Hyundai obdržel další dvě významná ocenění za vývoj poháněcí techniky, orientované na budoucnost. Společnost byla poprvé oceněna jako „Nejinovativnější mainstreamová značka“ a „Nejinovativnější mainstreamová značka – alternativní pohony“ na slavnostním vyhlášení výsledků ankety Automotive INNOVATIONS Awards 2019, organizované společnostmi Center of Automotive Management (CAM) a PricewaterhouseCoopers (PwC).
Jürgen Keller, generální ředitel společnosti Hyundai Motor Germany, převzal ocenění na slavnostním galavečeru ve Sky Lobby ve 48. poschodí sídla společnosti PwC. „Hyundai již dlouhou dobu usiluje o trvalou udržitelnost,“ řekl Keller. „Slova naší společnosti jsou následována činy, které přinášejí velký počet inovací. Hyundai je v současnosti jediným výrobcem na světě, který nabízí všechny významné druhy alternativních pohonů v sériové výrobě: elektrický pohon, hybridní pohon, částečně hybridní pohon s napětím 48 V, externě nabíjitelný hybridní pohon a elektrický pohon s palivovými články.“
KONA Electric – elektromobil s nejdelším dojezdem v segmentu malých SUV
Inovace v oblasti alternativních pohonů přinesly značce Hyundai úspěch v kategorii „Nejinovativnější mainstreamová značka“. Hyundai v ní obdržel celkem 43 bodů, a umístil se tak před značkami Ford a Volkswagen. „Jedním z důvodů je mimořádně vysoký podíl inovací (téměř 18 procent), které byly realizovány v oboru alternativních systémů pohonu,“ uvádí vyjádření poroty. Uvedené inovace využívá například Hyundai KONA Electric, akumulátorový elektromobil s nejdelším dojezdem v segmentu malých SUV.
NEXO ohromuje ještě vyšší hospodárností
Porota považuje za jednu z nejdůležitějších inovací také model Hyundai NEXO: „Kromě pohonu s palivovými články je vybaven kamerovým sledováním slepého úhlu, funkcí pro asistovanou jízdu na dálnici a funkcí dálkově ovládaného parkování, která poprvé v tomto segmentu umožňuje zcela automatické zaparkování vozidla.“
Modely Hyundai KONA Electric a NEXO byly hvězdami také při udělování ocenění „Nejinovativnější mainstreamová značka – alternativní pohony“. Hyundai nabízí s novým modelem NEXO již druhou generaci vozidel s palivovými články. Prvním sériově vyráběným vozidlem s palivovými články na světě byl v roce 2013 model ix35 Fuel Cell. Důležitou roli sehrál také dojezd 666 kilometrů (dle metodiky WLTP). NEXO je tak ideálním vozem s alternativním pohonem pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?