Epizoda, ve které se Mr. Bean prohání ulicemi Londýna na střeše svého zeleného Mini, patří k legendám celého seriálu. Napadlo vás však někdy, zda by se tento experiment dal úspěšně realizovat i mimo televizní obrazovky? Odpověď se na vlastní kůži rozhodl vyzkoušet populární mechanik a YouTuber MasterMilo.
Mezi motoristickou komunitou stále populárnější YouTuber Master Milo se v posledních týdnech s oblibou věnuje projektům, ke kterým ho prostřednictvím komentářů inspirují jeho fanoušci. A tentokrát si vybral skvělé téma: Napodobit legendární jízdu Mr. Beana na střeše automobilu.
Ovšem zatímco Mr. Bean k tomuto účelu využil své typické zelené Mini, Master Milo vytáhl svůj experimentální Opel Corsa, na kterém už nějaký ten pokus realizoval. Základem bylo umístit na střechu dostatečně pohodlné křeslo, které bylo ke střeše přiděláno několika vruty.
Poté bylo potřeba vyřešit ovládání, což sice v seriálu vypadalo jednoduše, ovšem realita byla o něco krušnější. Zatímco ovládání plynu a brzdy pomocí smetáků a násad zahradního nářadí se dalo zprovoznit jen s pomocí stahovacích pásků, plechových svorek a tzv. gumicuků, řízení vyžadovalo větší zásah.
Původní řešení s lanem připevněným oběma konci k volantu se ukázalo být naprosto nefunkční. Kutil proto sáhl po starém ráfku kola, které pomocí kovových stahovacích pásků připevnil na volant. Kolem ráfku pak omotal lano, na dveře přivařil vodící oka a lano si přetáhl přes křeslo na střeše.
Posledním, co zbývalo vyřešit, byl samotný rozjezd. Zatímco seriálová postava k tomu použila plechovku s barvou na laně, Milo musel být kreativnější. Plechovka totiž nedokázala spojkový pedál dostatečně stlačit a s autem by tak nebylo možné se rozjet stejně, jako v seriálu. Místo plechovky tak nakonec padla volba na kus starého prkna na laně, které bylo zapřené mezi sedačkou a pedálem.
Jak můžete z videa vidět (doporučujeme zapnout titulky s automatickým anglickým překladem), Milo se snažil využívat pouze věci, které se dají koupit v běžném železářství, případně normálním hobbymarketu. Výjimkou budiž nanejvýš svářečka a některé další použité nářadí.
A co testovací jízda? Ta proběhla na uzavřeném okruhu, kde si nevšední automobil vedl překvapivě dobře. Z bezpečnostních důvodů sice v kabině zůstal ještě jeden člověk, jeho zásahy do řízení však evidentně nebyly potřeba.
Po odstranění prkna ze spojkového pedálu se automobil s lehkým pocukáváním rozjel kupředu a bez problému zatáčel, akceleroval i brzdil. A zatímco jezdec v kabině byl z jízdy poněkud zděšený, Milo měl na střeše pocit, že má vše naprosto pod kontrolou. A protože jízda dopadla dobře, dá se celý experiment považovat za úspěšný!
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?