Různé záběry Tesly Model X už jsme ukazovali nesčetněkrát, nicméně pokaždé jsme se museli spokojit především s exteriérem. Na YouTube se však konečně objevilo video, na kterém si můžeme prohlédnout i elegantně minimalistický interiér.
Video na svůj kanál umístil jisté Hamid Shojaee, který kromě jiného ukázal i poměrně atypický způsob odemykání nového Roadsteru. Kliku a klasické zámky totiž nahradil senzor na dveřích, který je citlivý na pohyb lidské ruky. Pokud po něm Shojaee přejede ze shora dolů, nic se nestane. Pokud však pohyb zopakuje obráceně, vůz se odemkne.
Něco takového působí moderně a futuristicky, v sekci komentářů se však poměrně rychle objevilo několik příspěvků, které poukazují na skutečnost, že záchranáři u prvních nehod těchto vozidel nejspíš nebudou vědět, jak s obětem dostat co nejrychleji.
To je však jen jedna část problému. Tou druhou je totiž samotné provedení interiéru, které podle mnohých neodpovídá sportovnímu vozidlu v hodnotě okolo 200 000 dolarů, což je cca 4,6 milionu korun. Interiér je totiž velmi strohý, na řidiče čeká volant inspirovanými závodními vozy a většina důležitých věcí se ovládá tradičně pomocí rozměrné obrazovky s vysokým rozlišením ve středové konzoli.
Na záznamu jsou vidět i zadní sedačky, které však postrádají hlavové opěrky. To by však mohlo být pouze opatření automobilky, jak zabránit jejich krádeži. Kvůli nedostatku světla a špatnému úhlu však bohužel není vidět, kolik místa budou mít zadní cestující na nohy. Stále se však jedná jen o kupé s koncepcí 2+2 a tak ani nečekáme žádné zázraky.
Největším zázrakem vozu totiž má být technika ukrytá pod kapotou, která by měla umožnit akceleraci z 0 na 96 km/h za 1.9 sekundy, maximální rychlost přes 402 km/h a dojezd s hodnotou okolo 621 mil. Tedy cca 1 000 kilometrů, což je na dnešní dobu naprosto nevídaná hodnota.
Elon Musk však nedávno na Twitteru uvedl, že Tesla Roadster by měl mít dojezd dokonce přes 1 000 kilometrů, čímž by de facto zbořil pomyslnou hranici a odstranil jednu z největších nevýhod elektromobility. V otázce technických parametrů se navíc na Muska dalo téměř vždy spolehnout a tak není důvod mu ani tentokrát nevěřit.
Druhá generace Tesla Roadsteru by skutečně mohla být jedním z nejvýkonnějších ale také nejúchvatnějších sportovních vozidel na silnicích. A pokud srovnáme parametry a cenu Roadsteru s konkurencí, pak by se mohlo jednat i o jeden z nejdostupnějších supersportů světa. Tedy pokud ho automobilka skutečně vyrobí.
Range will be above 1000km
— Elon Musk (@elonmusk) 25. dubna 2019
Vzhledem k masivním ztrátám v prvním čtvrtletí nového roku a některým podivným úpravám cen se totiž zdá, že ekonomická situace Tesly začíná být opět kritická. Je tak opět otázkou, zda se vůbec dožije roku 2020, kdy by měla být produkce nového Roadsteru zahájena.