Již od prvního představení nové generace Tesly Roadster nám bylo jasné, že tenhle sporťák na sebe bude ještě dlouho strhávat pozornost. Jeho produkce je sice nejspíš ještě v nedohlednu, přesto se neustále dovídáme o jeho nových technických i designových detailech, které nás nepřestávají udivovat.
Různé záběry Tesly Model X už jsme ukazovali nesčetněkrát, nicméně pokaždé jsme se museli spokojit především s exteriérem. Na YouTube se však konečně objevilo video, na kterém si můžeme prohlédnout i elegantně minimalistický interiér.
Video na svůj kanál umístil jisté Hamid Shojaee, který kromě jiného ukázal i poměrně atypický způsob odemykání nového Roadsteru. Kliku a klasické zámky totiž nahradil senzor na dveřích, který je citlivý na pohyb lidské ruky. Pokud po něm Shojaee přejede ze shora dolů, nic se nestane. Pokud však pohyb zopakuje obráceně, vůz se odemkne.
Něco takového působí moderně a futuristicky, v sekci komentářů se však poměrně rychle objevilo několik příspěvků, které poukazují na skutečnost, že záchranáři u prvních nehod těchto vozidel nejspíš nebudou vědět, jak s obětem dostat co nejrychleji.
To je však jen jedna část problému. Tou druhou je totiž samotné provedení interiéru, které podle mnohých neodpovídá sportovnímu vozidlu v hodnotě okolo 200 000 dolarů, což je cca 4,6 milionu korun. Interiér je totiž velmi strohý, na řidiče čeká volant inspirovanými závodními vozy a většina důležitých věcí se ovládá tradičně pomocí rozměrné obrazovky s vysokým rozlišením ve středové konzoli.
Na záznamu jsou vidět i zadní sedačky, které však postrádají hlavové opěrky. To by však mohlo být pouze opatření automobilky, jak zabránit jejich krádeži. Kvůli nedostatku světla a špatnému úhlu však bohužel není vidět, kolik místa budou mít zadní cestující na nohy. Stále se však jedná jen o kupé s koncepcí 2+2 a tak ani nečekáme žádné zázraky.
Největším zázrakem vozu totiž má být technika ukrytá pod kapotou, která by měla umožnit akceleraci z 0 na 96 km/h za 1.9 sekundy, maximální rychlost přes 402 km/h a dojezd s hodnotou okolo 621 mil. Tedy cca 1 000 kilometrů, což je na dnešní dobu naprosto nevídaná hodnota.
Elon Musk však nedávno na Twitteru uvedl, že Tesla Roadster by měl mít dojezd dokonce přes 1 000 kilometrů, čímž by de facto zbořil pomyslnou hranici a odstranil jednu z největších nevýhod elektromobility. V otázce technických parametrů se navíc na Muska dalo téměř vždy spolehnout a tak není důvod mu ani tentokrát nevěřit.
Druhá generace Tesla Roadsteru by skutečně mohla být jedním z nejvýkonnějších ale také nejúchvatnějších sportovních vozidel na silnicích. A pokud srovnáme parametry a cenu Roadsteru s konkurencí, pak by se mohlo jednat i o jeden z nejdostupnějších supersportů světa. Tedy pokud ho automobilka skutečně vyrobí.
Range will be above 1000km
— Elon Musk (@elonmusk) 25. dubna 2019
Vzhledem k masivním ztrátám v prvním čtvrtletí nového roku a některým podivným úpravám cen se totiž zdá, že ekonomická situace Tesly začíná být opět kritická. Je tak opět otázkou, zda se vůbec dožije roku 2020, kdy by měla být produkce nového Roadsteru zahájena.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?