Rakouské ředitelství silnic a dálnic (Asfinag) poradí se zavedením elektronického výběru dálničních poplatků. Konzultace poskytne Státnímu fondu dopravní infrastruktury, které plánuje tzv. videotolling zavést od roku 2021. Dohodli se na tom v Praze český ministr dopravy Dan Ťok spolu se svým rakouským protějškem Norbertem Hoferem, jak uvádí tisková zpráva Ministerstva dopravy.
„Stejně jako v Rakousku nebo na Slovensku půjde zaregistrovat přes e-shop registrační značka vozidla, zaplatit dálniční poplatek a jezdit. Kontrolu pak obstará několik stálých nebo mobilních kamer. Odborníci z Asfinag nám poradí, na co si při přípravě a zprovoznění systému dát pozor,“ řekl po jednání ministr dopravy Dan Ťok.
I v Rakousku mají problémy s povolováním dopravních staveb, které někdy trvá i 25 let. S rakouským ministrem dopravy Hoferem jsme se na dnešním setkání shodli, že pokud v Evropě nezrychlíme schvalovací řízení, nemůžeme konkurovat Číně nebo Spojeným státům. pic.twitter.com/dXvikAfNVx
— Dan Tok (@tok5934) 24. ledna 2019
Rakouský ministr Norbert Hofer uvedl, že zájem o nákup elektronických známek se v Rakousku neustále zvyšuje, i když zatím dvě třetiny řidičů využívá klasický kupon, který je stále možné na rakouských dálnicích používat. Český model ovšem počítá s přechodem na plně elektronický systém od roku 2021. Zavedení tzv. videotollingu umožní snížit roční náklady o 100 milionů korun, v roce 2017 stál tisk a distribuce kuponů 314 milionů.
Oba ministři také řešili modernizaci přeshraničních železničních tratí, rychlejší železniční spojení mezi Prahou a Lincem nebo přípravu smluv o propojení jihočeské D3 s rakouskou S10, či připravovanou výstavbu hraničního mostu mezi D52 u Mikulova a A5 přes vodní tok Včelínek/Niklasgraben.
Při jednání se také rakouský ministr Hofer shodl s ministrem Ťokem na nutnosti zjednodušit a zkrátit povolovací a schvalovací řízení u staveb. Délka všech procesů i v Rakousku dosahuje někdy 20 až 25 let. Častým problémem obou zemí při výstavbě dálnic jsou také náhle objevené zvlášť chráněné živočišné druhy nebo složitý a zdlouhavý proces posuzování vlivu staveb na životní prostředí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.