Společnost Hyundai Motor Group oznámila vývoj digitálního klíče, který uživatelům umožní odemknout a nastartovat jejich vozidlo prostřednictvím smartphonu. Nový digitální klíč bude možné stáhnout prostřednictvím aplikace a použít jej až pro čtyři oprávněné osoby, přičemž zcela nahradí klasický klíč.
Digitální klíč lze stáhnout pomocí aplikace pro mobilní telefon, a technologie Near Field Communication (NFC, komunikace v blízkém poli) následně detekuje přítomnost autorizovaného mobilního telefonu s digitálním klíčem v těsné blízkosti dveří vozidla.
Antény NFC pro identifikaci vstupu jsou umístěny v rukojetích dveří řidiče a spolujezdce. Anténa pro spuštění motoru je umístěna v bezdrátové nabíjecí podložce uvnitř vozu. Po odemknutí vozidla může uživatel spustit motor tak, že umístí smartphone na bezdrátovou nabíjecí podložku ve středové konzoli a stiskne tlačítko Start/Stop motoru na palubní desce.
Uživatelské nastavení vozu je uloženo v paměti vozidla. Jakmile je klíč rozpoznán, nastavení se automaticky přizpůsobí – včetně polohy zrcátek, sedadel a volantu, jakož i ovládacích prvků pro systémy audio, video a navigace (AVN) či head-up displej.
Digitálním klíčem Hyundai lze pomocí vzdáleného ovládání prostřednictvím telefonu ovládat vybrané systémy vozu. Pomocí komunikace přes Bluetooth s nízkou spotřebou energie (Bluetooth Low Energy, BLE) mohou uživatelé uzamknout a odemknout vozidlo, aktivovat alarm nebo nastartovat motor. Navíc, jakmile se na trh dostanou vozidla s autonomními parkovacími funkcemi, očekává se, že bude možné tímto způsobem dálkově ovládat i je.
Úroveň přístupu k různým funkcím vozidla může být přizpůsobena každému uživateli na přesně stanovenou dobu. Majitel vozu může předem nastavit dobu užívání vozidla nebo při pronájmu omezit jeho používání pouze na určité funkce. Například může naprogramovat, aby automobil umožnil kurýrovi otevřít kufr a doručit zásilku.
S dalším rozšířením sdílení vozidel bude možné naprogramovat digitální klíč tak, aby co nejvíce usnadnil jejich pronájem. Majitel a řidič se nebudou muset vůbec potkat, ale k předání digitálního klíče k vozu bude stačit aplikace mobilního telefonu. Kromě toho, že pro vozy Hyundai bude mnohem jednodušší zapojení do programu sdílení vozidel, plánuje automobilka v budoucnu další vylepšení, která například umožní spuštění alarmu při překročení definované rychlosti vozidla nebo při vyjetí z určené oblasti.
V případě návštěvy servisu, kde předání digitálního klíče není možné, je pro vozy samozřejmě k dispozici i klasický smart klíč, stejně jako klíč v podobě karty.
„Digitální klíč přinese výhody velice širokému spektru budoucích zákazníků společnosti Hyundai a umožní nové inovační systémy pro sdílení vozidel," řekl Ho Yoo, vedoucí skupiny Electronics Development Group společnosti Hyundai Motor Group. „Zkoumáme další způsoby, jak využít tento typ technologií, abychom výrazně zvýšili zážitek z jízdy a užívání vozů." Technologie bude v nových vozidlech Hyundai a Kia představena ještě letos.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?