Minulý rok představila automobilka Jeep svůj nový model Gladiator, kterým se oficiálně opět vrací na trh s pickupy. Novinka, která vychází z modelu Wrangler, se automobilce nesmírně povedla a již krátce po premiéře přicházely ze zámoří pozitivní ohlasy. Nyní však konečně přichází ta vůbec nejlepší zpráva: Gladiator zamíří příští rok i do Evropy.
Dlouho nebylo jisté, zda se Jeep Gladiator podívá i na starý kontinent, nyní k nám však konečně přicházejí dobré zprávy: „Dorazí v prvním nebo druhém čtvrtletí roku 2020," uvedl v rozhovoru pro Autocar Jeff Hines, šéf automobilky Jeep pro Evropu. Současně však dodal, že nepůjde o příliš velké počty kusů.
Ostatně tento přístup je celkem pochopitelný. Evropský trh nebyl vozidlům typu pick-up nikdy příliš nakloněn, ovšem poslední dobou začíná docházet k markantnímu obratu. Zatímco dříve byly tyto vozy užívány především k práci, poslední dobou se stávají spíše nevšedním módním doplňkem a „rekreačním vozidlem."
A právě v tomto ohledu by Gladiator mohl skutečně bodovat. Ačkoliv ho nechceme nijak podceňovat, jsme si jistí, že pro mnoho lidí to bude hlavně stylový doplněk. Pouze se trochu obáváme, zda tomu nebude odpovídat i jeho cena, která dosud není známá ani na domácím trhu - a to se má v zámoří začít prodávat již někdy během příštích měsíců.
Jaké motory bude mít nový Gladiator pod kapotou zatím není zřejmé, ovšem v USA se pro začátek prodejů počítá pouze s jedním motorem: 3.6 litrovou V6 o výkonu 212 kW (288 k). Později by se však měl dostat na trh i 3.0 litrový diesel V6 o výkonu 194 kW (264 k).
Specifika amerického a evropského trhu se však dost liší a tak je celkem pravděpodobné, že pod kapotou evropských modelů se objeví motorizace jiné. Automobilka by mohla sáhnout například po jednom z motorů, které již nabízí u evropských Wranglerů. Doufejme však, že motoru nakonec nebude chybět výkon i pro těch pár nadšenců, kteří by ho chtěli zapřáhnout k náročnější práci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.