Ministerstvo financí ČR dokončilo jednu z největších veřejných soutěží na nákup nových automobilů. V ní poptávalo vozidla pro 10 ministerstev a jejich podřízené organizace. Mladoboleslavská automobilka zvítězila v 7 kategoriích z 8 vypsaných a v následujících 2 letech dodá státním úřadům přes 1 370 osobních vozů Škoda různých modelových řad a specifikací.
Velká státní zakázka pod názvem Centrální nákup státu se týká 10 ministerstev a jejich podřízených organizací. Znamená to, že v následujících 2 letech může vozy odebírat až 139 státních institucí. Pro každou kategorii byla v září 2018 podepsána samostatná rámcová dohoda na 2 roky, podle níž se bude postupovat. Škoda Auto v souladu s touto smlouvou poskytne státním orgánům zhruba 1 370 vozů v celkové hodnotě 784 300 000 Kč.
„Jsme velice potěšeni tím, že značka Škoda uspěla v centrálním výběrovém řízení pod zadavatelem Ministerstva financí, které tímto nákupem zajistí potřebnou obměnu vozového parku pro několik ministerstev a desítky jím řízených institucí. Naše vozy uspěly v konkurenci ostatních soutěžitelů zásluhou výhodného poměru ceny a užitné hodnoty a především díky příznivým provozním nákladům,“ zhodnotil výsledek státního supertendru ředitel Škoda Auto Českárepublika Luboš Vlček.
U každé ze sedmi smluv je stanovena maximální částka, kterou může stát vyčerpat. V 7 kategoriích bude značka Škoda dodávat modely Fabia Combi, Octavia, Octavia Combi, Octavia Scout, Superb, Karoq a Kodiaq. Poptávané vozy zahrnují řadu prvků volitelné výbavy, kterou zadavatel požadoval. Jedná se například o navigaci, parkovací senzory a u některých exemplářů rovněž střešní nosiče, tažné zařízení nebo sněhové řetězy. Ke všem dodaným automobilům bude poskytnut předplacený servis na 5 let, resp. 150 000 ujetých kilometrů. První plnění v rámci tohoto tendru proběhlo koncem ledna, kdy bylo v showroomu autorizovaného obchodního partnera značky Škoda - Auto Palace Spořilov předáno prvních 30 vozů Škoda Octavia Combi Ambition 1,6 TDI/85 kW zástupcům Vězeňské služby ČR.
Automobily Škoda patří k nejvýhodnějším vozům na českém trhu z hlediska dopadu na firemní cash-flow. Z mnoha nezávislých studií vycházejí s výborným hodnocením poměru mezi pořizovací cenou a užitnou hodnotou. Jejich servisní náklady se v jednotlivých segmentech řadí k těm nejnižším, mezi oceňovanými pozitivy figurují zejména výhodné ceny náhradních dílů a nadprůměrná spolehlivost. Pro firemní zákazníky hraje důležitou roli také zůstatková hodnota. Renomovaní experti se shodují na tom, že vozy Škoda si ve svých třídách drží cenu lépe než většina konkurentů, což je zásadní ekonomický parametr při kalkulaci obměn vozových parků. Proto slaví úspěchy ve výběrových řízeních státních institucí i soukromých podniků.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.