Epizoda, ve které se Mr. Bean prohání ulicemi Londýna na střeše svého zeleného Mini, patří k legendám celého seriálu. Napadlo vás však někdy, zda by se tento experiment dal úspěšně realizovat i mimo televizní obrazovky? Odpověď se na vlastní kůži rozhodl vyzkoušet populární mechanik a YouTuber MasterMilo.
Mezi motoristickou komunitou stále populárnější YouTuber Master Milo se v posledních týdnech s oblibou věnuje projektům, ke kterým ho prostřednictvím komentářů inspirují jeho fanoušci. A tentokrát si vybral skvělé téma: Napodobit legendární jízdu Mr. Beana na střeše automobilu.
Ovšem zatímco Mr. Bean k tomuto účelu využil své typické zelené Mini, Master Milo vytáhl svůj experimentální Opel Corsa, na kterém už nějaký ten pokus realizoval. Základem bylo umístit na střechu dostatečně pohodlné křeslo, které bylo ke střeše přiděláno několika vruty.
Poté bylo potřeba vyřešit ovládání, což sice v seriálu vypadalo jednoduše, ovšem realita byla o něco krušnější. Zatímco ovládání plynu a brzdy pomocí smetáků a násad zahradního nářadí se dalo zprovoznit jen s pomocí stahovacích pásků, plechových svorek a tzv. gumicuků, řízení vyžadovalo větší zásah.
Původní řešení s lanem připevněným oběma konci k volantu se ukázalo být naprosto nefunkční. Kutil proto sáhl po starém ráfku kola, které pomocí kovových stahovacích pásků připevnil na volant. Kolem ráfku pak omotal lano, na dveře přivařil vodící oka a lano si přetáhl přes křeslo na střeše.
Posledním, co zbývalo vyřešit, byl samotný rozjezd. Zatímco seriálová postava k tomu použila plechovku s barvou na laně, Milo musel být kreativnější. Plechovka totiž nedokázala spojkový pedál dostatečně stlačit a s autem by tak nebylo možné se rozjet stejně, jako v seriálu. Místo plechovky tak nakonec padla volba na kus starého prkna na laně, které bylo zapřené mezi sedačkou a pedálem.
Jak můžete z videa vidět (doporučujeme zapnout titulky s automatickým anglickým překladem), Milo se snažil využívat pouze věci, které se dají koupit v běžném železářství, případně normálním hobbymarketu. Výjimkou budiž nanejvýš svářečka a některé další použité nářadí.
A co testovací jízda? Ta proběhla na uzavřeném okruhu, kde si nevšední automobil vedl překvapivě dobře. Z bezpečnostních důvodů sice v kabině zůstal ještě jeden člověk, jeho zásahy do řízení však evidentně nebyly potřeba.
Po odstranění prkna ze spojkového pedálu se automobil s lehkým pocukáváním rozjel kupředu a bez problému zatáčel, akceleroval i brzdil. A zatímco jezdec v kabině byl z jízdy poněkud zděšený, Milo měl na střeše pocit, že má vše naprosto pod kontrolou. A protože jízda dopadla dobře, dá se celý experiment považovat za úspěšný!
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?