Svět sice pomalu zaplavují vozy ve stylu SUV a crossovery, malé a praktické hatchbacky však stále patří ke stálicím na trhu a proto není divu, že je jejich nabídka poměrně bohatá. Tentokrát se však do zajímavého srovnávacího testu dostali pouze tři zástupci: domácí Škoda Fabia, španělská Seat Ibiza a japonská Toyota Yaris. A který z nich vyhrál?
Odpověď na tuto otázku se rozhodl najít Matt Watson z YouTube kanálu CarWow, který se vrhl na srovnávání několika rozhodujících faktorů: ceny, designu, výbavy, dílenského zpracování, prostoru v kabině, velikosti zavazadlového prostoru a v neposlední řadě i spotřeby a jízdního komfortu.
Jistě, zástupců v tomto segmentu je samozřejmě podstatně víc, za připojení do testu by stála například nová Fiesta nebo Citroen C3, ovšem jaký vůz vybrat, pokud se dostanete do patové situace mezi těmito třemi? Na první pohled jsou si možná vozy podobné, během bližšího zkoumání však drtivě vítězí jediný. A Škoda to překvapivě tentokrát není.
Fabia si sice získává vítězství v kategorii „poměr cena / výkon," jinak ji ovšem Seat válcuje téměř ve všech kategoriích. A to snad jen s výjimkou ceny, kde vítězí Yaris a Ibiza se stává nejdražší. Tomu se ale příliš nelze divit, neboť se jedná o nejmodernější vůz z celé trojice.
Jak Matt ve videu poznamenává, Ibiza vyniká modernějšími technologiemi, což je vidět zejména na panelu infotainmentu. Její interiér navíc působí obecně moderněji a snad i útulněji. Krom toho však nabízí i více místa na zadních sedadlech a dokonce i prostornější kufr. Papírově sice jen o pár litrů, díky lepší šířce však není problém do něj uložit třeba golfové hole, nebo po sklopení sedadel převážet celé kolo. Naopak Fabia vyniká praktičtějším uspořádáním kufru pro převoz menších věcí a svými „Simply Clever" řešeními - zda Seat výrazně ztrácí.
Vítězství si však Ibiza připisuje i po stránce jízdních dojmů, za což však opět vděčí novější platformě. Ačkoliv Ibiza a Fabia sdílí stejné motory, Ibiza dokázala nabídnout lepší spotřebu. V tomto ohledu však naprosto vyhrává Yaris, který navíc byl osazen čtyřválcovým motorem a navíc je možné ho kombinovat s hybridním pohonem.
Jak tedy Matt ve výsledku shrnuje, Toyota je sázka na jistotu, která vám bezpochyby nabídne dlouhou životnost a vysokou spolehlivost. Škoda si zachovala svůj statut skvělého poměru ceny a kvality. Naprostým vítězem tohoto srovnání se však bez debat a vcelku oprávněně stává Seat Ibiza.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?