Rodina sportovně laděných modelů Lexus F se zřejmě brzy rozroste o první SUV. Uvnitř japonské značky se stále diskutuje, z jakého modelu by toto auto mělo vycházet. Nejpravděpodobněji se však zatím jeví koncepční LF-1 Limitless
Chika Kako, hlavní inženýrka nového Lexusu UX loni prohlásila, že právě UX, tedy nejmenší SUV japonské značky, má potenciál stát se součástí rodiny sportovních modelů. Lexus zjevně nápad na nové, čistě sportovní SUV, neopustil. Ve firmě se právě diskutuje o tom, jakým směrem by se konstrukce takového vozu měla ubírat.
Potvrzují to slova Coopera Ericksena, viceprezidenta pro plánování produktu Lexus USA, s nímž se novináři portálu Motor1.com sešli na závodech Rolex 24 At Daytona. Když se ho zeptali na plány týkající se supersportovního SUV, Cooper Ericksen prohlásil: “Nyní přemýšlíme, zda jsou pro nás výsledky na silnici důležitější než terénní vlastnosti.”
Lexus však zatím oficiálně neprozradil, jaké auto má největší šanci stát se novým členem rodiny F. Pokud se značka rozhodne vsadit na off-roady, nabízí se vycházet z modelů GX a LX postavených na rámu, který si skvěle vede v terénu. Kdyby ovšem konstrukce vznikala s myšlenkou na sportovní úspěchy na silnici, bude výběr širší – od modelu RX, přes menší NX, až po nejmenší UX. Žádný z těchto vozů nebyl postaven tak, aby disponoval dostatečně velkým výkonem a dosahoval výsledků hodných superauta. Volba tak nakonec může padnout na výrobní verzi konceptu LF-1 Limitless s náhonem na zadní kola.
Lexus LQ: Vlajkové SUVJde o koncepční vůz, který projektoval Lexus v Detroitu na začátku roku 2018. Jeho karoserii zpracovalo kalifornské studio Calty Design, konstrukce byla uzpůsobena tak, aby bylo možné použít různé druhy pohonu. Výkon se v zásadě přenáší především na zadní nápravu. Model se má stát vlajkovým SUV značky a se vší pravděpodobností se bude jmenovat LQ.
Říká se, že by jeho nejsilnější verze měla disponovat výkonem větším než 650 koní a konkurovat takovým vozům, jako je Lamborghini Urus. Uvedená konstrukce by byla nepochybně ideálním kandidátem i pro první supersportovní SUV v dějinách Lexusu.
Fanoušci rozhodliVelký sportovní potenciál vidí v modelu LF-1 Limitless i fanoušci této japonské značky. V anketě portálu Lexus Enthusiast více než 38 procent čtenářů prohlásilo, že první SUV v rodině Lexus F by mělo být založené na výrobní verzi tohoto konceptu. Na druhém místě skončil model RX s výsledkem 24,4 procenta.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.