Minulý rok představila automobilka Jeep svůj nový model Gladiator, kterým se oficiálně opět vrací na trh s pickupy. Novinka, která vychází z modelu Wrangler, se automobilce nesmírně povedla a již krátce po premiéře přicházely ze zámoří pozitivní ohlasy. Nyní však konečně přichází ta vůbec nejlepší zpráva: Gladiator zamíří příští rok i do Evropy.
Dlouho nebylo jisté, zda se Jeep Gladiator podívá i na starý kontinent, nyní k nám však konečně přicházejí dobré zprávy: „Dorazí v prvním nebo druhém čtvrtletí roku 2020," uvedl v rozhovoru pro Autocar Jeff Hines, šéf automobilky Jeep pro Evropu. Současně však dodal, že nepůjde o příliš velké počty kusů.
Ostatně tento přístup je celkem pochopitelný. Evropský trh nebyl vozidlům typu pick-up nikdy příliš nakloněn, ovšem poslední dobou začíná docházet k markantnímu obratu. Zatímco dříve byly tyto vozy užívány především k práci, poslední dobou se stávají spíše nevšedním módním doplňkem a „rekreačním vozidlem."
A právě v tomto ohledu by Gladiator mohl skutečně bodovat. Ačkoliv ho nechceme nijak podceňovat, jsme si jistí, že pro mnoho lidí to bude hlavně stylový doplněk. Pouze se trochu obáváme, zda tomu nebude odpovídat i jeho cena, která dosud není známá ani na domácím trhu - a to se má v zámoří začít prodávat již někdy během příštích měsíců.
Jaké motory bude mít nový Gladiator pod kapotou zatím není zřejmé, ovšem v USA se pro začátek prodejů počítá pouze s jedním motorem: 3.6 litrovou V6 o výkonu 212 kW (288 k). Později by se však měl dostat na trh i 3.0 litrový diesel V6 o výkonu 194 kW (264 k).
Specifika amerického a evropského trhu se však dost liší a tak je celkem pravděpodobné, že pod kapotou evropských modelů se objeví motorizace jiné. Automobilka by mohla sáhnout například po jednom z motorů, které již nabízí u evropských Wranglerů. Doufejme však, že motoru nakonec nebude chybět výkon i pro těch pár nadšenců, kteří by ho chtěli zapřáhnout k náročnější práci.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?