Pokud bychom měli vybrat nejdrsnější v Česku vyráběné auto, muselo by to být bezesporu Bureko 6x6. Extrémní offroad se třemi nápravami v sobě totiž kombinuje luxus, skvělé terénní vlastnosti a ještě neskutečný výkon, který může dosahovat až 1 200 koňských sil. A vidět tohle auto v pohybu je pak skutečně radost. Zvláště na českých silnicích.
O novém modelu Bureko 6x6 jsme poprvé psali již v září minulého roku, kdy zprávy o tomto stroji doslova obletěly celý motoristický svět. Tehdy jsme mohli vidět Bureko pouze na fotografiích, nicméně před cca dvěma týdny zveřejnila společnost i několik videí tohoto monstra v pohybu. A sledovat ho je čirá radost.
Pro připomenutí se sluší uvést, že nový model Bureko 6x6 byl postaven na základech Chevroletu Silverado minulé generace, který dostal zdvojenou zadní nápravu a řadu karosářských úprav. A zatímco exteriér se změnil radikálně, v exteriéru šlo spíše o kosmetické změny. I tak ale vůz nabízí naprosto dokonalý komfort v americkém stylu.
Vůbec nejzajímavější změny se však odehrávají pod kapotou, kde je v základu umístěn 6.2 litrový motor V8 o výkonu 420 koní. Bureko však spojilo síly s Hennessey Performance a nabízí vcelku bohatou paletu motorů V8 osazených kompresorem, jejichž výkon začíná u 600 koní a šplhá až na hodnotu 1 200 koní. Všechny motorizace jsou přitom spojené s automatickou osmistupňovou převodovkou.
Výrobce nabízí model Bureko 6x6 ve dvou specifikacích: kratší Crew Cab s jednoduchou kabinou a Double Cab s čtyřdveřovou kabinou. Delší varianta přitom na délku měří 6.2 metru, což je o cca 33 centimetrů více, než Mercedes-AMG G63 6x6.
Cenu modelu sice výrobce neuvádí, potencionální zájemci však mohou společnost Bureko kontaktovat, model si vyzkoušet a nechat si sestavit nabídku přesně dle svých požadavků. Pokud byste si však chtěli vůz jen prohlídnout, stačí sledovat zajímavé motoristické akce v Česku. Naposledy byl vůz vytaven například na akci For Caravan & Fort Boats.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.