Během oficiální premiéry své první elektrické motorky Livewire představila společnost Harley-Davidson i dvojici zvláštních elektrických konceptů, které příznivcům značky nejspíš trochu vyrazily dech. Nejednalo se totiž o žádné blyštivé stroje s pořádnými motory a chromovanými výfuky, ale elektrické kolo a jakýsi zvláštní elektrický skútr.
Kdybyste před pár lety řekli, že Harley představí dvojici podobných konceptů, pravděpodobně by se vám všichni vysmáli. Tradiční americký výrobce to však nejspíš se svou změnou image myslí vážně a funkčnost, odolnost i zábavnost svých nových strojů se rozhodl prověřit nevšedním způsobem.
Oba dosud nepojmenované koncepty byly odvezeny do Aspenu v americkém Coloradu, kde se konají X-Games. Tato každoroční akce vždy přiláká desítky vyznavačů extrémních sportů a Harley se rozhodl svěřit své koncepty dvěma sportovcům, kteří je měli prověřit podle svého gusta.
První koncept, elektrický skútr, si v ulicích zasněženého Aspenu vyzkoušel profesionální jezdec na snowboardu Jack Mitrani. Ten se stal pravděpodobně vůbec prvním člověkem mimo Harley, který si mohl skútr vyzkoušet - a jeho reakce? Především nadšení nad okamžitým přísunem výkonu a točivého momentu, tichým provozem, nízkou váhou a ovladatelností.
Druhý koncept, nevšedního křížence elektrokola, horského kola a dirt-bike, si na zasněžených lesních cestách za Aspenem vyzkoušel čtyřnásobný zlatý medailista z X-Games Jackson Strong. A stejně jako Mitrani, i on si pochvaloval rychlý přísun točivého momentu a snadnost ovládání.
Kolo navíc během svého testování na lesních cestách nijak nešetřil. Vyzkoušel jízdu po zadním, párkrát si zasmykoval a pořádně kolo prohnal. Kolo přitom bylo celou dobu skvěle ovladatelné, zábavné a skvěle kombinovalo přednosti horského kola i dirt-biike.
Oba stroje jsou přitom předprodukční prototypy, které čeká ještě řada testů a zřejmě i úprav, než se dostanou do sériové výroby. Pro Harley se však jedná o zajímavý způsob, jak rozšířit své pole působnosti a získat zcela novou klientelu. Design strojů je totiž naprosto nevšední a známá značka by se mohla pro mnoho lidí stát zárukou kvality i servisu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?