Ministerstvo financí ČR dokončilo jednu z největších veřejných soutěží na nákup nových automobilů. V ní poptávalo vozidla pro 10 ministerstev a jejich podřízené organizace. Mladoboleslavská automobilka zvítězila v 7 kategoriích z 8 vypsaných a v následujících 2 letech dodá státním úřadům přes 1 370 osobních vozů Škoda různých modelových řad a specifikací.
Velká státní zakázka pod názvem Centrální nákup státu se týká 10 ministerstev a jejich podřízených organizací. Znamená to, že v následujících 2 letech může vozy odebírat až 139 státních institucí. Pro každou kategorii byla v září 2018 podepsána samostatná rámcová dohoda na 2 roky, podle níž se bude postupovat. Škoda Auto v souladu s touto smlouvou poskytne státním orgánům zhruba 1 370 vozů v celkové hodnotě 784 300 000 Kč.
„Jsme velice potěšeni tím, že značka Škoda uspěla v centrálním výběrovém řízení pod zadavatelem Ministerstva financí, které tímto nákupem zajistí potřebnou obměnu vozového parku pro několik ministerstev a desítky jím řízených institucí. Naše vozy uspěly v konkurenci ostatních soutěžitelů zásluhou výhodného poměru ceny a užitné hodnoty a především díky příznivým provozním nákladům,“ zhodnotil výsledek státního supertendru ředitel Škoda Auto Českárepublika Luboš Vlček.
U každé ze sedmi smluv je stanovena maximální částka, kterou může stát vyčerpat. V 7 kategoriích bude značka Škoda dodávat modely Fabia Combi, Octavia, Octavia Combi, Octavia Scout, Superb, Karoq a Kodiaq. Poptávané vozy zahrnují řadu prvků volitelné výbavy, kterou zadavatel požadoval. Jedná se například o navigaci, parkovací senzory a u některých exemplářů rovněž střešní nosiče, tažné zařízení nebo sněhové řetězy. Ke všem dodaným automobilům bude poskytnut předplacený servis na 5 let, resp. 150 000 ujetých kilometrů. První plnění v rámci tohoto tendru proběhlo koncem ledna, kdy bylo v showroomu autorizovaného obchodního partnera značky Škoda - Auto Palace Spořilov předáno prvních 30 vozů Škoda Octavia Combi Ambition 1,6 TDI/85 kW zástupcům Vězeňské služby ČR.
Automobily Škoda patří k nejvýhodnějším vozům na českém trhu z hlediska dopadu na firemní cash-flow. Z mnoha nezávislých studií vycházejí s výborným hodnocením poměru mezi pořizovací cenou a užitnou hodnotou. Jejich servisní náklady se v jednotlivých segmentech řadí k těm nejnižším, mezi oceňovanými pozitivy figurují zejména výhodné ceny náhradních dílů a nadprůměrná spolehlivost. Pro firemní zákazníky hraje důležitou roli také zůstatková hodnota. Renomovaní experti se shodují na tom, že vozy Škoda si ve svých třídách drží cenu lépe než většina konkurentů, což je zásadní ekonomický parametr při kalkulaci obměn vozových parků. Proto slaví úspěchy ve výběrových řízeních státních institucí i soukromých podniků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.