Ze zprávy Ministerstva dopravy: Ušetříme balík a předstihneme Rakousko

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: ceskedalnice.cz
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. ledna 2019 13:49
Sdílej:

Rakouské ředitelství silnic a dálnic (Asfinag) poradí se zavedením elektronického výběru dálničních poplatků. Konzultace poskytne Státnímu fondu dopravní infrastruktury, které plánuje tzv. videotolling zavést od roku 2021. Dohodli se na tom v Praze český ministr dopravy Dan Ťok spolu se svým rakouským protějškem Norbertem Hoferem, jak uvádí tisková zpráva Ministerstva dopravy.

„Stejně jako v Rakousku nebo na Slovensku půjde zaregistrovat přes e-shop registrační značka vozidla, zaplatit dálniční poplatek a jezdit. Kontrolu pak obstará několik stálých nebo mobilních kamer. Odborníci z Asfinag nám poradí, na co si při přípravě a zprovoznění systému dát pozor,“ řekl po jednání ministr dopravy Dan Ťok.

I v Rakousku mají problémy s povolováním dopravních staveb, které někdy trvá i 25 let. S rakouským ministrem dopravy Hoferem jsme se na dnešním setkání shodli, že pokud v Evropě nezrychlíme schvalovací řízení, nemůžeme konkurovat Číně nebo Spojeným státům. pic.twitter.com/dXvikAfNVx

— Dan Tok (@tok5934) 24. ledna 2019

Rakouský ministr Norbert Hofer uvedl, že zájem o nákup elektronických známek se v Rakousku neustále zvyšuje, i když zatím dvě třetiny řidičů využívá klasický kupon, který je stále možné na rakouských dálnicích používat. Český model ovšem počítá s přechodem na plně elektronický systém od roku 2021. Zavedení tzv. videotollingu umožní snížit roční náklady o 100 milionů korun, v roce 2017 stál tisk a distribuce kuponů 314 milionů.

Oba ministři také řešili modernizaci přeshraničních železničních tratí, rychlejší železniční spojení mezi Prahou a Lincem nebo přípravu smluv o propojení jihočeské D3 s rakouskou S10, či připravovanou výstavbu hraničního mostu mezi D52 u Mikulova a A5 přes vodní tok Včelínek/Niklasgraben.

Při jednání se také rakouský ministr Hofer shodl s ministrem Ťokem na nutnosti zjednodušit a zkrátit povolovací a schvalovací řízení u staveb. Délka všech procesů i v Rakousku dosahuje někdy 20 až 25 let. Častým problémem obou zemí při výstavbě dálnic jsou také náhle objevené zvlášť chráněné živočišné druhy nebo složitý a zdlouhavý proces posuzování vlivu staveb na životní prostředí.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?