Jakým směrem se mohl vyvíjet automobilový průmysl v Rusku, pokud by se k moci nedostali komunisté? To může ukázat stylový pick-up Redneck, který si v roce 2014 postavil úpravce Ferrum Art Customs ze sibiřského města Ťumeň.
Zatímco v Sovětském svazu v 50. letech vznikaly převážně nákladní vozy jako GAZ 51, nebo vojenské off roady jako GAZ 69, ve Spojených státech začínala móda pick-upů. Právě v té době se totiž dříve čistě užitková vozidla začala stávat spíše zosobněním životního stylu, což se Američanů drží dodnes. V 50. letech si mohli obyvatelé USA vybírat z široké nabídky vozů, jako Studebaker Transtar, Chevrolet Cameo nebo Ford F-100. To v SSSR si tou dobou bežný občan auto dovolit ani nemohl a výběr byl omezen vpodstatě jen na GAZ 20 Poběda, nebo Moskviče 400 a 401.
Úpravce motorek Ferrum Art Customs ze sibiřského města Ťumeň si pro své potřeby a také jako reklamu na svou práci rozhodl vytvořit stylový pick-up na domácím základě. Jako dárce kabiny byl zvolen nákladní vůz GAZ 52, který se začal vyrábět v roce 1966, kabinu ale sdílel už s dřívějším GAZ 53. Na té samozřejmě bylo potřeba provést spoustu úprav, především nezbytné snížení střechy. Blatníky zůstaly z části původní, změnilo se však umístění světel. Zcela nová je také maska, která teď spíše než GAZ připomíná Chevrolety z 50. let. Zajímavé je i originální otevírání kapoty, rozdělené na dva díly otevírané z boku. Každý díl karosérie je navíc opravdu vyroben ze železa, nikde nebylo zvoleno náhrady z laminátu nebo plastu.
Jako základ pro celý vůz byl vybrán modernější výrobek, známá dodávka GAZelle. Z té byl použit celý podvozek, tedy rám s nápravami. Ten byl samozřejmě zkrácen upraven, takže nebylo problém na něj nasadit skoro 60 let starou kabinu. Odpružení je vzduchové, je tak možné regulovat výšku podvozku od vozovky. Vzadu byla zcela nově vytvořena ložná plocha, která se provedením také inspiruje u amerických pick-upů 50. let. Na podlahu ložné plochy bylo mimochodem využito dřeva z bedny, ve které byla Ferrum Art Customs dříve doručena ze Spojených států motorka.
Žádný ruský motor už ale nepřišel tvůrcům vhodný a nakonec byl zamítnut i původně zvažovaný americký. Pod kapotou se tak nastěhoval japonský osmiválec 1UZ-FE z Lexusu LS, o objemu 4 litry a výkonu 260 koní. Na zadní nápravu se výkon přenáší přes automatickou převodovku ze stejného Lexusu. Interiér si zachoval základní vzhled starého GAZíku, přístroje ale pocházejí také z Lexusu.
Unikátní stroj, pojmenovaný Redneck, nakonec dostal červený lak evokující styl rat rodu a reklamní loga tvůrců. Jak říká ve videu sám majitel, Redneck je v provozu každý den, funguje jako pracovní vůz na převoz potřebného zboží a zároveň při tom slouží jako nepřehlédnutelná reklama na Ferrum Art Customs. A jak ukazuje video blogera Georgy Belova, při jízdě po ruských ulicích si netradiční pick-up z alternativní historie dokáže získat pozornost.
Pro našince nezvyklý musí být i fakt, že tento stroj, složený z kusů mnoha nesourodých automobilů, může v Rusku legálně na cesty. I přes to, že i samotná kabina se dočkala rozsáhlých úprav totiž vůz dostal normální bílé SPZ a v techničáku má zapsáno jen GAZ 52.
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.