Po nedávném návratu značky Hispano Suiza zde máme dalšího potenciálního kandidáta na obnovení výroby. Legendární italské De Tomaso nedávno na Twitteru ukázalo prototyp, který otevřeně odkazuje na nejpopulárnější model značky.
Jednou z mnoha italských malosériových automobilek, produkujících sporťáky a luxusní vozy, bylo i dnes už pozapomenuté De Tomaso. To vzniklo už v roce 1959 v Modeně, kde firmu založil argentisnký závodník Alejandro de Tomaso. Automobilka se proslavila zejména svým modelem Pantera, což bylo malé kupé s atmosférickým V8 původem od Fordu, uloženým uprostřed. Pantera se začala vyrábět v roce 1971 a udržela se na trhu dlouhých 21 let, během kterých vzniklo 7260 kusů. Vůz si získal kultovní status, ve své době srovnatelný s italskou supersportovní konkurencí.
V novém tisíciletí však osud automobilce nepřál, poslední nový model, De Tomaso Biguá, pozdějí oživený jako Qvale Mangusta, už se ani nedostal do výroby a v roce 2004 De Tomaso zkrachovalo. Proběhlo sice několik pokusů o vzkřísení, v roce 2011 se na Ženevském autosalonu představilo SUV De Tomaso Deauville, nikdy však nedošlo na výrobu. Poslední zprávy navíc mluvily o odprodání značky Číňanům.
To se nakonec ukázalo jako pravdivé, De Tomaso dnes patří pod čínskou firmu Ideal Team Venture, která vlastní také německé Apollo Automobil, dříve známé jako Gumpert. A právě Apollo se výrazně podílí na oživení tradiční italské automobilky.
Press days...outside the motor show 😉 #ApolloIE #GT1 #DTProjectP pic.twitter.com/zPPRXj4PPD
— Apollo-Automobil (@ApolloAutomobil) 5. března 2019Před pár dny tak na svém twitterovém účtu ukázalo Apollo krátké černobílé video maskovaného vozu, označeného jako DTProjectP. Povědomý tvar hranatého maskovaného vozu s klínovitým profilem jasně odkazuje na starou Panteru, což ostatně dokazuje i název projektu. Žádné další detaily k vozu nebyly zveřejněny, generální ředitel Apolla jen dodal, že v pozadí se připravuje plno věcí, prozatím ale není vhodný čas ke komentáři. Testování prototypu na veřejných silnicích, plus fakt, že značka letos slaví 60 let ale dávájí naději, že k oficiálnímu představení dojde ještě letos.
Nejde mimochodem o první pokus o znovuzrození legendárního modelu. Koncepty nové Pantery v posledních dekádách ukázalo více výrobců, naposledy v roce 2018. ARES Design, založený bývalým šéfem Lotusu Dany Baharem, tehdy ukázal stroj s karosérií inspirovanou Panterou, postavenou na základech Lamborghini Huracan. Vůz se měl dostat do prodeje koncem loňského roku, v omezené sérii 21 kusů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?