Po nedávném návratu značky Hispano Suiza zde máme dalšího potenciálního kandidáta na obnovení výroby. Legendární italské De Tomaso nedávno na Twitteru ukázalo prototyp, který otevřeně odkazuje na nejpopulárnější model značky.
Jednou z mnoha italských malosériových automobilek, produkujících sporťáky a luxusní vozy, bylo i dnes už pozapomenuté De Tomaso. To vzniklo už v roce 1959 v Modeně, kde firmu založil argentisnký závodník Alejandro de Tomaso. Automobilka se proslavila zejména svým modelem Pantera, což bylo malé kupé s atmosférickým V8 původem od Fordu, uloženým uprostřed. Pantera se začala vyrábět v roce 1971 a udržela se na trhu dlouhých 21 let, během kterých vzniklo 7260 kusů. Vůz si získal kultovní status, ve své době srovnatelný s italskou supersportovní konkurencí.
V novém tisíciletí však osud automobilce nepřál, poslední nový model, De Tomaso Biguá, pozdějí oživený jako Qvale Mangusta, už se ani nedostal do výroby a v roce 2004 De Tomaso zkrachovalo. Proběhlo sice několik pokusů o vzkřísení, v roce 2011 se na Ženevském autosalonu představilo SUV De Tomaso Deauville, nikdy však nedošlo na výrobu. Poslední zprávy navíc mluvily o odprodání značky Číňanům.
To se nakonec ukázalo jako pravdivé, De Tomaso dnes patří pod čínskou firmu Ideal Team Venture, která vlastní také německé Apollo Automobil, dříve známé jako Gumpert. A právě Apollo se výrazně podílí na oživení tradiční italské automobilky.
Press days...outside the motor show 😉 #ApolloIE #GT1 #DTProjectP pic.twitter.com/zPPRXj4PPD
— Apollo-Automobil (@ApolloAutomobil) 5. března 2019Před pár dny tak na svém twitterovém účtu ukázalo Apollo krátké černobílé video maskovaného vozu, označeného jako DTProjectP. Povědomý tvar hranatého maskovaného vozu s klínovitým profilem jasně odkazuje na starou Panteru, což ostatně dokazuje i název projektu. Žádné další detaily k vozu nebyly zveřejněny, generální ředitel Apolla jen dodal, že v pozadí se připravuje plno věcí, prozatím ale není vhodný čas ke komentáři. Testování prototypu na veřejných silnicích, plus fakt, že značka letos slaví 60 let ale dávájí naději, že k oficiálnímu představení dojde ještě letos.
Nejde mimochodem o první pokus o znovuzrození legendárního modelu. Koncepty nové Pantery v posledních dekádách ukázalo více výrobců, naposledy v roce 2018. ARES Design, založený bývalým šéfem Lotusu Dany Baharem, tehdy ukázal stroj s karosérií inspirovanou Panterou, postavenou na základech Lamborghini Huracan. Vůz se měl dostat do prodeje koncem loňského roku, v omezené sérii 21 kusů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.