Celkem 77 procent lidí si své poslední auto pořídilo z vlastních úspor a 23 % využilo úvěr nebo jiné možnosti financování. Okolo tří procent se rozhodlo pro krátkodobý nebo dlouhodobý operativní leasing. „Při volbě operativního leasingu je hlavním benefitem absence starostí o vůz, možnost kdykoliv zrušit smlouvu a také možnost výhodně auto odkoupit,“ říká výkonný ředitel Driveto Adam Szabó.
Při výběru vozu hraje hlavní roli jistota ohledně minulosti auta, která je klíčová pro 50 procent lidí a důležitá pro dalších 41 procent. Zkušební jízdu vyžaduje 91 procent lidí. Pro dvě třetiny lidí je důležité auto vlastnit.
Okolo 30 procent řidičů mělo dopředu vybranou konkrétní značku, 35 procent se rozhodovalo mezi několika značkami. Přibližně 29 procent si pořídilo značku Škoda, po devíti procentech pak Ford nebo Volkswagen. Pro majitele škodovek byl výběr značky klíčový a důležitá je i pro lidi s Volkswagenem a Fordem. Naopak lidé jezdící s Renaultem říkají, že důležitá není.
Téměř třetina lidí si pořídila auto v bazaru a 31 procent u autorizovaného dealera, 17 procent od známého a 15 procent na inzerát. Čtvrtina lidí za auto zaplatila od 80.000 do 110.000 Kč a stejný podíl pak přes 290.000 Kč. Méně než 50.000 za poslední auto vydala pětina lidí.
Téměř každý den usedne za volant 61 procent tuzemských řidičů a stejný podíl využívá jeden vůz. Každodenně jezdí hlavně lidé s vyšším příjmem. Ženy a lidé s příjmem do 10.000 tisíc korun jsou častěji svátečními řidiči.