Epizoda, ve které se Mr. Bean prohání ulicemi Londýna na střeše svého zeleného Mini, patří k legendám celého seriálu. Napadlo vás však někdy, zda by se tento experiment dal úspěšně realizovat i mimo televizní obrazovky? Odpověď se na vlastní kůži rozhodl vyzkoušet populární mechanik a YouTuber MasterMilo.
Mezi motoristickou komunitou stále populárnější YouTuber Master Milo se v posledních týdnech s oblibou věnuje projektům, ke kterým ho prostřednictvím komentářů inspirují jeho fanoušci. A tentokrát si vybral skvělé téma: Napodobit legendární jízdu Mr. Beana na střeše automobilu.
Ovšem zatímco Mr. Bean k tomuto účelu využil své typické zelené Mini, Master Milo vytáhl svůj experimentální Opel Corsa, na kterém už nějaký ten pokus realizoval. Základem bylo umístit na střechu dostatečně pohodlné křeslo, které bylo ke střeše přiděláno několika vruty.
Poté bylo potřeba vyřešit ovládání, což sice v seriálu vypadalo jednoduše, ovšem realita byla o něco krušnější. Zatímco ovládání plynu a brzdy pomocí smetáků a násad zahradního nářadí se dalo zprovoznit jen s pomocí stahovacích pásků, plechových svorek a tzv. gumicuků, řízení vyžadovalo větší zásah.
Původní řešení s lanem připevněným oběma konci k volantu se ukázalo být naprosto nefunkční. Kutil proto sáhl po starém ráfku kola, které pomocí kovových stahovacích pásků připevnil na volant. Kolem ráfku pak omotal lano, na dveře přivařil vodící oka a lano si přetáhl přes křeslo na střeše.
Posledním, co zbývalo vyřešit, byl samotný rozjezd. Zatímco seriálová postava k tomu použila plechovku s barvou na laně, Milo musel být kreativnější. Plechovka totiž nedokázala spojkový pedál dostatečně stlačit a s autem by tak nebylo možné se rozjet stejně, jako v seriálu. Místo plechovky tak nakonec padla volba na kus starého prkna na laně, které bylo zapřené mezi sedačkou a pedálem.
Jak můžete z videa vidět (doporučujeme zapnout titulky s automatickým anglickým překladem), Milo se snažil využívat pouze věci, které se dají koupit v běžném železářství, případně normálním hobbymarketu. Výjimkou budiž nanejvýš svářečka a některé další použité nářadí.
A co testovací jízda? Ta proběhla na uzavřeném okruhu, kde si nevšední automobil vedl překvapivě dobře. Z bezpečnostních důvodů sice v kabině zůstal ještě jeden člověk, jeho zásahy do řízení však evidentně nebyly potřeba.
Po odstranění prkna ze spojkového pedálu se automobil s lehkým pocukáváním rozjel kupředu a bez problému zatáčel, akceleroval i brzdil. A zatímco jezdec v kabině byl z jízdy poněkud zděšený, Milo měl na střeše pocit, že má vše naprosto pod kontrolou. A protože jízda dopadla dobře, dá se celý experiment považovat za úspěšný!
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?