Nejpodivnější Lada na světě? Oka v šílené úpravě japonských gangů

-mdo / AutoRoad.cz, 12. června 2019, 12:30 Google+

Pojem Bosozoku jste ještě možná neslyšeli, téměř určitě jste ale už někde zahlédli fotky aut, upravených v tomto stylu. Jde o asi nejextrémnější formu vizuálního tuningu a žádný takový vůz si nespletete s ničím jiným.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lada 1111 Oka

Lada 1111 Oka | foto: Пушка Гараж

Sdílejte článek

Bosozoku ale není nějaký úlet z poslední doby, v Japonsku má docela dlouhou tradici, sahající až do 50. let. Tehdy se váleční veteráni a obecně mladí Japonci z nižších sociálních vrstev začali spolčovat do motorkářských gangů a užívat si svobodnou jízdu bez ohledu na pravidla a zákony. To je samozřejmě dostalo do hledáčků policie, která začala Bosozoku potírat, dlouho v tom ale nebyla úspěšná. Členové gangů dokonce často jezdili s dřevenými meči nebo palicemi a souboje s policií si vyloženě užívali.  

img-responsive

Lada 1111 Oka | foto: Пушка Гараж

Postupem času se členové začali zaměřovat i na úpravy svých motorek a také na své oděvy. Původně se omezili na odstraňování tlumičů výfuků, vše ale rychle přešlo do bizarních úprav vzhledu. Symbolem Bosozoku motorek se staly především nadddimenzovaná kapotáž na přídi a vysoké opěradla sedaček, často s nápisy ve znacích. 

Podobný přístup se později uplatnil i na automobilech, kde dosáhl svého vrcholu. Naprosto monstrózní bodykity doplňují ještě extrémnější spoilery a vrcholem bývají výfuky, které se často táhnou za kapoty vysoko nad střechu, nebo trčí do výše. Japonci se při tvorbě těchto strojů inspirovali v závodních vozech Group 5, jen je dovedli do extrému. V poslední době si tohoto stylu všimli i v zahraničí a podobné vozy začaly vznikat například i ve Spojených státech. Většina však jako základ využívá postarší japonské modely. 

img-responsive

Lada 1111 Oka | foto: Пушка Гараж

Přesně v tomto stylu se ale rozhodli upravit starou Ladu Oka mladí Rusové. Lada Oka byl nejmenší sovětský vůz, na trhu nahradil jak vozítko pro invalidy SeAZ 3D, tak částečně i ZAZ 966 Záporožec. Začal se vyvíjet už v 70. letech v automobilce VAZ, ve spolupráci s konstruktéry SeAZ. Projekt 1111 nabídnul pohon předních kol, se kterým měl VAZ zkušenosti z vývoje prototypu VAZ E1101. Měl také disponovat malým a jednoduchým motorem, konstruktéři tedy v podstatě rozpůlili čtyřválec z nového modelu 2108 Samara, čímž vznikl dvouválec o objemu 650 ccm, později využitý v sériovém voze.

zdroj: Пушка Гараж

Maličká Oka nejdříve dostala masivní 15" kola, která se samozřejmě nevejdou pod původní karosérii a tak se blatníky nastavily doma udělanými kity. Radikální změnou prošlo i zavěšení, tvůrci se rozhodli jít cestou hard tail a úplně vynechat tlumiče odporužení. Celý bodykit, včetně typické kapoty byl nejprve vyměřen na kartonový papír a poté proveden v oceli. Vrcholem celé stavby je ale výfuk, který trčí z původního místa, ale tvoří ve výši kabiny tvar hvězdy, vyvedené z nerezové trubky. Zbytek techniky zůstal původní, v tomto stylu jde ale opravdu spíše o vizuální dojem než jízdní výkony. Celá stavba vyšla mladé Rusy na 15 tisíc rublů, tedy asi 5 tisíc Kč. I tak se ale Bosozoku Oka stavá centrem pozornosti všude, kde se objeví. 

Vytisknout

Diskuze: Nejpodivnější Lada na světě? Oka v šílené úpravě japonských gangů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

mitsubishi i-miev

Znáte Mitsubishi i-MiEV? Jeden z průkopníků elektromobility slaví 10 let

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud