Policisté proto na D8 nasadí dvě hlídky na motocyklech a třetí dvoučlennou v automobilu. "Motocykl se bude v případě potřeby snáz proplétat v provozu a dostane se rychleji na místo," konstatovala Tvrzníková. Kvůli novému režimu na opravované dálnici museli policisté změnit systém služeb, aby vyhovoval aktuální situaci.
Dálnice se podle Studeckého bude opravovat v několika etapách v úseku mezi 83. a 92. kilometrem. "Začíná se pravou stranou ve směru na Německo, zhruba 600 metrů před tunely Panenská, kde budou práce probíhat téměř měsíc," zmínil. Následovat budou od poloviny července práce na levé části dálnice. Podle mluvčího ŘSD dojde na každé straně zhruba po 16 dnech ke zprovoznění prvních čtyř kilometrů. "Je to z důvodu minimalizování zvýšeného rizika vyplývajícího z uzavírky tunelů," uvedl Studecký. Ředitelství silnic a dálnic za opravy zaplatí 103,4 miliony korun.
Řidiči proto musí počítat s tím, že se při nehodách budou tvořit kolony. Objízdné trasy u D8 v Ústeckém kraji přitom nejsou přesně stanoveny. Policisté se tak často setkávají s tím, že řidiči, kteří se snaží zácpám vyhnout, se podle navigace vracejí znovu na kritické úseky dálnice. "Problém bude s objízdnými trasami, protože kamiony vzhledem k tonáži nesmí ani přes Cínovec ani přes Petrovice," sdělila ČTK už dříve Tvrzníková. Právě v tomto směru policie odklání provoz při vážných nehodách. "Nákladní automobily tak zůstanou na dálnici stát nebo by musely jet větším okruhem až někam na Cheb nebo na Šebík," dodala Tvrzníková.