Ministerstvo financí ČR dokončilo jednu z největších veřejných soutěží na nákup nových automobilů. V ní poptávalo vozidla pro 10 ministerstev a jejich podřízené organizace. Mladoboleslavská automobilka zvítězila v 7 kategoriích z 8 vypsaných a v následujících 2 letech dodá státním úřadům přes 1 370 osobních vozů Škoda různých modelových řad a specifikací.
Velká státní zakázka pod názvem Centrální nákup státu se týká 10 ministerstev a jejich podřízených organizací. Znamená to, že v následujících 2 letech může vozy odebírat až 139 státních institucí. Pro každou kategorii byla v září 2018 podepsána samostatná rámcová dohoda na 2 roky, podle níž se bude postupovat. Škoda Auto v souladu s touto smlouvou poskytne státním orgánům zhruba 1 370 vozů v celkové hodnotě 784 300 000 Kč.
„Jsme velice potěšeni tím, že značka Škoda uspěla v centrálním výběrovém řízení pod zadavatelem Ministerstva financí, které tímto nákupem zajistí potřebnou obměnu vozového parku pro několik ministerstev a desítky jím řízených institucí. Naše vozy uspěly v konkurenci ostatních soutěžitelů zásluhou výhodného poměru ceny a užitné hodnoty a především díky příznivým provozním nákladům,“ zhodnotil výsledek státního supertendru ředitel Škoda Auto Českárepublika Luboš Vlček.
U každé ze sedmi smluv je stanovena maximální částka, kterou může stát vyčerpat. V 7 kategoriích bude značka Škoda dodávat modely Fabia Combi, Octavia, Octavia Combi, Octavia Scout, Superb, Karoq a Kodiaq. Poptávané vozy zahrnují řadu prvků volitelné výbavy, kterou zadavatel požadoval. Jedná se například o navigaci, parkovací senzory a u některých exemplářů rovněž střešní nosiče, tažné zařízení nebo sněhové řetězy. Ke všem dodaným automobilům bude poskytnut předplacený servis na 5 let, resp. 150 000 ujetých kilometrů. První plnění v rámci tohoto tendru proběhlo koncem ledna, kdy bylo v showroomu autorizovaného obchodního partnera značky Škoda - Auto Palace Spořilov předáno prvních 30 vozů Škoda Octavia Combi Ambition 1,6 TDI/85 kW zástupcům Vězeňské služby ČR.
Automobily Škoda patří k nejvýhodnějším vozům na českém trhu z hlediska dopadu na firemní cash-flow. Z mnoha nezávislých studií vycházejí s výborným hodnocením poměru mezi pořizovací cenou a užitnou hodnotou. Jejich servisní náklady se v jednotlivých segmentech řadí k těm nejnižším, mezi oceňovanými pozitivy figurují zejména výhodné ceny náhradních dílů a nadprůměrná spolehlivost. Pro firemní zákazníky hraje důležitou roli také zůstatková hodnota. Renomovaní experti se shodují na tom, že vozy Škoda si ve svých třídách drží cenu lépe než většina konkurentů, což je zásadní ekonomický parametr při kalkulaci obměn vozových parků. Proto slaví úspěchy ve výběrových řízeních státních institucí i soukromých podniků.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?