Televizní pořad Bořiči mýt, v originále Mythbusters, sí díky mnoha svým experimentům dokázal získat popularitu i mezi milovníky automobilů. Nový televizní pořad Mythbusters Jr. na sebe však dokázal jedinou epizodou strhnout hněv většiny příznivců klasických automobilů. A důvod? Klasická Toyota MR2 rozdrcený betonovým dominem.
Palbu ostrých komentářů, na které upozornil web The Drive, odstartovalo zpomalené video, na kterém betonový kvádr o hmotnosti 3,2 tuny demoluje dnes již klasickou Toyotu MR2. A důvod? Podle všeho mělo jít o test, zda může obyčejné domino vyvolat řetězec událostí, který povede ke zničení automobilu. Inu jak je vidět, dokáže.
Tvůrci nové série tohoto dříve velmi populárního pořadu však zřejmě nepočítali s tím, jaký hněv se na ně snese od příznivců a milovníků klasických automobilů, mezi které už lze první generaci Toyoy MR2 zařadit. V sekci komentářů se tak objevují vzkazy jako „Vy opravdu vážně potřebujete do týmu poradce pro výběr aut. Bezdůvodně jste zničili MR2. Jsem si jistý, že by se jistě někde našel Ford Probe, Nissan Juke nebo Pontiac Aztec, který by zasloužil vymazat ze světa. Chraňte klasická auta!"
Podobný názor přitom zastává většina komentujících. Richard Adams v komentářích dodal následující „Tohle je asi nejjednotnější sekce komentářů, jakou jsme kdy viděl. Vhání mi slzy do očí vidět takovou lásku ke skvělým klasickým automobilům."
První generace Toyoty MR2 byla představena v roce 1984 a bavíme se tak již o 34 let starém modelu. JE tedy celkem přirozené, že pěkných kousků už na trhu příliš mnoho není a jejich ceny se pomalu začínají šplhat vysokou.
Toyota přitom vůz nabízela jako celkem laciný vstup do světa sportovních automobilů s motorem uprostřed, pověstnou spolehlivostí a zajímavými jízdními vlastnostmi. Vůz byl navíc poměrně lehký a nechyběl mu ani výkon. S návrhem šasi pak pomáhal Roger Becker z Lotusu, který odvedl skvělou práci.
Pořad Mythbusters Jr. je pak jakýmsi spin-offem tradičních Bořičů mýtů, kteří se na televizních obrazovkách objevovali 14 let. Z původní sestavy zbyl pouze Adam Savage, kterému dělá společnost parta puberťáků. Podle zahraniční kritiky není pořad vyloženě špatný, ovšem tímto kouskem si proti sobě poštval početnou sekci milovníků klasických vozidel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.