Peugeot nedělá jen elegantní auta, tentokrát se podílel na designu plachetnice

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 17. května 2019, 08:49 Google+

Loděnice Latitude 46 vyzvala studio Peugeot Design Lab a architekta Michele Molina, aby její nové luxusní plachetnici dodali „neoklasický“ design. Designéři studia Peugeot Design Lab se podíleli na návrhu paluby. Palubní prostor umožňuje solitérní plavbu nebo přepravu celé posádky. Ergonomie kokpitu je pro řízení lodi optimální. Tofinou 9.7 je dlouhá 9,75 metrů a je určena pro denní vyjížďky na moře. První dvě plachetnice budou dodány do přístavu La Rochelle v červnu 2019.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tofinou 9.7

Tofinou 9.7 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Latitude 46 se spojila se studiem Peugeot Design Lab

Projektová kancelář loděnice Latitude 46 se obrátila na architekta Michele Molina a společnost Peugeot s požadavkem na modernizaci a oživení vzhledu řady plachetnic Tofinou. Klasický styl Tofinou připomínají nové linie lodi, které jsou mimořádně elegantní, čisté a jemné. Akcentují ho také použité ušlechtilé materiály: lakovaný mahagon, nerezová ocel a chrom.

Přípravu plánů lodi jsme svěřili architektu Michele Molinovi, který navrhl silnější a širší trup, jež je příslibem energické plavby. Tento nový trup umožnil přehodnotit koncepci paluby. Společně se studiem Peugeot Design Lab jsme lodi vdechli moderního ducha, zlepšili život na palubě a ergonomii,“ prohlásil Christian Iscovici, ředitel loděnice Latitude 46.

Společnost Latitude 46 si vybrala studio Peugeot Design Lab kvůli jeho odbornosti v oblasti brand designu a průmyslového designu. Designérský tým studia realizoval v roce 2017 koncept kokpitu lodi Sea Drive Concept a v roce 2012 studii Concept Yacht (plachetnice o délce 30 metrů).

Peugeot Design Lab navrhl palubu plachetnice Tofinou 9.7

Designéři Peugeot navrhli vyváženou, čistou palubu bez jakýchkoliv překážek. Zpracování tvarů a povrchů je jednoduché a elegantní. Tento strukturovaný, precizně provedený a dynamický design je symbolem nové generace.

Design nové plachetnice Tofinou 9.7 zahrnuje i nové vybavení pro zlepšení ergonomie navigace a plynulosti pohybu na palubě.

  • Kokpit je vybaven dvěma ovládacími dotykovými obrazovkami nasměrovanými ke kormidelníkovi. Displeje jsou chráněné před stříkáním mořské vody. Všechny ovládací prvky včetně navijáků jsou na dosah ruky.
  • Černě lakovaná konstrukce střechy kabiny zapuštěná v mahagonu je elegantní a moderní.
  • Zadní paluba je díky širšímu trupu otevřená směrem do moře.

První dvě plachetnice Tofinou 9.7 budou dodány zákazníkům v La Rochelle v červnu. Nové lodě se díky systému kýlu, který lze upevnit, otočit nebo zvednout, přizpůsobí všem vodním plochám. Veřejnost si bude moci nové plavidlo poprvé prohlédnout od 18. do 23. září na veletrhu Grand Pavois v La Rochelle. Lodě pak budou vystaveny od 7. do 15. prosince na mezinárodní výstavě lodí (Salon Nautic International) v Paříži.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot nedělá jen elegantní auta, tentokrát se podílel na designu plachetnice

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Carlos Ghosn čelí další kritice, za párty ve Versailles utratil 16,3 milionu korun z firemních peněz

Párty za 16 milionů? Uvězněný exšéf aliance Renault-Nissan-Mitsubishi má co…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud