Ministerstvo financí ČR dokončilo jednu z největších veřejných soutěží na nákup nových automobilů. V ní poptávalo vozidla pro 10 ministerstev a jejich podřízené organizace. Mladoboleslavská automobilka zvítězila v 7 kategoriích z 8 vypsaných a v následujících 2 letech dodá státním úřadům přes 1 370 osobních vozů Škoda různých modelových řad a specifikací.
Velká státní zakázka pod názvem Centrální nákup státu se týká 10 ministerstev a jejich podřízených organizací. Znamená to, že v následujících 2 letech může vozy odebírat až 139 státních institucí. Pro každou kategorii byla v září 2018 podepsána samostatná rámcová dohoda na 2 roky, podle níž se bude postupovat. Škoda Auto v souladu s touto smlouvou poskytne státním orgánům zhruba 1 370 vozů v celkové hodnotě 784 300 000 Kč.
„Jsme velice potěšeni tím, že značka Škoda uspěla v centrálním výběrovém řízení pod zadavatelem Ministerstva financí, které tímto nákupem zajistí potřebnou obměnu vozového parku pro několik ministerstev a desítky jím řízených institucí. Naše vozy uspěly v konkurenci ostatních soutěžitelů zásluhou výhodného poměru ceny a užitné hodnoty a především díky příznivým provozním nákladům,“ zhodnotil výsledek státního supertendru ředitel Škoda Auto Českárepublika Luboš Vlček.
U každé ze sedmi smluv je stanovena maximální částka, kterou může stát vyčerpat. V 7 kategoriích bude značka Škoda dodávat modely Fabia Combi, Octavia, Octavia Combi, Octavia Scout, Superb, Karoq a Kodiaq. Poptávané vozy zahrnují řadu prvků volitelné výbavy, kterou zadavatel požadoval. Jedná se například o navigaci, parkovací senzory a u některých exemplářů rovněž střešní nosiče, tažné zařízení nebo sněhové řetězy. Ke všem dodaným automobilům bude poskytnut předplacený servis na 5 let, resp. 150 000 ujetých kilometrů. První plnění v rámci tohoto tendru proběhlo koncem ledna, kdy bylo v showroomu autorizovaného obchodního partnera značky Škoda - Auto Palace Spořilov předáno prvních 30 vozů Škoda Octavia Combi Ambition 1,6 TDI/85 kW zástupcům Vězeňské služby ČR.
Automobily Škoda patří k nejvýhodnějším vozům na českém trhu z hlediska dopadu na firemní cash-flow. Z mnoha nezávislých studií vycházejí s výborným hodnocením poměru mezi pořizovací cenou a užitnou hodnotou. Jejich servisní náklady se v jednotlivých segmentech řadí k těm nejnižším, mezi oceňovanými pozitivy figurují zejména výhodné ceny náhradních dílů a nadprůměrná spolehlivost. Pro firemní zákazníky hraje důležitou roli také zůstatková hodnota. Renomovaní experti se shodují na tom, že vozy Škoda si ve svých třídách drží cenu lépe než většina konkurentů, což je zásadní ekonomický parametr při kalkulaci obměn vozových parků. Proto slaví úspěchy ve výběrových řízeních státních institucí i soukromých podniků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?