Hyundai obdržel další dvě významná ocenění za vývoj poháněcí techniky, orientované na budoucnost. Společnost byla poprvé oceněna jako „Nejinovativnější mainstreamová značka“ a „Nejinovativnější mainstreamová značka – alternativní pohony“ na slavnostním vyhlášení výsledků ankety Automotive INNOVATIONS Awards 2019, organizované společnostmi Center of Automotive Management (CAM) a PricewaterhouseCoopers (PwC).
Jürgen Keller, generální ředitel společnosti Hyundai Motor Germany, převzal ocenění na slavnostním galavečeru ve Sky Lobby ve 48. poschodí sídla společnosti PwC. „Hyundai již dlouhou dobu usiluje o trvalou udržitelnost,“ řekl Keller. „Slova naší společnosti jsou následována činy, které přinášejí velký počet inovací. Hyundai je v současnosti jediným výrobcem na světě, který nabízí všechny významné druhy alternativních pohonů v sériové výrobě: elektrický pohon, hybridní pohon, částečně hybridní pohon s napětím 48 V, externě nabíjitelný hybridní pohon a elektrický pohon s palivovými články.“
KONA Electric – elektromobil s nejdelším dojezdem v segmentu malých SUV
Inovace v oblasti alternativních pohonů přinesly značce Hyundai úspěch v kategorii „Nejinovativnější mainstreamová značka“. Hyundai v ní obdržel celkem 43 bodů, a umístil se tak před značkami Ford a Volkswagen. „Jedním z důvodů je mimořádně vysoký podíl inovací (téměř 18 procent), které byly realizovány v oboru alternativních systémů pohonu,“ uvádí vyjádření poroty. Uvedené inovace využívá například Hyundai KONA Electric, akumulátorový elektromobil s nejdelším dojezdem v segmentu malých SUV.
NEXO ohromuje ještě vyšší hospodárností
Porota považuje za jednu z nejdůležitějších inovací také model Hyundai NEXO: „Kromě pohonu s palivovými články je vybaven kamerovým sledováním slepého úhlu, funkcí pro asistovanou jízdu na dálnici a funkcí dálkově ovládaného parkování, která poprvé v tomto segmentu umožňuje zcela automatické zaparkování vozidla.“
Modely Hyundai KONA Electric a NEXO byly hvězdami také při udělování ocenění „Nejinovativnější mainstreamová značka – alternativní pohony“. Hyundai nabízí s novým modelem NEXO již druhou generaci vozidel s palivovými články. Prvním sériově vyráběným vozidlem s palivovými články na světě byl v roce 2013 model ix35 Fuel Cell. Důležitou roli sehrál také dojezd 666 kilometrů (dle metodiky WLTP). NEXO je tak ideálním vozem s alternativním pohonem pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.