Většina filmů spojených s Jamesem Bondem nám přinesla i několik scén, ve kterých jsme si mohli vychutnávat pohled na elegantní sportovní vozy Aston Martin a přitom poslouchat jejich nádherný zvuk. Tomu je však konec, neboť v příští bondovce by si hlavní "automobilovou" roli měl střihnout elektromobil. Tedy přesněji řečeno - elektrický Aston Martin.
S překvapivou informací dnes přišel britský list The Sun, který získal zprávy od člověka, který by se měl podílet na natáčení. „S rozhodnutím přišel nový režisér (Cary Joji Fukunaga, pozn. red.), který je totální objímač stromů," uvedl neznámý zdroj. „Spolupracuje přímo s automobilkou Aston Martin, která by měla pro natáčení připravit jeden ze svých elektromobilů."
Podle The Sun by se novým vozem Jamese Bonda měl stát elektrický sedan Aston Martin Rapide E, který byl představen během minulého září. Pod jeho kapotou by se mělo ukrývat okolo 602 elektrických koní, díky kterým zvládne akceleraci z 0 na 96 km/h pod 4 sekundy a maximální rychlost by se měla pohybovat až okolo 250 km/h.
Jak připomíná web The Drive, Aston Martin plánuje vyrobit celkem 155 těchto vozidel, přičemž alespoň pár z nich by mohlo být vyhrazeno pro natáčení. V minulosti už jsme ale byli svědky i situace, kdy se pro natáčení filmu vytvářely speciální vozy složené z karoserie Aston-Martinu, přičemž podvozek pocházel ze zcela jiného vozu.
Je potřeba však zdůraznit, že samotný zdroj zatím žádný konkrétní vůz nejmenoval. Mohlo by tak klidně jít i o některou z populárních přestaveb staršího vozu (například Astonu Martin DB5) na elektrický pohon. Případně by mohl James Bond přesedlat na elektrické SUV, které nyní vyvíjí Lagonda - prémiová značka spadající pod Aston Martin.
Ať už ale půjde o jakýkoliv model, můžeme si být jisti, že na jeho palubě nebude chybět pestrá paleta zařízení z dílny oddělení Q. „Bude to mít všechny ty High-Tech vychytávky," citoval The Sun svůj zdroj.
A ačkoliv s poněkud kontroverzním nápadem přišel režisér, producenti i herec Daniel Craig s ním nakonec souhlasili, jak dodává zdroje: „Aby to bylo jasné, je to něco co prosadil Cary, ale producenti i Daniel (Craig) do toho jdou s ním." A navíc se podle všeho máme na co těšit, jak pokračoval zdroj.
„Bude to jádro neuvěřitelné akční sekvence ve filmu. James Bond je známý řízením úchvatných automobilů a ani tohle nebude zklamání. Každý se bojí, že bude James Bond označen za 'příliš politicky korektního', ale současně si všichni uvědomují, že nastal správný čas posadit ho do vozidla s nulovými emisemi."
Natáčení nové bondovky bylo již několikrát odloženo, podle posledních spekulací by se však mělo začít točit již v dubnu tohoto roku. Postavu hlavního záporáka by si pak podle The Guardian mohl střihnout Rami Malek, který dostal Oscara za postavu Freddieho Mercury ve filmu Bohemian Rhapsody.
My samozřejmě nechceme nikterak předjímat, nicméně pokud se rozhodnutí potvrdí, bude to pro nás jisté zklamání. James Bond byl i jako postava ve filmu často označován za dinosaura z dávných dob - a přesně takový se nám líbil. Ostatně tomu odpovídá i jeho láska k dávno překonanému Waltheru PPK, starému Aston Martinu DB5, alkoholu a krásným ženám. Nezbývá tedy než doufat, že si správný vkus na vozy zachová alespoň Johnny Englich, který dal v posledním díle přednost starému Aston Martinu DB7 Vantage před paletou moderních hybridů. A už jen ten zvuk za to stál.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.