Společnost Hyundai Motor Group oznámila vývoj digitálního klíče, který uživatelům umožní odemknout a nastartovat jejich vozidlo prostřednictvím smartphonu. Nový digitální klíč bude možné stáhnout prostřednictvím aplikace a použít jej až pro čtyři oprávněné osoby, přičemž zcela nahradí klasický klíč.
Digitální klíč lze stáhnout pomocí aplikace pro mobilní telefon, a technologie Near Field Communication (NFC, komunikace v blízkém poli) následně detekuje přítomnost autorizovaného mobilního telefonu s digitálním klíčem v těsné blízkosti dveří vozidla.
Antény NFC pro identifikaci vstupu jsou umístěny v rukojetích dveří řidiče a spolujezdce. Anténa pro spuštění motoru je umístěna v bezdrátové nabíjecí podložce uvnitř vozu. Po odemknutí vozidla může uživatel spustit motor tak, že umístí smartphone na bezdrátovou nabíjecí podložku ve středové konzoli a stiskne tlačítko Start/Stop motoru na palubní desce.
Uživatelské nastavení vozu je uloženo v paměti vozidla. Jakmile je klíč rozpoznán, nastavení se automaticky přizpůsobí – včetně polohy zrcátek, sedadel a volantu, jakož i ovládacích prvků pro systémy audio, video a navigace (AVN) či head-up displej.
Digitálním klíčem Hyundai lze pomocí vzdáleného ovládání prostřednictvím telefonu ovládat vybrané systémy vozu. Pomocí komunikace přes Bluetooth s nízkou spotřebou energie (Bluetooth Low Energy, BLE) mohou uživatelé uzamknout a odemknout vozidlo, aktivovat alarm nebo nastartovat motor. Navíc, jakmile se na trh dostanou vozidla s autonomními parkovacími funkcemi, očekává se, že bude možné tímto způsobem dálkově ovládat i je.
Úroveň přístupu k různým funkcím vozidla může být přizpůsobena každému uživateli na přesně stanovenou dobu. Majitel vozu může předem nastavit dobu užívání vozidla nebo při pronájmu omezit jeho používání pouze na určité funkce. Například může naprogramovat, aby automobil umožnil kurýrovi otevřít kufr a doručit zásilku.
S dalším rozšířením sdílení vozidel bude možné naprogramovat digitální klíč tak, aby co nejvíce usnadnil jejich pronájem. Majitel a řidič se nebudou muset vůbec potkat, ale k předání digitálního klíče k vozu bude stačit aplikace mobilního telefonu. Kromě toho, že pro vozy Hyundai bude mnohem jednodušší zapojení do programu sdílení vozidel, plánuje automobilka v budoucnu další vylepšení, která například umožní spuštění alarmu při překročení definované rychlosti vozidla nebo při vyjetí z určené oblasti.
V případě návštěvy servisu, kde předání digitálního klíče není možné, je pro vozy samozřejmě k dispozici i klasický smart klíč, stejně jako klíč v podobě karty.
„Digitální klíč přinese výhody velice širokému spektru budoucích zákazníků společnosti Hyundai a umožní nové inovační systémy pro sdílení vozidel," řekl Ho Yoo, vedoucí skupiny Electronics Development Group společnosti Hyundai Motor Group. „Zkoumáme další způsoby, jak využít tento typ technologií, abychom výrazně zvýšili zážitek z jízdy a užívání vozů." Technologie bude v nových vozidlech Hyundai a Kia představena ještě letos.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?