Klasickým problémem vlastnictví okruhových speciálů je naprostý nedostatek místa při převozu nábytku z Ikea, nebo při výletech na chatu. V Rusku se ale nedávno objevilo vozidlo, které má řešení přesně pro tyto situace.
Už samotná představa okruhového speciálu s původem v sériovém GAZ 24 Volga může někomu připadat jako úlet. Přeci jen velký reprezentativní sedan s váhou kolem 1,5 tuny nepůsobí jako ideální základ pro stroj schopný létat vysokou rychlostí do zatáček. V Rusku se ale i tak na okruzích spolu s dalšími výtvory tamního autoprůmyslu prohánějí i Volgy.
Všechny však zůstaly u klasické karosérie typu sedan, s jednou výjimkou. Tou je GAZ 24-02 z roku 1978, tedy z druhé série. Kombi verze Volgy byly vždy docela vzácné, byly totiž vyráběny v malých počtech, proto také nebyly dostupné na běžném trhu. Místo toho byly poukázky na jejich nákup přidělovány rodinám s mnoha dětmi, sportovcům či řemeslníkům potřebujícím převážet těžké nářadí.
Někdy už v novém tisíciletí se jeden kus kombi Volgy dočkal kompletní přestavby, která vůz zbavila mnoha kil z původní tuny a půl. Uvnitř zůstala jedna sportovní sedačka, nastěhoval se tam ochranný rám, samozřejmě ale zůstala spousta místa v zádi. Pod kapotou pracuje zřejmě neupravený 2,5 litrový čtyřválec ZMZ 2401, který na zadní nápravu dodává dosti skromný výkon 95 koní.
Vůz se vzhledem závodního pohřebáku byl postaven podle regulí Moscow Classic Grand Prix (Šampionát SSSR, skupina 2A-1, třída 10) a jezdil pro tým nazvaný "Staré časy". Tento konkrétní kus se ale na okruhu ukázal pouze jednou, v roce 2018 a na svém prvním a zatím posledním závodě skončil na krásném posledním místě. Pokud se jej i přesto rozhodnete ujmout, bude vám stačit jen 536 tisíc Kč. Auto je prý ve skvělém stavu a stačí jej jen nastartovat a vyrazit na okruhy.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.