Extrémní sportovci vyzkoušeli elektrické Harley-Davidson na sněhu. Jaké byly reakce?

Harley Davidson se rozhodl prověřit své elektrické prototypy během X-Games v Aspenu
Harley Davidson se rozhodl prověřit své elektrické prototypy během X-Games v Aspenu, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. února 2019 10:54
Sdílej:

Během oficiální premiéry své první elektrické motorky Livewire představila společnost Harley-Davidson i dvojici zvláštních elektrických konceptů, které příznivcům značky nejspíš trochu vyrazily dech. Nejednalo se totiž o žádné blyštivé stroje s pořádnými motory a chromovanými výfuky, ale elektrické kolo a jakýsi zvláštní elektrický skútr.

Kdybyste před pár lety řekli, že Harley představí dvojici podobných konceptů, pravděpodobně by se vám všichni vysmáli. Tradiční americký výrobce to však nejspíš se svou změnou image myslí vážně a funkčnost, odolnost i zábavnost svých nových strojů se rozhodl prověřit nevšedním způsobem.

Oba dosud nepojmenované koncepty byly odvezeny do Aspenu v americkém Coloradu, kde se konají X-Games. Tato každoroční akce vždy přiláká desítky vyznavačů extrémních sportů a Harley se rozhodl svěřit své koncepty dvěma sportovcům, kteří je měli prověřit podle svého gusta.

První koncept, elektrický skútr, si v ulicích zasněženého Aspenu vyzkoušel profesionální jezdec na snowboardu Jack Mitrani. Ten se stal pravděpodobně vůbec prvním člověkem mimo Harley, který si mohl skútr vyzkoušet - a jeho reakce? Především nadšení nad okamžitým přísunem výkonu a točivého momentu, tichým provozem, nízkou váhou a ovladatelností.

Druhý koncept, nevšedního křížence elektrokola, horského kola a dirt-bike, si na zasněžených lesních cestách za Aspenem vyzkoušel čtyřnásobný zlatý medailista z X-Games Jackson Strong. A stejně jako Mitrani, i on si pochvaloval rychlý přísun točivého momentu a snadnost ovládání.

Kolo navíc během svého testování na lesních cestách nijak nešetřil. Vyzkoušel jízdu po zadním, párkrát si zasmykoval a pořádně kolo prohnal. Kolo přitom bylo celou dobu skvěle ovladatelné, zábavné a skvěle kombinovalo přednosti horského kola i dirt-biike.

Oba stroje jsou přitom předprodukční prototypy, které čeká ještě řada testů a zřejmě i úprav, než se dostanou do sériové výroby. Pro Harley se však jedná o zajímavý způsob, jak rozšířit své pole působnosti a získat zcela novou klientelu. Design strojů je totiž naprosto nevšední a známá značka by se mohla pro mnoho lidí stát zárukou kvality i servisu. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.