Dostat se na testovací trať Top Gearu a uspět za volantem „cenově dostupného vozu" mezi záplavou celebrit není nic snadného, doktor Amit Patel to však zvládl a to hned se dvěma výraznými hendikepy. Tím největším je ztráta jeho zraku, o který přišel v roce 2013. Tím druhým pak přidaná hmotnost instruktora, díky kterému zvládl celou trať absolvovat v čase 1:46.58 - tedy jako devátý nejrychlejší.
Doktor Amit Patel není ve světě rychlých vozů žádným nováčkem, ačkoliv dříve se mu věnoval zcela jinak. Až do roku 2013 totiž Dr. Amit Patel pracoval jako řidič rychlé záchranné služby, než však náhle přišel o zrak a od té doby za volantem neseděl.
Jeho návrat za volant však proběhl ve velkém stylu a velmi úspěšně. Za volantem Toyoty GT86, která nyní v Top Gear vystupuje v roli cenově dostupného vozu, totiž zajel na známém okruhu v Dunsfoldu čas 1:64.58 sekundy. Tím se zapsal na pozici 9. nejrychlejšího řidiče, kterou dosud držel herec James McAvoy.
Dr. Patel navíc nebojoval jen se svou slepotou, ale také s přidanou hmotností. Jak totiž informoval web The Drive, po jeho boku seděl instruktor sportovní jízdy Mark Watkins, který už má v práci se zrakově hendikepovanými lidmi bohaté zkušenosti. A i přesto, že Amit od své ztráty zraku v roce 2013 neseděl za volantem, vedlo se mu velice dobře: „Amit se během chvíle choval za volantem zcela přirozeně," uvedl Watkins. „Nejvíc na mě zapůsobil tím, jak dokázal jet plynule."
A jak se k této příležitosti vyjádřil samotný Dr. Patel? „Být na testovací dráze Top Gearu, řídit Toyotu GT86, to je splněný sen. Víte, vždy si představujete udělat něco takového v cenově dostupném voze. Díváte se na Top Gear a říkáte si 'Ale, vždyť já bych to dokázal líp,' ale ta skutečnost že tu teď jsem, a ještě slepý, je naprosto neuvěřitelná."
Watkins a Patel trénovali jízdu po okruhu nejprve v Toyotě Yaris a následně pak v GT86. Celou dobu přitom Watkins fungoval pro Patela jako jeho oči a během cesty mu dával jasné instrukce, jak má jet. Od správného řazení, přes najíždění do zatáček, akceleraci, brzdění, atd. Watkins přitom neměl žádnou možnost, jak Patelovi do řízení zasáhnout. Vše bylo čistě v rukou muže, který možná ani nevěděl, jak přesně jeho vůz vypadá.
Dr. Patel přitom podle svých slov neseděl za volantem cca šest let, návrat za volant však oživil staré vzpomínky velice rychle. „Bylo vtipné, jak se mi ty věci vracely - zvuk motoru, přeřazování, spojky a brzdění. Ale jízda, aniž byste věděli kam vlastně jedete, to byla ta šílená část."
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?