Audi A7 Sportback je „2019 World Luxury Car“, světový luxusní vůz roku 2019. A7 Sportback tímto vítězstvím kráčí ve stopách modelu Audi A8*, který obdržel toto prestižní ocenění v loňském roce. Slavnostní vyhlášení výsledků se uskutečnilo v rámci autosalonu v New Yorku.
Model Audi A7 Sportback je nejlepším novým luxusním automobilem na světovém trhu na základě rozhodnutí 86 členů poroty ankety World Car z 24 zemí. Značka Audi tak má na svém kontě již deset vítězství v některé z kategorií ankety World Car.
„Získání ocenění ‚World Luxury Car‘ podruhé v řadě je pro Audi mimořádnou poctou,“ říká Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za technický vývoj. „Jsme hrdí na toto ocenění, protože symbolizuje schopnost značky Audi vyvíjet prémiové automobily, které jsou lídry v různých segmentech.“
Audi A7 Sportback kombinuje to nejlepší ze tří světů – design kupé, prostornost limuzíny a variabilitu karosářské verze Avant. Je novou interpretací automobilu pro cestování ve velkém stylu – „gran turismo“ s důslednou digitalizací, nabízející zážitky z dynamické jízdy a prostorový koncept, který splňuje nejrůznější požadavky zákazníků.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.