Snížená rychlost na 80 kilometrů v hodině a doprava svedená v obou směrech do jednoho jízdního směru čekají od pondělní půlnoci na řidiče, kteří pojedou po dálnici D8 v úseku od tunelu Panská směrem do Německa.
Policisté proto na D8 nasadí dvě hlídky na motocyklech a třetí dvoučlennou v automobilu. "Motocykl se bude v případě potřeby snáz proplétat v provozu a dostane se rychleji na místo," konstatovala Tvrzníková. Kvůli novému režimu na opravované dálnici museli policisté změnit systém služeb, aby vyhovoval aktuální situaci.
Dálnice se podle Studeckého bude opravovat v několika etapách v úseku mezi 83. a 92. kilometrem. "Začíná se pravou stranou ve směru na Německo, zhruba 600 metrů před tunely Panenská, kde budou práce probíhat téměř měsíc," zmínil. Následovat budou od poloviny července práce na levé části dálnice. Podle mluvčího ŘSD dojde na každé straně zhruba po 16 dnech ke zprovoznění prvních čtyř kilometrů. "Je to z důvodu minimalizování zvýšeného rizika vyplývajícího z uzavírky tunelů," uvedl Studecký. Ředitelství silnic a dálnic za opravy zaplatí 103,4 miliony korun.
Řidiči proto musí počítat s tím, že se při nehodách budou tvořit kolony. Objízdné trasy u D8 v Ústeckém kraji přitom nejsou přesně stanoveny. Policisté se tak často setkávají s tím, že řidiči, kteří se snaží zácpám vyhnout, se podle navigace vracejí znovu na kritické úseky dálnice. "Problém bude s objízdnými trasami, protože kamiony vzhledem k tonáži nesmí ani přes Cínovec ani přes Petrovice," sdělila ČTK už dříve Tvrzníková. Právě v tomto směru policie odklání provoz při vážných nehodách. "Nákladní automobily tak zůstanou na dálnici stát nebo by musely jet větším okruhem až někam na Cheb nebo na Šebík," dodala Tvrzníková.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.