Značka Smart se nikdy nemohla pochlubit oslnivými výsledky, v posledních letech je na tom však skutečně špatně. To ostatně podtrhuje i skutečnost, že za celý minulý rok zaznamenala jen 1 246 prodejů a mateřská společnost Daimler se ji tak po roce 2019 rozhodla stáhnout ze zámoří. Změnám se však Smart nevyhne ani na starém kontinentu. A změnu to budou velkolepé.
Ačkoliv dřívější spekulace hovořily o možném zániky značky Smart, Daimler se nakonec rozhodl jinak a rozhodl se nadělit Smartu celosvětové prvenství. Výrobce malých městských automobilů by se totiž měl stát první automobilkou světa, která nekompromisně přejde ze spalovacích motorů na výhradně elektrický pohon.
Smart tak čeká konec jedné éry, což se automobilka rozhodla oslavit výrobou limitované edice 21 exkluzivních automobilů. Ty se pak stanou těmi vůbec posledními vozy se značkou Smart, které budou pod kapotou ukrývat tradiční spalovací motor.
Číslo 21 se pak objeví i na samotných automobilech a to jako připomínka 21 let od založení značky Smart. Designu limitované edice se chopil renomovaný průmyslový designér Konstantin Grcic a výroby, která bude probíhat ve spolupráci s Brabusem, je naplánována na srpen tohoto roku.
„Číslo 21 připomíná něco speciálního, oslavy 21 let značky Smart," uvádí Grcic. „Pro mě to také symbolizuje, co vlastně znamená být jednadvacetiletý: být svobodný, bořit hranice, prosazovat se, ukazovat svou rebelskou tvář. S naším odchodem z části automobilové historie přivádí Final Collector's Edition tuto základní myšlenku k životu."
Tisková zpráva sice o samotném voze příliš neříká, přesto můžeme z oficiálních fotografií říci, že se jedná o model ForTwo v nápadné barevné kombinaci černé se žlutou, která se kromě exteriéru objevuje i v interiéru. Žlutá barva přitom nese jméno odstínu „Hello yellow," který je spjatý s historií značky. Na dveřích pak můžeme vidět i šedou číslovku #21, která se objevuje i na několika místech interiéru.
Tisková zpráva bohužel nemluví o cenách ani způsobu prodeje, přesto jsme si takřka jistí, že se za posledními 21 vozy se spalovacími motory jen zapráší. Stanou se totiž symbolem konce éry, na kterou budou chtít mnozí z nás jednou vzpomínat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.