Rodina sportovně laděných modelů Lexus F se zřejmě brzy rozroste o první SUV. Uvnitř japonské značky se stále diskutuje, z jakého modelu by toto auto mělo vycházet. Nejpravděpodobněji se však zatím jeví koncepční LF-1 Limitless
Chika Kako, hlavní inženýrka nového Lexusu UX loni prohlásila, že právě UX, tedy nejmenší SUV japonské značky, má potenciál stát se součástí rodiny sportovních modelů. Lexus zjevně nápad na nové, čistě sportovní SUV, neopustil. Ve firmě se právě diskutuje o tom, jakým směrem by se konstrukce takového vozu měla ubírat.
Potvrzují to slova Coopera Ericksena, viceprezidenta pro plánování produktu Lexus USA, s nímž se novináři portálu Motor1.com sešli na závodech Rolex 24 At Daytona. Když se ho zeptali na plány týkající se supersportovního SUV, Cooper Ericksen prohlásil: “Nyní přemýšlíme, zda jsou pro nás výsledky na silnici důležitější než terénní vlastnosti.”
Lexus však zatím oficiálně neprozradil, jaké auto má největší šanci stát se novým členem rodiny F. Pokud se značka rozhodne vsadit na off-roady, nabízí se vycházet z modelů GX a LX postavených na rámu, který si skvěle vede v terénu. Kdyby ovšem konstrukce vznikala s myšlenkou na sportovní úspěchy na silnici, bude výběr širší – od modelu RX, přes menší NX, až po nejmenší UX. Žádný z těchto vozů nebyl postaven tak, aby disponoval dostatečně velkým výkonem a dosahoval výsledků hodných superauta. Volba tak nakonec může padnout na výrobní verzi konceptu LF-1 Limitless s náhonem na zadní kola.
Lexus LQ: Vlajkové SUVJde o koncepční vůz, který projektoval Lexus v Detroitu na začátku roku 2018. Jeho karoserii zpracovalo kalifornské studio Calty Design, konstrukce byla uzpůsobena tak, aby bylo možné použít různé druhy pohonu. Výkon se v zásadě přenáší především na zadní nápravu. Model se má stát vlajkovým SUV značky a se vší pravděpodobností se bude jmenovat LQ.
Říká se, že by jeho nejsilnější verze měla disponovat výkonem větším než 650 koní a konkurovat takovým vozům, jako je Lamborghini Urus. Uvedená konstrukce by byla nepochybně ideálním kandidátem i pro první supersportovní SUV v dějinách Lexusu.
Fanoušci rozhodliVelký sportovní potenciál vidí v modelu LF-1 Limitless i fanoušci této japonské značky. V anketě portálu Lexus Enthusiast více než 38 procent čtenářů prohlásilo, že první SUV v rodině Lexus F by mělo být založené na výrobní verzi tohoto konceptu. Na druhém místě skončil model RX s výsledkem 24,4 procenta.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?