Hyundai obdržel další dvě významná ocenění za vývoj poháněcí techniky, orientované na budoucnost. Společnost byla poprvé oceněna jako „Nejinovativnější mainstreamová značka“ a „Nejinovativnější mainstreamová značka – alternativní pohony“ na slavnostním vyhlášení výsledků ankety Automotive INNOVATIONS Awards 2019, organizované společnostmi Center of Automotive Management (CAM) a PricewaterhouseCoopers (PwC).
Jürgen Keller, generální ředitel společnosti Hyundai Motor Germany, převzal ocenění na slavnostním galavečeru ve Sky Lobby ve 48. poschodí sídla společnosti PwC. „Hyundai již dlouhou dobu usiluje o trvalou udržitelnost,“ řekl Keller. „Slova naší společnosti jsou následována činy, které přinášejí velký počet inovací. Hyundai je v současnosti jediným výrobcem na světě, který nabízí všechny významné druhy alternativních pohonů v sériové výrobě: elektrický pohon, hybridní pohon, částečně hybridní pohon s napětím 48 V, externě nabíjitelný hybridní pohon a elektrický pohon s palivovými články.“
KONA Electric – elektromobil s nejdelším dojezdem v segmentu malých SUV
Inovace v oblasti alternativních pohonů přinesly značce Hyundai úspěch v kategorii „Nejinovativnější mainstreamová značka“. Hyundai v ní obdržel celkem 43 bodů, a umístil se tak před značkami Ford a Volkswagen. „Jedním z důvodů je mimořádně vysoký podíl inovací (téměř 18 procent), které byly realizovány v oboru alternativních systémů pohonu,“ uvádí vyjádření poroty. Uvedené inovace využívá například Hyundai KONA Electric, akumulátorový elektromobil s nejdelším dojezdem v segmentu malých SUV.
NEXO ohromuje ještě vyšší hospodárností
Porota považuje za jednu z nejdůležitějších inovací také model Hyundai NEXO: „Kromě pohonu s palivovými články je vybaven kamerovým sledováním slepého úhlu, funkcí pro asistovanou jízdu na dálnici a funkcí dálkově ovládaného parkování, která poprvé v tomto segmentu umožňuje zcela automatické zaparkování vozidla.“
Modely Hyundai KONA Electric a NEXO byly hvězdami také při udělování ocenění „Nejinovativnější mainstreamová značka – alternativní pohony“. Hyundai nabízí s novým modelem NEXO již druhou generaci vozidel s palivovými články. Prvním sériově vyráběným vozidlem s palivovými články na světě byl v roce 2013 model ix35 Fuel Cell. Důležitou roli sehrál také dojezd 666 kilometrů (dle metodiky WLTP). NEXO je tak ideálním vozem s alternativním pohonem pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.