Čínská automobilka Lynk & Co se prohlásila za „Nejrychleji rostoucí automobilku světa," k čemuž jí stačilo prodat za minulý rok na domácím trhu "jen" 120 414 automobilů. Ve srovnání s jinými automobilkami je to kapka v moři, ovšem nyní je potřeba si uvědomit, že ještě před třemi lety vlastně žádná automobilka Lynk & Co vůbec neexistovala.
Ačkoliv automobilka Lynk & Co ještě před třemi lety neexistovala, nyní má za sebou první prodejní rok, na území Číny otevřela 221 dealerství a její nabídka je omezená pouze na dva modely. Tím prvním je SUV s označením 01, tím druhým pak crossover 02. Do budoucna se však počítá i se sedanem 03, hatchbackem 04 a SUV kupé 01.
Čína přitom není jediným trhem, na která se chce Lynk & Co soustředit. Na rozdíl od mnoha dalších čínských domácích automobilek má totiž v plánu dobýt evropský trh a to již počínaje rokem 2020. První prodejny by se měly začít objevovat v Amsterdamu, Berlíně, Bruselu, Stockholmu, Londýně a Barceloně. Postupem času chce však Lynk & Co dobýt i Čínu.
„Před třemi lety začínala společnost Lynk & Co jen jako myšlenka postavená na zásadách, které jsou v našem odvětví nevídané. Tato prodejní čísla jsou však u zcela nové značky naprosto výjimečná a jasně dokazují, že zaměřit se od začátku do konce na jednoduchou zkušenost pro mladé městské obyvatele funguje," uvedl podle Carscoops Alan Visser, jeden z představitelů Lynk & Co.
„Dnes krok za krokem sledujeme, jak naše nabídka mobility skutečně narušuje zaběhnutý automobilový průmysl. Jsme hrdí na rychlost našeho růstu a jsme nadšení z připravovaného vstupu do Evropy, což už je v plném proudu.Takže i nadále očekávejte neočekávané, zatímco my nabíráme rychlost."
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.