Projet světelnou křižovatku na červenou patří k jedněm z nejhorších dopravních přestupků, jakých se můžete na silnicích dopustit. Výzkum probíhající v texaském městě Denton však odhalil, že počet těchto přestupků se dá výrazně snížit, pokud se upraví délka trvání oranžové. A k zásadnímu rozdílu stačila přitom jen jedna jediná sekundy.
11. dubna minulého roku se městské zastupitelstvo texaského města Denton v Texasu rozhodlo, že na jedné z 12 světelných křižovatek vybavených systémem pro monitorování průjezdu na červenou upraví interval, po který se zobrazuje oranžová.
Z původních 3.5 sekundy byl interval posunut na 4.5 sekundy a čekalo se, jaký výsledek se dostaví. V dubnu minulého roku totiž bylo na vybrané křižovatce spácháno rovnou 91 přestupků jízdy na červenou, což byl absolutní měsíční rekord.
V květnu 2018, tedy měsíc po prodloužení intervalu oranžové o sekundu, pak přišel šok. Počet přestupků jízdy na červenou spadl na číslo 19. Nejnižší číslo, jaké bylo za předchozí rok monitorování zaznamenáno. V květnu 2017 přitom řidiči projeli vybranou křižovatku na červenou rovnou čtyřicetkrát. To jest dvojnásobek nyní naměřených hodnot.
Skvělé výsledky přicházely v průběhu celého roku, přičemž maximální číslo průjezdů na červenou bylo 25 a to v září 2018. Stále to však bylo o tři přestupky méně, než kolik se na křižovatce odehrálo během nejklidnějších měsíců roku 2017 (červenec a listopad - 28 přestupků). A v samotném září roku 2017 se odehrálo hned 59 přestupků na sledované křižovatce. Data pro srovnání lednu 2018 a 2019 zatím nejsou dostupná, předpokládá se však, že opět dojde k poklesu, jak dodává web The Drive, který na zajímavost upozornil.
Ovšem zatímco počet přestupků spáchaných jízdou na červenou se na dané křižovatce snižoval, počty dopravních nehod se překvapivě zvýšily. A to rovnou o sedm oproti dvou předchozím rokům. Tři nehody se však odehrály ještě před prodloužením intervalu červené. Na celkový rozbor situace ale bude nejlepší počkat až na duben, kdy se uzavře celý rok testovacího provozu.
Samotná radnice města je však z výsledků nadšena a podle informací The Drive už navrhuje prodloužení intervalů oranžové na dalších dvou křižovatkách ve městě. Jak se tedy zdá, dokonce i jedna sekundy může znamenat obrovský rozdíl.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?