Čínská automobilka Lynk & Co se prohlásila za „Nejrychleji rostoucí automobilku světa," k čemuž jí stačilo prodat za minulý rok na domácím trhu "jen" 120 414 automobilů. Ve srovnání s jinými automobilkami je to kapka v moři, ovšem nyní je potřeba si uvědomit, že ještě před třemi lety vlastně žádná automobilka Lynk & Co vůbec neexistovala.
Ačkoliv automobilka Lynk & Co ještě před třemi lety neexistovala, nyní má za sebou první prodejní rok, na území Číny otevřela 221 dealerství a její nabídka je omezená pouze na dva modely. Tím prvním je SUV s označením 01, tím druhým pak crossover 02. Do budoucna se však počítá i se sedanem 03, hatchbackem 04 a SUV kupé 01.
Čína přitom není jediným trhem, na která se chce Lynk & Co soustředit. Na rozdíl od mnoha dalších čínských domácích automobilek má totiž v plánu dobýt evropský trh a to již počínaje rokem 2020. První prodejny by se měly začít objevovat v Amsterdamu, Berlíně, Bruselu, Stockholmu, Londýně a Barceloně. Postupem času chce však Lynk & Co dobýt i Čínu.
„Před třemi lety začínala společnost Lynk & Co jen jako myšlenka postavená na zásadách, které jsou v našem odvětví nevídané. Tato prodejní čísla jsou však u zcela nové značky naprosto výjimečná a jasně dokazují, že zaměřit se od začátku do konce na jednoduchou zkušenost pro mladé městské obyvatele funguje," uvedl podle Carscoops Alan Visser, jeden z představitelů Lynk & Co.
„Dnes krok za krokem sledujeme, jak naše nabídka mobility skutečně narušuje zaběhnutý automobilový průmysl. Jsme hrdí na rychlost našeho růstu a jsme nadšení z připravovaného vstupu do Evropy, což už je v plném proudu.Takže i nadále očekávejte neočekávané, zatímco my nabíráme rychlost."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?