Systém částečně autonomního řízení Tesla Autopilot patří již v současnosti k nejsofistikovanějším systémům v oblasti autonomního řízení. Jak ovšem prozradil Elon Musk na Twitteru, brzy nás čeká jeho update, který by měl být doslova epickým. Na co se tedy můžeme těšit? A dorazí novinka i do Evropy?
Elon Musk je dobře známý svým aktivitami na Twitteru, kde občas prozradí víc, než by měl. Poslední informaci o připravovaném updatu systému Tesla Autopilot pak prozradil u příspěvku, ve kterém si uživatel Dr. Camilo Ortiz vychvaloval již současný Autopilot a hlavně jeho funkci Navigate on Autopilot.
Jak Ortiz uvedl v komentáři ke krátkému videu, jeho Tesla ho prakticky dovezla celou cestu až domů, aniž by musel do řízení jakkoliv zasahovat. Vůz sám měnil jízdní pruhy, najížděl a sjížděl ze tří dálnic a to vše za deště a během dopravní špičky v New Yorku.
Latest Autopilot update is epic. Rolling out to all US owners with Enhanced Autopilot or Full Self-Driving option. International coming soon. https://t.co/fTseO2JyVp
— Elon Musk (@elonmusk) 6. dubna 2019
A právě na toto videu Musk reagoval slovy „Nejnovější update Autopilotu bude epický. Vyjde pro všechny americké zákazníky se systémy Enhanced Autopilot nebo Full Self-Driving. Mezinárodní verze dorazí brzy."
Co konkrétně můžeme očekávat zatím není zřejmé, systémy Tesla Autopilot a Navigate on Autopilot však dostávaly drobné updaty prakticky neustále a oba systémy se tak postupně a pomalu zlepšovaly. Nyní se však očekává zásadní krok směrem kupředu.
V žádném případě nechceme výsledky nového updatu předjímat, nabízí se však možnost, že by se Tesla konečně mohla stát první automobilkou, která nabídne systém plně autonomního řízení. Na konkrétní výsledky si však budeme muset ještě nějakou chvíli počkat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?