Při pomyšlení na elektrická auta většinu lidí napadnou elegantní výkoné vozy jako třeba Tesla. Elektromobilita se však začíná dostávat i do jiných segmentů trhu, občas i nečekaných.
Na právě probíhajícím veletrhu WasteExpo, který se věnuje technologiím na zpracování odpadu, představil americký výrobce náklďáku Mack svůj první elektrický odpadkový vůz. Využití elektropohonu právě v popelářském voze dává smysl, protože už z principu se takový automobil pohybuje pouze po městě, nízkými rychlostmi a s velmi častými zastávkami. Navíc vždy po předem dané trase, takže je snadnější určit dojezd a večer se vrací na stejné stanoviště, kde je možné jej nabít.
Mack LR BEV je poháněn dvěma elektromotory, každý s výkonem 130 Kw, dohromady tedy 349 koní. Výkon je přenášen na zadní nápravy přes dvourychlostní převodovku vyvinutou v Mack. O kapacitě použitého akumulátoru se firma kupodivu nezmiňuje, víme ale že ve voze jsou čtyři 600V NMC Lithium-ion baterie, schopné rapidního nabíjení až 150 kW. Nabíjení probíhá samozřejmě i rekuperací při brždění, které popelářský vůz provádí mnohem častěji než jiná auta. Na pohled se Mack LR BEV jinak neliší od spalovacího vozu stejné značky, Mack proto na příď umístil měděnou sošku buldoka, kterého firma používá jako své logo.
Nový vůz není pouhý koncept, první kousek nastoupí do testovacího provozu v New Yorku už přístí rok. Při provozu v reálných podmínkách bude vůz kromě odpadu sbírat i data, která Mack využije pro další vývoj elektrického popelářského vozu, tak ať eje případná sériová verze opravdu připravená na svůj specifický styl jízdy.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?