Klasickým problémem vlastnictví okruhových speciálů je naprostý nedostatek místa při převozu nábytku z Ikea, nebo při výletech na chatu. V Rusku se ale nedávno objevilo vozidlo, které má řešení přesně pro tyto situace.
Už samotná představa okruhového speciálu s původem v sériovém GAZ 24 Volga může někomu připadat jako úlet. Přeci jen velký reprezentativní sedan s váhou kolem 1,5 tuny nepůsobí jako ideální základ pro stroj schopný létat vysokou rychlostí do zatáček. V Rusku se ale i tak na okruzích spolu s dalšími výtvory tamního autoprůmyslu prohánějí i Volgy.
Všechny však zůstaly u klasické karosérie typu sedan, s jednou výjimkou. Tou je GAZ 24-02 z roku 1978, tedy z druhé série. Kombi verze Volgy byly vždy docela vzácné, byly totiž vyráběny v malých počtech, proto také nebyly dostupné na běžném trhu. Místo toho byly poukázky na jejich nákup přidělovány rodinám s mnoha dětmi, sportovcům či řemeslníkům potřebujícím převážet těžké nářadí.
Někdy už v novém tisíciletí se jeden kus kombi Volgy dočkal kompletní přestavby, která vůz zbavila mnoha kil z původní tuny a půl. Uvnitř zůstala jedna sportovní sedačka, nastěhoval se tam ochranný rám, samozřejmě ale zůstala spousta místa v zádi. Pod kapotou pracuje zřejmě neupravený 2,5 litrový čtyřválec ZMZ 2401, který na zadní nápravu dodává dosti skromný výkon 95 koní.
Vůz se vzhledem závodního pohřebáku byl postaven podle regulí Moscow Classic Grand Prix (Šampionát SSSR, skupina 2A-1, třída 10) a jezdil pro tým nazvaný "Staré časy". Tento konkrétní kus se ale na okruhu ukázal pouze jednou, v roce 2018 a na svém prvním a zatím posledním závodě skončil na krásném posledním místě. Pokud se jej i přesto rozhodnete ujmout, bude vám stačit jen 536 tisíc Kč. Auto je prý ve skvělém stavu a stačí jej jen nastartovat a vyrazit na okruhy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.