První vietnamské auto jde na trh. VinFast Fadil je dobře známý i Evropanům

-mdo / AutoRoad.cz, 18. června 2019, 11:58 Google+

VinFast nedávno překvapil celý svět svými prvními vozy, které jsou založené na modelech BMW, dostaly však zcela nový design od studia Pininfarina. Pohledný sedan i luxusní SUV s osmiválcem si dokázaly najít obdiv, jak to ale dopadne s licenčním Opelem?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
VinFast Fadil

VinFast Fadil | foto: Paultan

Sdílejte článek

VinFast vznikl teprve 2017, jeho příchod na trh je tedy nezvykle rychlý. Značka, založená nejbohatším Vietnamcem Phạm Nhật Vượngem, má velké ambice. Své vozy chce prodávat na celém světě a nehodlá mířit mezi ty nejlevnější vozy, jak ostatně dokazují dva představené koncepty. Stranou zájmu a částečně ignorován i samotnou automobilou se však zatím na trh dostal opravdový první vůz značky, malý hatchback Fadil. 

img-responsive

VinFast Fadil | foto: Paultan

VinFast samozřejmě není první vietnamskou automobilkou a dokonce ani značkou, i když to tvrdí. Opravdu první vůz vznikl ve Vietnamu už v roce 1958, jmenoval se Chan Thang a využíval techniku Renaultu Frégate. Výroba se však nikdy nerozjela a prvním opravdovou vietnamskou značkou se stalo až o 46 let později Vinaxuki. Dnes už neexistující automobilka produkovala pod svou značkou pick upy a náklaďáky na bázi čínských modelů, nikdy však nedosáhla úspěchu. Kromě toho v zemi fungují továrny, produkující vozy zahraničních značek, včetně Mekong Auto, která pro domácí trh vyrábí mimo jiné i vozy severokorejské značky Pyeonghwa. 

VinFast však má být zcela jiný příběh, než dosavadní pokusy. Pro svůj projekt Phạm Nhật Vượng vyhradil štědrý rozpočet, odkoupil existující továrnu GM v Hanoji a buduje zcela nový tovární komplex na umělém ostrově u města Hai Phong. Spolu s továrnou VinFast od GM koupil i licenci na výrobu Opelu Karl, což je v Jižní Koreji vyvinutý a vyráběný malý hatchback.

img-responsive

VinFast Fadil | foto: Paultan

VinFast Fadil, jak se vietnamská verze jmenuje, je téměř nezměněnou verzí Opel Karl Rocks. Jediným výrazným rozdílem na karosérii je zcela nová maska a samozřejmě nápisy na zádi. Na rozdíl od Opelu, který dostal pouze litrový tříválec, se do Fadilu bude montovat čtyřválec o objemu 1,4 litru a výkonu 73 kW, který využívá příbuzný Chevrolet Spark.

Dodávky prvních kusů Fadilu zákazníkům začaly tento týden. Postarší hatchback není zrovna levný, Fadil totiž v úvodní edici začíná na 386 tisících Kč, později má základní cena vzrůst až na 455 tisíc Kč. To je ale dáno velmi vysokým zdaněním na osobní vozy ve Vietnamu a Fadil tak stále patří k tomu nejlevnějšímu, co se dá na tamním trhu pořídit. Problémem bude pro nový model nepochybně i pověst domácího výrobce, podle průzkumů Vietnamci zatím novému domácímu výrobci příliš nevěří a dali by přednost koupi vozu zavedenější značky. Možná se ale jejich názor změní, až se na trh dostanou modely založené na BMW. Ty byse měly začít prodávat už velmi brzy, VinFast již přijímá rezervace od zájemců a vyrábí vozy v přeprodukční sérii. Desítky aut se momentálně testují i v zahraničí, většina z nich v Rakousku u Magna Steyr, VinFast totiž počítá také s exportem do zahraničí. 

Vytisknout

Diskuze: První vietnamské auto jde na trh. VinFast Fadil je dobře známý i Evropanům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hummer H1

Hummer se vrací? Návrat opulentní americké značky asi mnohé nepotěší

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud