Po nedávném návratu značky Hispano Suiza zde máme dalšího potenciálního kandidáta na obnovení výroby. Legendární italské De Tomaso nedávno na Twitteru ukázalo prototyp, který otevřeně odkazuje na nejpopulárnější model značky.
Jednou z mnoha italských malosériových automobilek, produkujících sporťáky a luxusní vozy, bylo i dnes už pozapomenuté De Tomaso. To vzniklo už v roce 1959 v Modeně, kde firmu založil argentisnký závodník Alejandro de Tomaso. Automobilka se proslavila zejména svým modelem Pantera, což bylo malé kupé s atmosférickým V8 původem od Fordu, uloženým uprostřed. Pantera se začala vyrábět v roce 1971 a udržela se na trhu dlouhých 21 let, během kterých vzniklo 7260 kusů. Vůz si získal kultovní status, ve své době srovnatelný s italskou supersportovní konkurencí.
V novém tisíciletí však osud automobilce nepřál, poslední nový model, De Tomaso Biguá, pozdějí oživený jako Qvale Mangusta, už se ani nedostal do výroby a v roce 2004 De Tomaso zkrachovalo. Proběhlo sice několik pokusů o vzkřísení, v roce 2011 se na Ženevském autosalonu představilo SUV De Tomaso Deauville, nikdy však nedošlo na výrobu. Poslední zprávy navíc mluvily o odprodání značky Číňanům.
To se nakonec ukázalo jako pravdivé, De Tomaso dnes patří pod čínskou firmu Ideal Team Venture, která vlastní také německé Apollo Automobil, dříve známé jako Gumpert. A právě Apollo se výrazně podílí na oživení tradiční italské automobilky.
Press days...outside the motor show 😉 #ApolloIE #GT1 #DTProjectP pic.twitter.com/zPPRXj4PPD
— Apollo-Automobil (@ApolloAutomobil) 5. března 2019Před pár dny tak na svém twitterovém účtu ukázalo Apollo krátké černobílé video maskovaného vozu, označeného jako DTProjectP. Povědomý tvar hranatého maskovaného vozu s klínovitým profilem jasně odkazuje na starou Panteru, což ostatně dokazuje i název projektu. Žádné další detaily k vozu nebyly zveřejněny, generální ředitel Apolla jen dodal, že v pozadí se připravuje plno věcí, prozatím ale není vhodný čas ke komentáři. Testování prototypu na veřejných silnicích, plus fakt, že značka letos slaví 60 let ale dávájí naději, že k oficiálnímu představení dojde ještě letos.
Nejde mimochodem o první pokus o znovuzrození legendárního modelu. Koncepty nové Pantery v posledních dekádách ukázalo více výrobců, naposledy v roce 2018. ARES Design, založený bývalým šéfem Lotusu Dany Baharem, tehdy ukázal stroj s karosérií inspirovanou Panterou, postavenou na základech Lamborghini Huracan. Vůz se měl dostat do prodeje koncem loňského roku, v omezené sérii 21 kusů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?