Svět sice pomalu zaplavují vozy ve stylu SUV a crossovery, malé a praktické hatchbacky však stále patří ke stálicím na trhu a proto není divu, že je jejich nabídka poměrně bohatá. Tentokrát se však do zajímavého srovnávacího testu dostali pouze tři zástupci: domácí Škoda Fabia, španělská Seat Ibiza a japonská Toyota Yaris. A který z nich vyhrál?
Odpověď na tuto otázku se rozhodl najít Matt Watson z YouTube kanálu CarWow, který se vrhl na srovnávání několika rozhodujících faktorů: ceny, designu, výbavy, dílenského zpracování, prostoru v kabině, velikosti zavazadlového prostoru a v neposlední řadě i spotřeby a jízdního komfortu.
Jistě, zástupců v tomto segmentu je samozřejmě podstatně víc, za připojení do testu by stála například nová Fiesta nebo Citroen C3, ovšem jaký vůz vybrat, pokud se dostanete do patové situace mezi těmito třemi? Na první pohled jsou si možná vozy podobné, během bližšího zkoumání však drtivě vítězí jediný. A Škoda to překvapivě tentokrát není.
Fabia si sice získává vítězství v kategorii „poměr cena / výkon," jinak ji ovšem Seat válcuje téměř ve všech kategoriích. A to snad jen s výjimkou ceny, kde vítězí Yaris a Ibiza se stává nejdražší. Tomu se ale příliš nelze divit, neboť se jedná o nejmodernější vůz z celé trojice.
Jak Matt ve videu poznamenává, Ibiza vyniká modernějšími technologiemi, což je vidět zejména na panelu infotainmentu. Její interiér navíc působí obecně moderněji a snad i útulněji. Krom toho však nabízí i více místa na zadních sedadlech a dokonce i prostornější kufr. Papírově sice jen o pár litrů, díky lepší šířce však není problém do něj uložit třeba golfové hole, nebo po sklopení sedadel převážet celé kolo. Naopak Fabia vyniká praktičtějším uspořádáním kufru pro převoz menších věcí a svými „Simply Clever" řešeními - zda Seat výrazně ztrácí.
Vítězství si však Ibiza připisuje i po stránce jízdních dojmů, za což však opět vděčí novější platformě. Ačkoliv Ibiza a Fabia sdílí stejné motory, Ibiza dokázala nabídnout lepší spotřebu. V tomto ohledu však naprosto vyhrává Yaris, který navíc byl osazen čtyřválcovým motorem a navíc je možné ho kombinovat s hybridním pohonem.
Jak tedy Matt ve výsledku shrnuje, Toyota je sázka na jistotu, která vám bezpochyby nabídne dlouhou životnost a vysokou spolehlivost. Škoda si zachovala svůj statut skvělého poměru ceny a kvality. Naprostým vítězem tohoto srovnání se však bez debat a vcelku oprávněně stává Seat Ibiza.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.