První supersportovní SUV Lexus? V automobilce probíhají živé diskuze

Lexus LF-1 Limitless
Lexus LF-1 Limitless, foto: Lexus
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. března 2019 15:24
Sdílej:

Rodina sportovně laděných modelů Lexus F se zřejmě brzy rozroste o první SUV. Uvnitř japonské značky se stále diskutuje, z jakého modelu by toto auto mělo vycházet. Nejpravděpodobněji se však zatím jeví koncepční LF-1 Limitless

Chika Kako, hlavní inženýrka nového Lexusu UX loni prohlásila, že právě UX, tedy nejmenší SUV japonské značky, má potenciál stát se součástí rodiny sportovních modelů. Lexus zjevně nápad na nové, čistě sportovní SUV, neopustil. Ve firmě se právě diskutuje o tom, jakým směrem by se konstrukce takového vozu měla ubírat.

Potvrzují to slova Coopera Ericksena, viceprezidenta pro plánování produktu Lexus USA, s nímž se novináři portálu Motor1.com sešli na závodech Rolex 24 At Daytona. Když se ho zeptali na plány týkající se supersportovního SUV, Cooper Ericksen prohlásil: “Nyní přemýšlíme, zda jsou pro nás výsledky na silnici důležitější než terénní vlastnosti.”

Lexus však zatím oficiálně neprozradil, jaké auto má největší šanci stát se novým členem rodiny F. Pokud se značka rozhodne vsadit na off-roady, nabízí se vycházet z modelů GX a LX postavených na rámu, který si skvěle vede v terénu. Kdyby ovšem konstrukce vznikala s myšlenkou na sportovní úspěchy na silnici, bude výběr širší – od modelu RX, přes menší NX, až po nejmenší UX. Žádný z těchto vozů nebyl postaven tak, aby disponoval dostatečně velkým výkonem a dosahoval výsledků hodných superauta. Volba tak nakonec může padnout na výrobní verzi konceptu LF-1 Limitless s náhonem na zadní kola.

Lexus LQ: Vlajkové SUVJde o koncepční vůz, který projektoval Lexus v Detroitu na začátku roku 2018. Jeho karoserii zpracovalo kalifornské studio Calty Design, konstrukce byla uzpůsobena tak, aby bylo možné použít různé druhy pohonu. Výkon se v zásadě přenáší především na zadní nápravu. Model se má stát vlajkovým SUV značky a se vší pravděpodobností se bude jmenovat LQ.

Říká se, že by jeho nejsilnější verze měla disponovat výkonem větším než 650 koní a konkurovat takovým vozům, jako je Lamborghini Urus. Uvedená konstrukce by byla nepochybně ideálním kandidátem i pro první supersportovní SUV v dějinách Lexusu.

Fanoušci rozhodliVelký sportovní potenciál vidí v modelu LF-1 Limitless i fanoušci této japonské značky. V anketě portálu Lexus Enthusiast více než 38 procent čtenářů prohlásilo, že první SUV v rodině Lexus F by mělo být založené na výrobní verzi tohoto konceptu. Na druhém místě skončil model RX s výsledkem 24,4 procenta.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.