Čínská automobilka Lynk & Co se prohlásila za „Nejrychleji rostoucí automobilku světa," k čemuž jí stačilo prodat za minulý rok na domácím trhu "jen" 120 414 automobilů. Ve srovnání s jinými automobilkami je to kapka v moři, ovšem nyní je potřeba si uvědomit, že ještě před třemi lety vlastně žádná automobilka Lynk & Co vůbec neexistovala.
Ačkoliv automobilka Lynk & Co ještě před třemi lety neexistovala, nyní má za sebou první prodejní rok, na území Číny otevřela 221 dealerství a její nabídka je omezená pouze na dva modely. Tím prvním je SUV s označením 01, tím druhým pak crossover 02. Do budoucna se však počítá i se sedanem 03, hatchbackem 04 a SUV kupé 01.
Čína přitom není jediným trhem, na která se chce Lynk & Co soustředit. Na rozdíl od mnoha dalších čínských domácích automobilek má totiž v plánu dobýt evropský trh a to již počínaje rokem 2020. První prodejny by se měly začít objevovat v Amsterdamu, Berlíně, Bruselu, Stockholmu, Londýně a Barceloně. Postupem času chce však Lynk & Co dobýt i Čínu.
„Před třemi lety začínala společnost Lynk & Co jen jako myšlenka postavená na zásadách, které jsou v našem odvětví nevídané. Tato prodejní čísla jsou však u zcela nové značky naprosto výjimečná a jasně dokazují, že zaměřit se od začátku do konce na jednoduchou zkušenost pro mladé městské obyvatele funguje," uvedl podle Carscoops Alan Visser, jeden z představitelů Lynk & Co.
„Dnes krok za krokem sledujeme, jak naše nabídka mobility skutečně narušuje zaběhnutý automobilový průmysl. Jsme hrdí na rychlost našeho růstu a jsme nadšení z připravovaného vstupu do Evropy, což už je v plném proudu.Takže i nadále očekávejte neočekávané, zatímco my nabíráme rychlost."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.