Minulý rok představila automobilka Jeep svůj nový model Gladiator, kterým se oficiálně opět vrací na trh s pickupy. Novinka, která vychází z modelu Wrangler, se automobilce nesmírně povedla a již krátce po premiéře přicházely ze zámoří pozitivní ohlasy. Nyní však konečně přichází ta vůbec nejlepší zpráva: Gladiator zamíří příští rok i do Evropy.
Dlouho nebylo jisté, zda se Jeep Gladiator podívá i na starý kontinent, nyní k nám však konečně přicházejí dobré zprávy: „Dorazí v prvním nebo druhém čtvrtletí roku 2020," uvedl v rozhovoru pro Autocar Jeff Hines, šéf automobilky Jeep pro Evropu. Současně však dodal, že nepůjde o příliš velké počty kusů.
Ostatně tento přístup je celkem pochopitelný. Evropský trh nebyl vozidlům typu pick-up nikdy příliš nakloněn, ovšem poslední dobou začíná docházet k markantnímu obratu. Zatímco dříve byly tyto vozy užívány především k práci, poslední dobou se stávají spíše nevšedním módním doplňkem a „rekreačním vozidlem."
A právě v tomto ohledu by Gladiator mohl skutečně bodovat. Ačkoliv ho nechceme nijak podceňovat, jsme si jistí, že pro mnoho lidí to bude hlavně stylový doplněk. Pouze se trochu obáváme, zda tomu nebude odpovídat i jeho cena, která dosud není známá ani na domácím trhu - a to se má v zámoří začít prodávat již někdy během příštích měsíců.
Jaké motory bude mít nový Gladiator pod kapotou zatím není zřejmé, ovšem v USA se pro začátek prodejů počítá pouze s jedním motorem: 3.6 litrovou V6 o výkonu 212 kW (288 k). Později by se však měl dostat na trh i 3.0 litrový diesel V6 o výkonu 194 kW (264 k).
Specifika amerického a evropského trhu se však dost liší a tak je celkem pravděpodobné, že pod kapotou evropských modelů se objeví motorizace jiné. Automobilka by mohla sáhnout například po jednom z motorů, které již nabízí u evropských Wranglerů. Doufejme však, že motoru nakonec nebude chybět výkon i pro těch pár nadšenců, kteří by ho chtěli zapřáhnout k náročnější práci.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?