Zetor Gerlach přijel do Brna v nové bojové verzi, nedávno úspěšně absolvoval střelecké testy

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. května 2019, 14:50 Google+

Na mezinárodním veletrhu obranné techniky IDET 2019 absolvuje svou českou premiéru obrněné taktické vozidlo (ATV) nové generace, ZETOR GERLACH 4x4. V Brně bude zároveň poprvé k vidění v nové bojové verzi s dálkově ovládaným zbraňovým systémem pro kulometnou palbu. Na veletrh přichází bezprostředně po úspěšně realizovaných střeleckým testech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zetor GERLACH

Zetor GERLACH | foto: Zetor Engineering

Sdílejte článek

„Poté, co již GERLACH ukázal své schopnosti v nejrůznějších, mnohdy extrémních, testech, včetně odstřelu 8 kg TNT pod kabinou, máme teď potvrzeno, že je připraven i pro osazení zbraňových systémů od široké palety výrobců," uvedl manažer projektu Pavel Bušta. 

Na vozidlo je možné aplikovat mechanické nebo dálkově ovládané věže pro kulometnou palbu, protitankové řízené střely, minomety či granátomety.

Výhody nového řešení

​Přednostmi vozu jsou excelentní schopnosti v terénu, nadstandardní bezpečnost i přepravní kapacita, které jsou podpořeny vysokou dynamikou a variabilitou. Vozidlo ku příkladu překonává terénní schody o výši 0,5 m a zákop o šířce 1 m. Ochrana posádky je řešená kabinou ve formě přetlakové pancéřové kapsle, která je uchycena nezávisle na podvozku a pojme až 6 členů posádky.

Koncept vozu se zrodil právě v Brně, ve společnosti Zetor Enginnering s.r.o., a to před 3 lety. Poskytuje proto všechny výhody nového nadčasového řešení. Při jeho vývoji byly zohledněny nejnovější technické a konstrukční požadavky na vozidlo této kategorie. V rámci rozměrů, celkové konstrukce a otevřené architektury se zároveň počítalo s dalšími evolučními cykly. GERLACH tak nejenže odpovídá na aktuální potřeby armád, ale zároveň je plně adaptabilní na nové požadavky v rámci následujících desetiletí.

Vozidlo je zkonstruováno výhradně z EU komponent, včetně úspěšně otestovaného podvozku  "Rolling Chassis ZETOR". Z pohledu zákazníka to znamená bezproblémovou logistiku, dostupnost náhradních dílů a nízké servisní náklady.

Podvozky z Brna

​Projekt GERLACH cíli na všechny trhy, kde probíhá nebo se připravuje obměna často i zastaralých vozidel 4x4. Vozidlo je v současnosti připraveno zúčastnit se ohlašované soutěže na Slovensku. V ostatních zemích NATO a ve světě je vozidlo prezentováno formou studií realizovatelnosti, kde se může okamžitě zúčastnit vyhlášených výběrových řízení.

Projekt počítá s realizaci výroby vozidel v zemi odběratele. Zvláštní potenciál přitom představuje i pro český trh, protože právě Brno má být základnou pro výrobu podvozků.

O Zetor Engineering, s.r.o.

Společnost Zetor Engineering, s.r.o. byla založena v roce 2014. Jejím vlastníkem je společnost Zetor, a.s. Hlavní činností a posláním společnosti je návrh a vývoj vozidel pro obranný průmysl. Využívá přitom dlouholeté zkušenosti z vývoje těžké off-road techniky značky Zetor a zkušenosti z oblasti engineeringu v rámci mateřské skupiny HTC INVESTMENTS, a.s. www.zetorengineering.cz.

zdroj: youtube.com

 Co dokáže GERLACH mimo jiné:

  • Během zkoušek ve vojenských prostorech zdolal v zátěži 14 tun terénní schod vysoký 0,5 m a zákop široký 1 m.
  • Zvládá komfortně stoupání 70%. V životnostních zkouškách dosáhl v plné zátěži stoupání 100% (úhel 45 °).
  • Na závodním okruhu Slovakia ring dosáhl i za deštivého počasí maximální rychlost 125 km/h. Prokázal také svou tažnou sílu, když se rozběhl v závěsu s 28-tunovým tahačem a kroužil 1 hodinu po okruhu při zachování požadovaných teplotních parametrů.
  • Získal osvědčení o balistické odolnosti na úrovni NATO STANAG 4569 Volume 1, Level 3.
  • Je připraven odolat protitankové mině o síle až 8 kg TNT pod nápravou i pod kabinou (dle standardu: NATO STANAG 4569 Volume 2 Level 3a, 3b). Odolnost vozu pod kabinou byla již úspěšně prověřena v rámci podnikových zkoušek.
  • Speciální akustické zkoušky potvrdily nízkou úroveň hluku a vibrací v kabině, 65 dB.
  • V testech na půdě VTÚPV Vyškov zaparkoval s vypnutým motorem pod úhlem 83,9% (úhel 40°). Vozidlo bylo navážené na maximální hmotnost 14,2 tuny.
Vytisknout

Diskuze: Zetor Gerlach přijel do Brna v nové bojové verzi, nedávno úspěšně absolvoval střelecké testy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota přináší tipy na výlety po východních Čechách: Litomyšl

Hledáte inspiraci pro víkendový výlet? Toyota přináší zajímavé tipy z…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud