Toyota RAV4 2019 získala nejvyšší hodnocení v bezpečnostních testech Institute for Highway Safety (IIHS), což je americký ekvivalent testů Euro NCAP. Toto středně velké SUV páté generace, které mělo v USA premiéru minulý rok, excelovalo ve všech crashtestech. Stejný úspěch sklidil i předkolizní systém PCS.
Aktuální model RAV4 dosáhl nejvyššího hodnocení ve všech šesti kategoriích pasivní bezpečnosti. Výsledek prokazuje nejvyšší úroveň zabezpečení při čelní srážce, boční srážce, když vůz zavadí o překážku malou částí přídě na straně řidiče a na straně spolujezdce, a dále při zmáčknutí střechy.
Ocenění dostal vůz RAV4 i za funkci hlavových opěrek při ochraně hlavy a krku. Nový model byl zkonstruovaný na platformě TNGA, která disponuje extrémně tuhou konstrukcí a zvyšuje pasivní bezpečnost řidiče a spolucestujících.
RAV4 je klasickým rodinným SUV pro každodenní cesty do práce či školy i aktivní trávení volného času. Jeho možnosti využití ukazuje například toto video.
IIHS také přidělil nejvyšší hodnocení, Superior, předkoliznímu bezpečnostnímu systému (PCS), jenž je součástí systému aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense druhé generace a patří do standardní výbavy RAV4.
PCS předešel srážce v jednotných testech IIHS v rychlosti 20 km/h a 40 km/h. Systém má rovněž funkci varování před rizikem srážky zvukovým signálem.
RAV4 je třetí model Toyoty, který letos získal nejvyšší ohodnocení IIHS, Top Safety Pick + a připojil se tak k sedanům Camry a Avalon. Ocenění Top Safety Pick dále dostala Corolla hatchback a sedan (verze kombi se v USA neprodává), Prius, Prius Prime (Plug-in Hybrid) a velké SUV Highlander.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?