První supersportovní SUV Lexus? V automobilce probíhají živé diskuze

Lexus LF-1 Limitless
Lexus LF-1 Limitless, foto: Lexus
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. března 2019 15:24
Sdílej:

Rodina sportovně laděných modelů Lexus F se zřejmě brzy rozroste o první SUV. Uvnitř japonské značky se stále diskutuje, z jakého modelu by toto auto mělo vycházet. Nejpravděpodobněji se však zatím jeví koncepční LF-1 Limitless

Chika Kako, hlavní inženýrka nového Lexusu UX loni prohlásila, že právě UX, tedy nejmenší SUV japonské značky, má potenciál stát se součástí rodiny sportovních modelů. Lexus zjevně nápad na nové, čistě sportovní SUV, neopustil. Ve firmě se právě diskutuje o tom, jakým směrem by se konstrukce takového vozu měla ubírat.

Potvrzují to slova Coopera Ericksena, viceprezidenta pro plánování produktu Lexus USA, s nímž se novináři portálu Motor1.com sešli na závodech Rolex 24 At Daytona. Když se ho zeptali na plány týkající se supersportovního SUV, Cooper Ericksen prohlásil: “Nyní přemýšlíme, zda jsou pro nás výsledky na silnici důležitější než terénní vlastnosti.”

Lexus však zatím oficiálně neprozradil, jaké auto má největší šanci stát se novým členem rodiny F. Pokud se značka rozhodne vsadit na off-roady, nabízí se vycházet z modelů GX a LX postavených na rámu, který si skvěle vede v terénu. Kdyby ovšem konstrukce vznikala s myšlenkou na sportovní úspěchy na silnici, bude výběr širší – od modelu RX, přes menší NX, až po nejmenší UX. Žádný z těchto vozů nebyl postaven tak, aby disponoval dostatečně velkým výkonem a dosahoval výsledků hodných superauta. Volba tak nakonec může padnout na výrobní verzi konceptu LF-1 Limitless s náhonem na zadní kola.

Lexus LQ: Vlajkové SUVJde o koncepční vůz, který projektoval Lexus v Detroitu na začátku roku 2018. Jeho karoserii zpracovalo kalifornské studio Calty Design, konstrukce byla uzpůsobena tak, aby bylo možné použít různé druhy pohonu. Výkon se v zásadě přenáší především na zadní nápravu. Model se má stát vlajkovým SUV značky a se vší pravděpodobností se bude jmenovat LQ.

Říká se, že by jeho nejsilnější verze měla disponovat výkonem větším než 650 koní a konkurovat takovým vozům, jako je Lamborghini Urus. Uvedená konstrukce by byla nepochybně ideálním kandidátem i pro první supersportovní SUV v dějinách Lexusu.

Fanoušci rozhodliVelký sportovní potenciál vidí v modelu LF-1 Limitless i fanoušci této japonské značky. V anketě portálu Lexus Enthusiast více než 38 procent čtenářů prohlásilo, že první SUV v rodině Lexus F by mělo být založené na výrobní verzi tohoto konceptu. Na druhém místě skončil model RX s výsledkem 24,4 procenta.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.