Toyota RAV4 2019 získala nejvyšší hodnocení v bezpečnostních testech Institute for Highway Safety (IIHS), což je americký ekvivalent testů Euro NCAP. Toto středně velké SUV páté generace, které mělo v USA premiéru minulý rok, excelovalo ve všech crashtestech. Stejný úspěch sklidil i předkolizní systém PCS.
Aktuální model RAV4 dosáhl nejvyššího hodnocení ve všech šesti kategoriích pasivní bezpečnosti. Výsledek prokazuje nejvyšší úroveň zabezpečení při čelní srážce, boční srážce, když vůz zavadí o překážku malou částí přídě na straně řidiče a na straně spolujezdce, a dále při zmáčknutí střechy.
Ocenění dostal vůz RAV4 i za funkci hlavových opěrek při ochraně hlavy a krku. Nový model byl zkonstruovaný na platformě TNGA, která disponuje extrémně tuhou konstrukcí a zvyšuje pasivní bezpečnost řidiče a spolucestujících.
RAV4 je klasickým rodinným SUV pro každodenní cesty do práce či školy i aktivní trávení volného času. Jeho možnosti využití ukazuje například toto video.
IIHS také přidělil nejvyšší hodnocení, Superior, předkoliznímu bezpečnostnímu systému (PCS), jenž je součástí systému aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense druhé generace a patří do standardní výbavy RAV4.
PCS předešel srážce v jednotných testech IIHS v rychlosti 20 km/h a 40 km/h. Systém má rovněž funkci varování před rizikem srážky zvukovým signálem.
RAV4 je třetí model Toyoty, který letos získal nejvyšší ohodnocení IIHS, Top Safety Pick + a připojil se tak k sedanům Camry a Avalon. Ocenění Top Safety Pick dále dostala Corolla hatchback a sedan (verze kombi se v USA neprodává), Prius, Prius Prime (Plug-in Hybrid) a velké SUV Highlander.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?