Televizní pořad Bořiči mýt, v originále Mythbusters, sí díky mnoha svým experimentům dokázal získat popularitu i mezi milovníky automobilů. Nový televizní pořad Mythbusters Jr. na sebe však dokázal jedinou epizodou strhnout hněv většiny příznivců klasických automobilů. A důvod? Klasická Toyota MR2 rozdrcený betonovým dominem.
Palbu ostrých komentářů, na které upozornil web The Drive, odstartovalo zpomalené video, na kterém betonový kvádr o hmotnosti 3,2 tuny demoluje dnes již klasickou Toyotu MR2. A důvod? Podle všeho mělo jít o test, zda může obyčejné domino vyvolat řetězec událostí, který povede ke zničení automobilu. Inu jak je vidět, dokáže.
Tvůrci nové série tohoto dříve velmi populárního pořadu však zřejmě nepočítali s tím, jaký hněv se na ně snese od příznivců a milovníků klasických automobilů, mezi které už lze první generaci Toyoy MR2 zařadit. V sekci komentářů se tak objevují vzkazy jako „Vy opravdu vážně potřebujete do týmu poradce pro výběr aut. Bezdůvodně jste zničili MR2. Jsem si jistý, že by se jistě někde našel Ford Probe, Nissan Juke nebo Pontiac Aztec, který by zasloužil vymazat ze světa. Chraňte klasická auta!"
Podobný názor přitom zastává většina komentujících. Richard Adams v komentářích dodal následující „Tohle je asi nejjednotnější sekce komentářů, jakou jsme kdy viděl. Vhání mi slzy do očí vidět takovou lásku ke skvělým klasickým automobilům."
První generace Toyoty MR2 byla představena v roce 1984 a bavíme se tak již o 34 let starém modelu. JE tedy celkem přirozené, že pěkných kousků už na trhu příliš mnoho není a jejich ceny se pomalu začínají šplhat vysokou.
Toyota přitom vůz nabízela jako celkem laciný vstup do světa sportovních automobilů s motorem uprostřed, pověstnou spolehlivostí a zajímavými jízdními vlastnostmi. Vůz byl navíc poměrně lehký a nechyběl mu ani výkon. S návrhem šasi pak pomáhal Roger Becker z Lotusu, který odvedl skvělou práci.
Pořad Mythbusters Jr. je pak jakýmsi spin-offem tradičních Bořičů mýtů, kteří se na televizních obrazovkách objevovali 14 let. Z původní sestavy zbyl pouze Adam Savage, kterému dělá společnost parta puberťáků. Podle zahraniční kritiky není pořad vyloženě špatný, ovšem tímto kouskem si proti sobě poštval početnou sekci milovníků klasických vozidel.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.