Na právě probíhajícím veletrhu WasteExpo, který se věnuje technologiím na zpracování odpadu, představil americký výrobce náklďáku Mack svůj první elektrický odpadkový vůz. Využití elektropohonu právě v popelářském voze dává smysl, protože už z principu se takový automobil pohybuje pouze po městě, nízkými rychlostmi a s velmi častými zastávkami. Navíc vždy po předem dané trase, takže je snadnější určit dojezd a večer se vrací na stejné stanoviště, kde je možné jej nabít.
Mack LR BEV je poháněn dvěma elektromotory, každý s výkonem 130 Kw, dohromady tedy 349 koní. Výkon je přenášen na zadní nápravy přes dvourychlostní převodovku vyvinutou v Mack. O kapacitě použitého akumulátoru se firma kupodivu nezmiňuje, víme ale že ve voze jsou čtyři 600V NMC Lithium-ion baterie, schopné rapidního nabíjení až 150 kW. Nabíjení probíhá samozřejmě i rekuperací při brždění, které popelářský vůz provádí mnohem častěji než jiná auta. Na pohled se Mack LR BEV jinak neliší od spalovacího vozu stejné značky, Mack proto na příď umístil měděnou sošku buldoka, kterého firma používá jako své logo.
Nový vůz není pouhý koncept, první kousek nastoupí do testovacího provozu v New Yorku už přístí rok. Při provozu v reálných podmínkách bude vůz kromě odpadu sbírat i data, která Mack využije pro další vývoj elektrického popelářského vozu, tak ať eje případná sériová verze opravdu připravená na svůj specifický styl jízdy.