Čínská automobilka Lynk & Co se prohlásila za „Nejrychleji rostoucí automobilku světa," k čemuž jí stačilo prodat za minulý rok na domácím trhu "jen" 120 414 automobilů. Ve srovnání s jinými automobilkami je to kapka v moři, ovšem nyní je potřeba si uvědomit, že ještě před třemi lety vlastně žádná automobilka Lynk & Co vůbec neexistovala.
Ačkoliv automobilka Lynk & Co ještě před třemi lety neexistovala, nyní má za sebou první prodejní rok, na území Číny otevřela 221 dealerství a její nabídka je omezená pouze na dva modely. Tím prvním je SUV s označením 01, tím druhým pak crossover 02. Do budoucna se však počítá i se sedanem 03, hatchbackem 04 a SUV kupé 01.
Čína přitom není jediným trhem, na která se chce Lynk & Co soustředit. Na rozdíl od mnoha dalších čínských domácích automobilek má totiž v plánu dobýt evropský trh a to již počínaje rokem 2020. První prodejny by se měly začít objevovat v Amsterdamu, Berlíně, Bruselu, Stockholmu, Londýně a Barceloně. Postupem času chce však Lynk & Co dobýt i Čínu.
„Před třemi lety začínala společnost Lynk & Co jen jako myšlenka postavená na zásadách, které jsou v našem odvětví nevídané. Tato prodejní čísla jsou však u zcela nové značky naprosto výjimečná a jasně dokazují, že zaměřit se od začátku do konce na jednoduchou zkušenost pro mladé městské obyvatele funguje," uvedl podle Carscoops Alan Visser, jeden z představitelů Lynk & Co.
„Dnes krok za krokem sledujeme, jak naše nabídka mobility skutečně narušuje zaběhnutý automobilový průmysl. Jsme hrdí na rychlost našeho růstu a jsme nadšení z připravovaného vstupu do Evropy, což už je v plném proudu.Takže i nadále očekávejte neočekávané, zatímco my nabíráme rychlost."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?