Již od prvního představení nové generace Tesly Roadster nám bylo jasné, že tenhle sporťák na sebe bude ještě dlouho strhávat pozornost. Jeho produkce je sice nejspíš ještě v nedohlednu, přesto se neustále dovídáme o jeho nových technických i designových detailech, které nás nepřestávají udivovat.
Různé záběry Tesly Model X už jsme ukazovali nesčetněkrát, nicméně pokaždé jsme se museli spokojit především s exteriérem. Na YouTube se však konečně objevilo video, na kterém si můžeme prohlédnout i elegantně minimalistický interiér.
Video na svůj kanál umístil jisté Hamid Shojaee, který kromě jiného ukázal i poměrně atypický způsob odemykání nového Roadsteru. Kliku a klasické zámky totiž nahradil senzor na dveřích, který je citlivý na pohyb lidské ruky. Pokud po něm Shojaee přejede ze shora dolů, nic se nestane. Pokud však pohyb zopakuje obráceně, vůz se odemkne.
Něco takového působí moderně a futuristicky, v sekci komentářů se však poměrně rychle objevilo několik příspěvků, které poukazují na skutečnost, že záchranáři u prvních nehod těchto vozidel nejspíš nebudou vědět, jak s obětem dostat co nejrychleji.
To je však jen jedna část problému. Tou druhou je totiž samotné provedení interiéru, které podle mnohých neodpovídá sportovnímu vozidlu v hodnotě okolo 200 000 dolarů, což je cca 4,6 milionu korun. Interiér je totiž velmi strohý, na řidiče čeká volant inspirovanými závodními vozy a většina důležitých věcí se ovládá tradičně pomocí rozměrné obrazovky s vysokým rozlišením ve středové konzoli.
Na záznamu jsou vidět i zadní sedačky, které však postrádají hlavové opěrky. To by však mohlo být pouze opatření automobilky, jak zabránit jejich krádeži. Kvůli nedostatku světla a špatnému úhlu však bohužel není vidět, kolik místa budou mít zadní cestující na nohy. Stále se však jedná jen o kupé s koncepcí 2+2 a tak ani nečekáme žádné zázraky.
Největším zázrakem vozu totiž má být technika ukrytá pod kapotou, která by měla umožnit akceleraci z 0 na 96 km/h za 1.9 sekundy, maximální rychlost přes 402 km/h a dojezd s hodnotou okolo 621 mil. Tedy cca 1 000 kilometrů, což je na dnešní dobu naprosto nevídaná hodnota.
Elon Musk však nedávno na Twitteru uvedl, že Tesla Roadster by měl mít dojezd dokonce přes 1 000 kilometrů, čímž by de facto zbořil pomyslnou hranici a odstranil jednu z největších nevýhod elektromobility. V otázce technických parametrů se navíc na Muska dalo téměř vždy spolehnout a tak není důvod mu ani tentokrát nevěřit.
Druhá generace Tesla Roadsteru by skutečně mohla být jedním z nejvýkonnějších ale také nejúchvatnějších sportovních vozidel na silnicích. A pokud srovnáme parametry a cenu Roadsteru s konkurencí, pak by se mohlo jednat i o jeden z nejdostupnějších supersportů světa. Tedy pokud ho automobilka skutečně vyrobí.
Range will be above 1000km
— Elon Musk (@elonmusk) 25. dubna 2019
Vzhledem k masivním ztrátám v prvním čtvrtletí nového roku a některým podivným úpravám cen se totiž zdá, že ekonomická situace Tesly začíná být opět kritická. Je tak opět otázkou, zda se vůbec dožije roku 2020, kdy by měla být produkce nového Roadsteru zahájena.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?