Škoda Octavia je pro čtenáře německého odborného časopisu „Auto Motor und Sport‘ opět jedničkou ve třídě mezi importovanými vozy. Již pošesté za sebou získal tento prostorný vůz renomované ocenění. Skvěle si Octavia vede i u zákazníků: s 58 444 dodanými vozy v Německu byla v roce 2018 opět bestsellerem značky.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „Jménem všech zaměstnanců společnosti Škoda Auto děkuji všem čtenářkám a čtenářům časopisu Auto Motor und Sport, kteří dali svůj hlas ikoně naší značky – modelu Octavia. Je to pro nás velká motivace k tomu, abychom důsledně pokračovali v nastoupené cestě. A přesně to také uděláme, s více než 30 novými modely, které do konce roku 2022 představíme našim zákazníkům.“
Čtenáři motoristického časopisu „Auto Motor und Sport‘ volili „Best Cars“ již po třiačtyřicáté. V letošním ročníků o prestižní ocenění bojovalo 385 modelů v jedenácti kategoriích. Mezi kompaktními importovanými vozy se opět prosadila Škoda Octavia s 16,6 procenty všech odevzdaných hlasů. Octavia tak vyhrála ve své třídě mezi importovanými vozy už posedmé.
Škoda Octavia se však těší velké oblibě nejen mezi čtenáři časopisu „Auto Motor und Sport“. V lednu 1959, tedy přesně před 60 lety, sjely v mladoboleslavském závodě z linky první exempláře této legendární modelové řady. V roce 1996 debutovala první novodobá generace modelu Škoda Octavia a přesvědčila svým nezaměnitelným designem i vysokou úrovní aktivní i pasivní bezpečnosti. Dnes je Škoda Octavia etablovaná na mnoha trzích na celém světě. Téměř 6,5 milionu vyrobených exemplářů od roku 1959 jsou toho působivým dokladem. Jen v uplynulém roce bylo zákazníkům na celém světě dodáno více než 388.000 vozů této oblíbené modelové řady.
Škoda Octavia s moderními motory a vysokou konektivitou
S osvědčenými přednostmi a novými kvalitami píše Škoda Octavia kontinuálně úspěšnou historii. Díky nadprůměrné nabídce prostoru, špičkové funkčnosti, rozsáhlé bezpečnostní, komfortní výbavě a velmi dobrému poměru ceny a užitné hodnoty definuje tento kompaktní model, který je k dispozici ve verzích liftback a kombi, nová měřítka ve své třídě.
Aktuální generace modelu kromě toho jako první Octavia disponuje také mobilními online-službami Škoda Connect. Pomocí pokročilé nabídky konektivity se mohou řidiči i cestující připojit k internetu a jsou tak „vždy online“. K posledním novinkám řady Octavia patří Virtuální Kokpit: s tímto na přání dodávaným systémem si může řidič individuálně uzpůsobit podobu přístrojového panelu před volantem.
Škoda Octavia se řadí mezi nejmodernější vozy ve své třídě i v oblasti pohonných jednotek. Všechny zážehové a vznětové agregáty plní aktuálně nejpřísnější emisní normu Euro 6d-TEMP. Široká nabídka motorů sahá od verze 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) až po sportovní špičkové modely řady RS, které jsou k dispozici se vznětovým motorem o výkonu 135 kW (184 k) nebo se zážehovým motorem o výkonu 180 kW (245 k). Jako mimořádně ekologická alternativa je i pro třetí generaci kompaktního modelu v nabídce verze Octavia Combi G-TEC, poháněná zemnímplynem
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.