Jak snížit počet řidičů projíždějících na červenou? V Texasu našli překvapivě snadné řešení

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. února 2019, 15:49 Google+

Projet světelnou křižovatku na červenou patří k jedněm z nejhorších dopravních přestupků, jakých se můžete na silnicích dopustit. Výzkum probíhající v texaském městě Denton však odhalil, že počet těchto přestupků se dá výrazně snížit, pokud se upraví délka trvání oranžové. A k zásadnímu rozdílu stačila přitom jen jedna jediná sekundy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

11. dubna minulého roku se městské zastupitelstvo texaského města Denton v Texasu rozhodlo, že na jedné z 12 světelných křižovatek vybavených systémem pro monitorování průjezdu na červenou upraví interval, po který se zobrazuje oranžová.

Z původních 3.5 sekundy byl interval posunut na 4.5 sekundy a čekalo se, jaký výsledek se dostaví. V dubnu minulého roku totiž bylo na vybrané křižovatce spácháno rovnou 91 přestupků jízdy na červenou, což byl absolutní měsíční rekord.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

V květnu 2018, tedy měsíc po prodloužení intervalu oranžové o sekundu, pak přišel šok. Počet přestupků jízdy na červenou spadl na číslo 19. Nejnižší číslo, jaké bylo za předchozí rok monitorování zaznamenáno. V květnu 2017 přitom řidiči projeli vybranou křižovatku na červenou rovnou čtyřicetkrát. To jest dvojnásobek nyní naměřených hodnot.

Skvělé výsledky přicházely v průběhu celého roku, přičemž maximální číslo průjezdů na červenou bylo 25 a to v září 2018. Stále to však bylo o tři přestupky méně, než kolik se na křižovatce odehrálo během nejklidnějších měsíců roku 2017 (červenec a listopad - 28 přestupků). A v samotném září roku 2017 se odehrálo hned 59 přestupků na sledované křižovatce. Data pro srovnání lednu 2018 a 2019 zatím nejsou dostupná, předpokládá se však, že opět dojde k poklesu, jak dodává web The Drive, který na zajímavost upozornil.

Ovšem zatímco počet přestupků spáchaných jízdou na červenou se na dané křižovatce snižoval, počty dopravních nehod se překvapivě zvýšily. A to rovnou o sedm oproti dvou předchozím rokům. Tři nehody se však odehrály ještě před prodloužením intervalu červené. Na celkový rozbor situace ale bude nejlepší počkat až na duben, kdy se uzavře celý rok testovacího provozu.

Samotná radnice města je však z výsledků nadšena a podle informací The Drive už navrhuje prodloužení intervalů oranžové na dalších dvou křižovatkách ve městě. Jak se tedy zdá, dokonce i jedna sekundy může znamenat obrovský rozdíl.

Vytisknout

Diskuze: Jak snížit počet řidičů projíždějících na červenou? V Texasu našli překvapivě snadné řešení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Tatra Tactic

Tatra představila v Abu Dhabí zcela nový vůz řady Tactic

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud