Aktuální model RAV4 dosáhl nejvyššího hodnocení ve všech šesti kategoriích pasivní bezpečnosti. Výsledek prokazuje nejvyšší úroveň zabezpečení při čelní srážce, boční srážce, když vůz zavadí o překážku malou částí přídě na straně řidiče a na straně spolujezdce, a dále při zmáčknutí střechy.
Ocenění dostal vůz RAV4 i za funkci hlavových opěrek při ochraně hlavy a krku. Nový model byl zkonstruovaný na platformě TNGA, která disponuje extrémně tuhou konstrukcí a zvyšuje pasivní bezpečnost řidiče a spolucestujících.
RAV4 je klasickým rodinným SUV pro každodenní cesty do práce či školy i aktivní trávení volného času. Jeho možnosti využití ukazuje například toto video.
S Toyotou RAV4 do kanceláře i horské přírody (1:07) | zdroj: youtube.com
IIHS také přidělil nejvyšší hodnocení, Superior, předkoliznímu bezpečnostnímu systému (PCS), jenž je součástí systému aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense druhé generace a patří do standardní výbavy RAV4.
PCS předešel srážce v jednotných testech IIHS v rychlosti 20 km/h a 40 km/h. Systém má rovněž funkci varování před rizikem srážky zvukovým signálem.
RAV4 je třetí model Toyoty, který letos získal nejvyšší ohodnocení IIHS, Top Safety Pick + a připojil se tak k sedanům Camry a Avalon. Ocenění Top Safety Pick dále dostala Corolla hatchback a sedan (verze kombi se v USA neprodává), Prius, Prius Prime (Plug-in Hybrid) a velké SUV Highlander.