Klasickým problémem vlastnictví okruhových speciálů je naprostý nedostatek místa při převozu nábytku z Ikea, nebo při výletech na chatu. V Rusku se ale nedávno objevilo vozidlo, které má řešení přesně pro tyto situace.
Už samotná představa okruhového speciálu s původem v sériovém GAZ 24 Volga může někomu připadat jako úlet. Přeci jen velký reprezentativní sedan s váhou kolem 1,5 tuny nepůsobí jako ideální základ pro stroj schopný létat vysokou rychlostí do zatáček. V Rusku se ale i tak na okruzích spolu s dalšími výtvory tamního autoprůmyslu prohánějí i Volgy.
Všechny však zůstaly u klasické karosérie typu sedan, s jednou výjimkou. Tou je GAZ 24-02 z roku 1978, tedy z druhé série. Kombi verze Volgy byly vždy docela vzácné, byly totiž vyráběny v malých počtech, proto také nebyly dostupné na běžném trhu. Místo toho byly poukázky na jejich nákup přidělovány rodinám s mnoha dětmi, sportovcům či řemeslníkům potřebujícím převážet těžké nářadí.
Někdy už v novém tisíciletí se jeden kus kombi Volgy dočkal kompletní přestavby, která vůz zbavila mnoha kil z původní tuny a půl. Uvnitř zůstala jedna sportovní sedačka, nastěhoval se tam ochranný rám, samozřejmě ale zůstala spousta místa v zádi. Pod kapotou pracuje zřejmě neupravený 2,5 litrový čtyřválec ZMZ 2401, který na zadní nápravu dodává dosti skromný výkon 95 koní.
Vůz se vzhledem závodního pohřebáku byl postaven podle regulí Moscow Classic Grand Prix (Šampionát SSSR, skupina 2A-1, třída 10) a jezdil pro tým nazvaný "Staré časy". Tento konkrétní kus se ale na okruhu ukázal pouze jednou, v roce 2018 a na svém prvním a zatím posledním závodě skončil na krásném posledním místě. Pokud se jej i přesto rozhodnete ujmout, bude vám stačit jen 536 tisíc Kč. Auto je prý ve skvělém stavu a stačí jej jen nastartovat a vyrazit na okruhy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?