Již od prvního představení nové generace Tesly Roadster nám bylo jasné, že tenhle sporťák na sebe bude ještě dlouho strhávat pozornost. Jeho produkce je sice nejspíš ještě v nedohlednu, přesto se neustále dovídáme o jeho nových technických i designových detailech, které nás nepřestávají udivovat.
Různé záběry Tesly Model X už jsme ukazovali nesčetněkrát, nicméně pokaždé jsme se museli spokojit především s exteriérem. Na YouTube se však konečně objevilo video, na kterém si můžeme prohlédnout i elegantně minimalistický interiér.
Video na svůj kanál umístil jisté Hamid Shojaee, který kromě jiného ukázal i poměrně atypický způsob odemykání nového Roadsteru. Kliku a klasické zámky totiž nahradil senzor na dveřích, který je citlivý na pohyb lidské ruky. Pokud po něm Shojaee přejede ze shora dolů, nic se nestane. Pokud však pohyb zopakuje obráceně, vůz se odemkne.
Něco takového působí moderně a futuristicky, v sekci komentářů se však poměrně rychle objevilo několik příspěvků, které poukazují na skutečnost, že záchranáři u prvních nehod těchto vozidel nejspíš nebudou vědět, jak s obětem dostat co nejrychleji.
To je však jen jedna část problému. Tou druhou je totiž samotné provedení interiéru, které podle mnohých neodpovídá sportovnímu vozidlu v hodnotě okolo 200 000 dolarů, což je cca 4,6 milionu korun. Interiér je totiž velmi strohý, na řidiče čeká volant inspirovanými závodními vozy a většina důležitých věcí se ovládá tradičně pomocí rozměrné obrazovky s vysokým rozlišením ve středové konzoli.
Na záznamu jsou vidět i zadní sedačky, které však postrádají hlavové opěrky. To by však mohlo být pouze opatření automobilky, jak zabránit jejich krádeži. Kvůli nedostatku světla a špatnému úhlu však bohužel není vidět, kolik místa budou mít zadní cestující na nohy. Stále se však jedná jen o kupé s koncepcí 2+2 a tak ani nečekáme žádné zázraky.
Největším zázrakem vozu totiž má být technika ukrytá pod kapotou, která by měla umožnit akceleraci z 0 na 96 km/h za 1.9 sekundy, maximální rychlost přes 402 km/h a dojezd s hodnotou okolo 621 mil. Tedy cca 1 000 kilometrů, což je na dnešní dobu naprosto nevídaná hodnota.
Elon Musk však nedávno na Twitteru uvedl, že Tesla Roadster by měl mít dojezd dokonce přes 1 000 kilometrů, čímž by de facto zbořil pomyslnou hranici a odstranil jednu z největších nevýhod elektromobility. V otázce technických parametrů se navíc na Muska dalo téměř vždy spolehnout a tak není důvod mu ani tentokrát nevěřit.
Druhá generace Tesla Roadsteru by skutečně mohla být jedním z nejvýkonnějších ale také nejúchvatnějších sportovních vozidel na silnicích. A pokud srovnáme parametry a cenu Roadsteru s konkurencí, pak by se mohlo jednat i o jeden z nejdostupnějších supersportů světa. Tedy pokud ho automobilka skutečně vyrobí.
Range will be above 1000km
— Elon Musk (@elonmusk) 25. dubna 2019
Vzhledem k masivním ztrátám v prvním čtvrtletí nového roku a některým podivným úpravám cen se totiž zdá, že ekonomická situace Tesly začíná být opět kritická. Je tak opět otázkou, zda se vůbec dožije roku 2020, kdy by měla být produkce nového Roadsteru zahájena.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.