Snížená rychlost na 80 kilometrů v hodině a doprava svedená v obou směrech do jednoho jízdního směru čekají od pondělní půlnoci na řidiče, kteří pojedou po dálnici D8 v úseku od tunelu Panská směrem do Německa.
Policisté proto na D8 nasadí dvě hlídky na motocyklech a třetí dvoučlennou v automobilu. "Motocykl se bude v případě potřeby snáz proplétat v provozu a dostane se rychleji na místo," konstatovala Tvrzníková. Kvůli novému režimu na opravované dálnici museli policisté změnit systém služeb, aby vyhovoval aktuální situaci.
Dálnice se podle Studeckého bude opravovat v několika etapách v úseku mezi 83. a 92. kilometrem. "Začíná se pravou stranou ve směru na Německo, zhruba 600 metrů před tunely Panenská, kde budou práce probíhat téměř měsíc," zmínil. Následovat budou od poloviny července práce na levé části dálnice. Podle mluvčího ŘSD dojde na každé straně zhruba po 16 dnech ke zprovoznění prvních čtyř kilometrů. "Je to z důvodu minimalizování zvýšeného rizika vyplývajícího z uzavírky tunelů," uvedl Studecký. Ředitelství silnic a dálnic za opravy zaplatí 103,4 miliony korun.
Řidiči proto musí počítat s tím, že se při nehodách budou tvořit kolony. Objízdné trasy u D8 v Ústeckém kraji přitom nejsou přesně stanoveny. Policisté se tak často setkávají s tím, že řidiči, kteří se snaží zácpám vyhnout, se podle navigace vracejí znovu na kritické úseky dálnice. "Problém bude s objízdnými trasami, protože kamiony vzhledem k tonáži nesmí ani přes Cínovec ani přes Petrovice," sdělila ČTK už dříve Tvrzníková. Právě v tomto směru policie odklání provoz při vážných nehodách. "Nákladní automobily tak zůstanou na dálnici stát nebo by musely jet větším okruhem až někam na Cheb nebo na Šebík," dodala Tvrzníková.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.