Rodina sportovně laděných modelů Lexus F se zřejmě brzy rozroste o první SUV. Uvnitř japonské značky se stále diskutuje, z jakého modelu by toto auto mělo vycházet. Nejpravděpodobněji se však zatím jeví koncepční LF-1 Limitless
Chika Kako, hlavní inženýrka nového Lexusu UX loni prohlásila, že právě UX, tedy nejmenší SUV japonské značky, má potenciál stát se součástí rodiny sportovních modelů. Lexus zjevně nápad na nové, čistě sportovní SUV, neopustil. Ve firmě se právě diskutuje o tom, jakým směrem by se konstrukce takového vozu měla ubírat.
Potvrzují to slova Coopera Ericksena, viceprezidenta pro plánování produktu Lexus USA, s nímž se novináři portálu Motor1.com sešli na závodech Rolex 24 At Daytona. Když se ho zeptali na plány týkající se supersportovního SUV, Cooper Ericksen prohlásil: “Nyní přemýšlíme, zda jsou pro nás výsledky na silnici důležitější než terénní vlastnosti.”
Lexus však zatím oficiálně neprozradil, jaké auto má největší šanci stát se novým členem rodiny F. Pokud se značka rozhodne vsadit na off-roady, nabízí se vycházet z modelů GX a LX postavených na rámu, který si skvěle vede v terénu. Kdyby ovšem konstrukce vznikala s myšlenkou na sportovní úspěchy na silnici, bude výběr širší – od modelu RX, přes menší NX, až po nejmenší UX. Žádný z těchto vozů nebyl postaven tak, aby disponoval dostatečně velkým výkonem a dosahoval výsledků hodných superauta. Volba tak nakonec může padnout na výrobní verzi konceptu LF-1 Limitless s náhonem na zadní kola.
Lexus LQ: Vlajkové SUVJde o koncepční vůz, který projektoval Lexus v Detroitu na začátku roku 2018. Jeho karoserii zpracovalo kalifornské studio Calty Design, konstrukce byla uzpůsobena tak, aby bylo možné použít různé druhy pohonu. Výkon se v zásadě přenáší především na zadní nápravu. Model se má stát vlajkovým SUV značky a se vší pravděpodobností se bude jmenovat LQ.
Říká se, že by jeho nejsilnější verze měla disponovat výkonem větším než 650 koní a konkurovat takovým vozům, jako je Lamborghini Urus. Uvedená konstrukce by byla nepochybně ideálním kandidátem i pro první supersportovní SUV v dějinách Lexusu.
Fanoušci rozhodliVelký sportovní potenciál vidí v modelu LF-1 Limitless i fanoušci této japonské značky. V anketě portálu Lexus Enthusiast více než 38 procent čtenářů prohlásilo, že první SUV v rodině Lexus F by mělo být založené na výrobní verzi tohoto konceptu. Na druhém místě skončil model RX s výsledkem 24,4 procenta.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.