Dostat se na testovací trať Top Gearu a uspět za volantem „cenově dostupného vozu" mezi záplavou celebrit není nic snadného, doktor Amit Patel to však zvládl a to hned se dvěma výraznými hendikepy. Tím největším je ztráta jeho zraku, o který přišel v roce 2013. Tím druhým pak přidaná hmotnost instruktora, díky kterému zvládl celou trať absolvovat v čase 1:46.58 - tedy jako devátý nejrychlejší.
Doktor Amit Patel není ve světě rychlých vozů žádným nováčkem, ačkoliv dříve se mu věnoval zcela jinak. Až do roku 2013 totiž Dr. Amit Patel pracoval jako řidič rychlé záchranné služby, než však náhle přišel o zrak a od té doby za volantem neseděl.
Jeho návrat za volant však proběhl ve velkém stylu a velmi úspěšně. Za volantem Toyoty GT86, která nyní v Top Gear vystupuje v roli cenově dostupného vozu, totiž zajel na známém okruhu v Dunsfoldu čas 1:64.58 sekundy. Tím se zapsal na pozici 9. nejrychlejšího řidiče, kterou dosud držel herec James McAvoy.
Dr. Patel navíc nebojoval jen se svou slepotou, ale také s přidanou hmotností. Jak totiž informoval web The Drive, po jeho boku seděl instruktor sportovní jízdy Mark Watkins, který už má v práci se zrakově hendikepovanými lidmi bohaté zkušenosti. A i přesto, že Amit od své ztráty zraku v roce 2013 neseděl za volantem, vedlo se mu velice dobře: „Amit se během chvíle choval za volantem zcela přirozeně," uvedl Watkins. „Nejvíc na mě zapůsobil tím, jak dokázal jet plynule."
A jak se k této příležitosti vyjádřil samotný Dr. Patel? „Být na testovací dráze Top Gearu, řídit Toyotu GT86, to je splněný sen. Víte, vždy si představujete udělat něco takového v cenově dostupném voze. Díváte se na Top Gear a říkáte si 'Ale, vždyť já bych to dokázal líp,' ale ta skutečnost že tu teď jsem, a ještě slepý, je naprosto neuvěřitelná."
Watkins a Patel trénovali jízdu po okruhu nejprve v Toyotě Yaris a následně pak v GT86. Celou dobu přitom Watkins fungoval pro Patela jako jeho oči a během cesty mu dával jasné instrukce, jak má jet. Od správného řazení, přes najíždění do zatáček, akceleraci, brzdění, atd. Watkins přitom neměl žádnou možnost, jak Patelovi do řízení zasáhnout. Vše bylo čistě v rukou muže, který možná ani nevěděl, jak přesně jeho vůz vypadá.
Dr. Patel přitom podle svých slov neseděl za volantem cca šest let, návrat za volant však oživil staré vzpomínky velice rychle. „Bylo vtipné, jak se mi ty věci vracely - zvuk motoru, přeřazování, spojky a brzdění. Ale jízda, aniž byste věděli kam vlastně jedete, to byla ta šílená část."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.