Marek Tomíšek, šéfredaktor serveru usporne.info, vytvořil v polovině ledna s vozem Hyundai IONIQ Hybrid nový rekord, když dosáhl spotřeby 3,77 l/100 km. Tím překonal dosavadní rekord z roku 2017, který vytvořil Hugo Kottás za volantem vozu Kia Niro Hybrid. Kromě toho dosáhl na jednu nádrž dojezdu 1030 km, což je další oficiální rekord. To vše za nepříznivých podmínek při teplotách hluboko pod bodem mrazu a na zimních pneumatikách, které nejsou ideální pro vytvoření rekordu o spotřebě.
Pro rekord v kategorii hybridů si autor vybral vůz Hyundai IONIQ Hybrid (HEV) a jeho podstatou bylo projet všechny kraje České republiky. Světové rekordy ve spotřebě se totiž jezdí buď ve formátu EU24, kdy se postupně projede všemi 24 sousedícími státy EU, nebo US48, kdy se naopak musí projet všechny státy USA.
V rámci českých podmínek se tedy nabízela varianta s kraji. Dosažený rekord ve spotřebě je prozatím zapsaný v České databance rekordů a do České knihy rekordů bude zapsán až v jejím příštím vydání.
Na pokus o překonání rekordu dohlížel komisař České knihy rekordů, který zapečetil nádrž při počátečním natankování a poté mohl být celý pokus o rekord zahájen. „Hlavní zásadou úsporného chování je plynulá a předvídavá jízda, spolu s efektivním využíváním energie. U hybridu k efektivitě samozřejmě pomáhá i správná kombinace využití jednotlivých pohonů,“ řekl Marek Tomíšek, který Hyundai IONIQ Hybrid při pokusu o rekord celou dobu řídil.
Modelová řada IONIQ (Hybrid a Plug-in Hybrid) pro rok 2019 nabízí vyspělé telematické služby Bluelink®, prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy SmartSense, nastavitelný systém rekuperace kinetické energie a nejmodernější informační a zábavní systém. Uvedené prvky se dodávají standardně pro všechny stupně výbavy. Kromě toho byl také modernizován vnější i vnitřní design.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?