Čínská automobilka Lynk & Co se prohlásila za „Nejrychleji rostoucí automobilku světa," k čemuž jí stačilo prodat za minulý rok na domácím trhu "jen" 120 414 automobilů. Ve srovnání s jinými automobilkami je to kapka v moři, ovšem nyní je potřeba si uvědomit, že ještě před třemi lety vlastně žádná automobilka Lynk & Co vůbec neexistovala.
Ačkoliv automobilka Lynk & Co ještě před třemi lety neexistovala, nyní má za sebou první prodejní rok, na území Číny otevřela 221 dealerství a její nabídka je omezená pouze na dva modely. Tím prvním je SUV s označením 01, tím druhým pak crossover 02. Do budoucna se však počítá i se sedanem 03, hatchbackem 04 a SUV kupé 01.
Čína přitom není jediným trhem, na která se chce Lynk & Co soustředit. Na rozdíl od mnoha dalších čínských domácích automobilek má totiž v plánu dobýt evropský trh a to již počínaje rokem 2020. První prodejny by se měly začít objevovat v Amsterdamu, Berlíně, Bruselu, Stockholmu, Londýně a Barceloně. Postupem času chce však Lynk & Co dobýt i Čínu.
„Před třemi lety začínala společnost Lynk & Co jen jako myšlenka postavená na zásadách, které jsou v našem odvětví nevídané. Tato prodejní čísla jsou však u zcela nové značky naprosto výjimečná a jasně dokazují, že zaměřit se od začátku do konce na jednoduchou zkušenost pro mladé městské obyvatele funguje," uvedl podle Carscoops Alan Visser, jeden z představitelů Lynk & Co.
„Dnes krok za krokem sledujeme, jak naše nabídka mobility skutečně narušuje zaběhnutý automobilový průmysl. Jsme hrdí na rychlost našeho růstu a jsme nadšení z připravovaného vstupu do Evropy, což už je v plném proudu.Takže i nadále očekávejte neočekávané, zatímco my nabíráme rychlost."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.