Marek Tomíšek, šéfredaktor serveru usporne.info, vytvořil v polovině ledna s vozem Hyundai IONIQ Hybrid nový rekord, když dosáhl spotřeby 3,77 l/100 km. Tím překonal dosavadní rekord z roku 2017, který vytvořil Hugo Kottás za volantem vozu Kia Niro Hybrid. Kromě toho dosáhl na jednu nádrž dojezdu 1030 km, což je další oficiální rekord. To vše za nepříznivých podmínek při teplotách hluboko pod bodem mrazu a na zimních pneumatikách, které nejsou ideální pro vytvoření rekordu o spotřebě.
Pro rekord v kategorii hybridů si autor vybral vůz Hyundai IONIQ Hybrid (HEV) a jeho podstatou bylo projet všechny kraje České republiky. Světové rekordy ve spotřebě se totiž jezdí buď ve formátu EU24, kdy se postupně projede všemi 24 sousedícími státy EU, nebo US48, kdy se naopak musí projet všechny státy USA.
V rámci českých podmínek se tedy nabízela varianta s kraji. Dosažený rekord ve spotřebě je prozatím zapsaný v České databance rekordů a do České knihy rekordů bude zapsán až v jejím příštím vydání.
Na pokus o překonání rekordu dohlížel komisař České knihy rekordů, který zapečetil nádrž při počátečním natankování a poté mohl být celý pokus o rekord zahájen. „Hlavní zásadou úsporného chování je plynulá a předvídavá jízda, spolu s efektivním využíváním energie. U hybridu k efektivitě samozřejmě pomáhá i správná kombinace využití jednotlivých pohonů,“ řekl Marek Tomíšek, který Hyundai IONIQ Hybrid při pokusu o rekord celou dobu řídil.
Modelová řada IONIQ (Hybrid a Plug-in Hybrid) pro rok 2019 nabízí vyspělé telematické služby Bluelink®, prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy SmartSense, nastavitelný systém rekuperace kinetické energie a nejmodernější informační a zábavní systém. Uvedené prvky se dodávají standardně pro všechny stupně výbavy. Kromě toho byl také modernizován vnější i vnitřní design.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.