Peugeot nedělá jen elegantní auta, tentokrát se podílel na designu plachetnice

Tofinou 9.7
Tofinou 9.7, foto: Peugeot
Antonín Marek , AutoRoad.cz 17. května 2019 08:49
Sdílej:

Loděnice Latitude 46 vyzvala studio Peugeot Design Lab a architekta Michele Molina, aby její nové luxusní plachetnici dodali „neoklasický“ design. Designéři studia Peugeot Design Lab se podíleli na návrhu paluby. Palubní prostor umožňuje solitérní plavbu nebo přepravu celé posádky. Ergonomie kokpitu je pro řízení lodi optimální. Tofinou 9.7 je dlouhá 9,75 metrů a je určena pro denní vyjížďky na moře. První dvě plachetnice budou dodány do přístavu La Rochelle v červnu 2019.

Latitude 46 se spojila se studiem Peugeot Design Lab

Projektová kancelář loděnice Latitude 46 se obrátila na architekta Michele Molina a společnost Peugeot s požadavkem na modernizaci a oživení vzhledu řady plachetnic Tofinou. Klasický styl Tofinou připomínají nové linie lodi, které jsou mimořádně elegantní, čisté a jemné. Akcentují ho také použité ušlechtilé materiály: lakovaný mahagon, nerezová ocel a chrom.

Přípravu plánů lodi jsme svěřili architektu Michele Molinovi, který navrhl silnější a širší trup, jež je příslibem energické plavby. Tento nový trup umožnil přehodnotit koncepci paluby. Společně se studiem Peugeot Design Lab jsme lodi vdechli moderního ducha, zlepšili život na palubě a ergonomii,“ prohlásil Christian Iscovici, ředitel loděnice Latitude 46.

Společnost Latitude 46 si vybrala studio Peugeot Design Lab kvůli jeho odbornosti v oblasti brand designu a průmyslového designu. Designérský tým studia realizoval v roce 2017 koncept kokpitu lodi Sea Drive Concept a v roce 2012 studii Concept Yacht (plachetnice o délce 30 metrů).

Peugeot Design Lab navrhl palubu plachetnice Tofinou 9.7

Designéři Peugeot navrhli vyváženou, čistou palubu bez jakýchkoliv překážek. Zpracování tvarů a povrchů je jednoduché a elegantní. Tento strukturovaný, precizně provedený a dynamický design je symbolem nové generace.

Design nové plachetnice Tofinou 9.7 zahrnuje i nové vybavení pro zlepšení ergonomie navigace a plynulosti pohybu na palubě.

Kokpit je vybaven dvěma ovládacími dotykovými obrazovkami nasměrovanými ke kormidelníkovi. Displeje jsou chráněné před stříkáním mořské vody. Všechny ovládací prvky včetně navijáků jsou na dosah ruky. Černě lakovaná konstrukce střechy kabiny zapuštěná v mahagonu je elegantní a moderní. Zadní paluba je díky širšímu trupu otevřená směrem do moře.

První dvě plachetnice Tofinou 9.7 budou dodány zákazníkům v La Rochelle v červnu. Nové lodě se díky systému kýlu, který lze upevnit, otočit nebo zvednout, přizpůsobí všem vodním plochám. Veřejnost si bude moci nové plavidlo poprvé prohlédnout od 18. do 23. září na veletrhu Grand Pavois v La Rochelle. Lodě pak budou vystaveny od 7. do 15. prosince na mezinárodní výstavě lodí (Salon Nautic International) v Paříži.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?