Televizní pořad Bořiči mýt, v originále Mythbusters, sí díky mnoha svým experimentům dokázal získat popularitu i mezi milovníky automobilů. Nový televizní pořad Mythbusters Jr. na sebe však dokázal jedinou epizodou strhnout hněv většiny příznivců klasických automobilů. A důvod? Klasická Toyota MR2 rozdrcený betonovým dominem.
Palbu ostrých komentářů, na které upozornil web The Drive, odstartovalo zpomalené video, na kterém betonový kvádr o hmotnosti 3,2 tuny demoluje dnes již klasickou Toyotu MR2. A důvod? Podle všeho mělo jít o test, zda může obyčejné domino vyvolat řetězec událostí, který povede ke zničení automobilu. Inu jak je vidět, dokáže.
Tvůrci nové série tohoto dříve velmi populárního pořadu však zřejmě nepočítali s tím, jaký hněv se na ně snese od příznivců a milovníků klasických automobilů, mezi které už lze první generaci Toyoy MR2 zařadit. V sekci komentářů se tak objevují vzkazy jako „Vy opravdu vážně potřebujete do týmu poradce pro výběr aut. Bezdůvodně jste zničili MR2. Jsem si jistý, že by se jistě někde našel Ford Probe, Nissan Juke nebo Pontiac Aztec, který by zasloužil vymazat ze světa. Chraňte klasická auta!"
Podobný názor přitom zastává většina komentujících. Richard Adams v komentářích dodal následující „Tohle je asi nejjednotnější sekce komentářů, jakou jsme kdy viděl. Vhání mi slzy do očí vidět takovou lásku ke skvělým klasickým automobilům."
První generace Toyoty MR2 byla představena v roce 1984 a bavíme se tak již o 34 let starém modelu. JE tedy celkem přirozené, že pěkných kousků už na trhu příliš mnoho není a jejich ceny se pomalu začínají šplhat vysokou.
Toyota přitom vůz nabízela jako celkem laciný vstup do světa sportovních automobilů s motorem uprostřed, pověstnou spolehlivostí a zajímavými jízdními vlastnostmi. Vůz byl navíc poměrně lehký a nechyběl mu ani výkon. S návrhem šasi pak pomáhal Roger Becker z Lotusu, který odvedl skvělou práci.
Pořad Mythbusters Jr. je pak jakýmsi spin-offem tradičních Bořičů mýtů, kteří se na televizních obrazovkách objevovali 14 let. Z původní sestavy zbyl pouze Adam Savage, kterému dělá společnost parta puberťáků. Podle zahraniční kritiky není pořad vyloženě špatný, ovšem tímto kouskem si proti sobě poštval početnou sekci milovníků klasických vozidel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?