Klasickým problémem vlastnictví okruhových speciálů je naprostý nedostatek místa při převozu nábytku z Ikea, nebo při výletech na chatu. V Rusku se ale nedávno objevilo vozidlo, které má řešení přesně pro tyto situace.
Už samotná představa okruhového speciálu s původem v sériovém GAZ 24 Volga může někomu připadat jako úlet. Přeci jen velký reprezentativní sedan s váhou kolem 1,5 tuny nepůsobí jako ideální základ pro stroj schopný létat vysokou rychlostí do zatáček. V Rusku se ale i tak na okruzích spolu s dalšími výtvory tamního autoprůmyslu prohánějí i Volgy.
Všechny však zůstaly u klasické karosérie typu sedan, s jednou výjimkou. Tou je GAZ 24-02 z roku 1978, tedy z druhé série. Kombi verze Volgy byly vždy docela vzácné, byly totiž vyráběny v malých počtech, proto také nebyly dostupné na běžném trhu. Místo toho byly poukázky na jejich nákup přidělovány rodinám s mnoha dětmi, sportovcům či řemeslníkům potřebujícím převážet těžké nářadí.
Někdy už v novém tisíciletí se jeden kus kombi Volgy dočkal kompletní přestavby, která vůz zbavila mnoha kil z původní tuny a půl. Uvnitř zůstala jedna sportovní sedačka, nastěhoval se tam ochranný rám, samozřejmě ale zůstala spousta místa v zádi. Pod kapotou pracuje zřejmě neupravený 2,5 litrový čtyřválec ZMZ 2401, který na zadní nápravu dodává dosti skromný výkon 95 koní.
Vůz se vzhledem závodního pohřebáku byl postaven podle regulí Moscow Classic Grand Prix (Šampionát SSSR, skupina 2A-1, třída 10) a jezdil pro tým nazvaný "Staré časy". Tento konkrétní kus se ale na okruhu ukázal pouze jednou, v roce 2018 a na svém prvním a zatím posledním závodě skončil na krásném posledním místě. Pokud se jej i přesto rozhodnete ujmout, bude vám stačit jen 536 tisíc Kč. Auto je prý ve skvělém stavu a stačí jej jen nastartovat a vyrazit na okruhy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?