Minulý rok představila automobilka Jeep svůj nový model Gladiator, kterým se oficiálně opět vrací na trh s pickupy. Novinka, která vychází z modelu Wrangler, se automobilce nesmírně povedla a již krátce po premiéře přicházely ze zámoří pozitivní ohlasy. Nyní však konečně přichází ta vůbec nejlepší zpráva: Gladiator zamíří příští rok i do Evropy.
Dlouho nebylo jisté, zda se Jeep Gladiator podívá i na starý kontinent, nyní k nám však konečně přicházejí dobré zprávy: „Dorazí v prvním nebo druhém čtvrtletí roku 2020," uvedl v rozhovoru pro Autocar Jeff Hines, šéf automobilky Jeep pro Evropu. Současně však dodal, že nepůjde o příliš velké počty kusů.
Ostatně tento přístup je celkem pochopitelný. Evropský trh nebyl vozidlům typu pick-up nikdy příliš nakloněn, ovšem poslední dobou začíná docházet k markantnímu obratu. Zatímco dříve byly tyto vozy užívány především k práci, poslední dobou se stávají spíše nevšedním módním doplňkem a „rekreačním vozidlem."
A právě v tomto ohledu by Gladiator mohl skutečně bodovat. Ačkoliv ho nechceme nijak podceňovat, jsme si jistí, že pro mnoho lidí to bude hlavně stylový doplněk. Pouze se trochu obáváme, zda tomu nebude odpovídat i jeho cena, která dosud není známá ani na domácím trhu - a to se má v zámoří začít prodávat již někdy během příštích měsíců.
Jaké motory bude mít nový Gladiator pod kapotou zatím není zřejmé, ovšem v USA se pro začátek prodejů počítá pouze s jedním motorem: 3.6 litrovou V6 o výkonu 212 kW (288 k). Později by se však měl dostat na trh i 3.0 litrový diesel V6 o výkonu 194 kW (264 k).
Specifika amerického a evropského trhu se však dost liší a tak je celkem pravděpodobné, že pod kapotou evropských modelů se objeví motorizace jiné. Automobilka by mohla sáhnout například po jednom z motorů, které již nabízí u evropských Wranglerů. Doufejme však, že motoru nakonec nebude chybět výkon i pro těch pár nadšenců, kteří by ho chtěli zapřáhnout k náročnější práci.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.