Projet světelnou křižovatku na červenou patří k jedněm z nejhorších dopravních přestupků, jakých se můžete na silnicích dopustit. Výzkum probíhající v texaském městě Denton však odhalil, že počet těchto přestupků se dá výrazně snížit, pokud se upraví délka trvání oranžové. A k zásadnímu rozdílu stačila přitom jen jedna jediná sekundy.
11. dubna minulého roku se městské zastupitelstvo texaského města Denton v Texasu rozhodlo, že na jedné z 12 světelných křižovatek vybavených systémem pro monitorování průjezdu na červenou upraví interval, po který se zobrazuje oranžová.
Z původních 3.5 sekundy byl interval posunut na 4.5 sekundy a čekalo se, jaký výsledek se dostaví. V dubnu minulého roku totiž bylo na vybrané křižovatce spácháno rovnou 91 přestupků jízdy na červenou, což byl absolutní měsíční rekord.
V květnu 2018, tedy měsíc po prodloužení intervalu oranžové o sekundu, pak přišel šok. Počet přestupků jízdy na červenou spadl na číslo 19. Nejnižší číslo, jaké bylo za předchozí rok monitorování zaznamenáno. V květnu 2017 přitom řidiči projeli vybranou křižovatku na červenou rovnou čtyřicetkrát. To jest dvojnásobek nyní naměřených hodnot.
Skvělé výsledky přicházely v průběhu celého roku, přičemž maximální číslo průjezdů na červenou bylo 25 a to v září 2018. Stále to však bylo o tři přestupky méně, než kolik se na křižovatce odehrálo během nejklidnějších měsíců roku 2017 (červenec a listopad - 28 přestupků). A v samotném září roku 2017 se odehrálo hned 59 přestupků na sledované křižovatce. Data pro srovnání lednu 2018 a 2019 zatím nejsou dostupná, předpokládá se však, že opět dojde k poklesu, jak dodává web The Drive, který na zajímavost upozornil.
Ovšem zatímco počet přestupků spáchaných jízdou na červenou se na dané křižovatce snižoval, počty dopravních nehod se překvapivě zvýšily. A to rovnou o sedm oproti dvou předchozím rokům. Tři nehody se však odehrály ještě před prodloužením intervalu červené. Na celkový rozbor situace ale bude nejlepší počkat až na duben, kdy se uzavře celý rok testovacího provozu.
Samotná radnice města je však z výsledků nadšena a podle informací The Drive už navrhuje prodloužení intervalů oranžové na dalších dvou křižovatkách ve městě. Jak se tedy zdá, dokonce i jedna sekundy může znamenat obrovský rozdíl.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?