Svět sice pomalu zaplavují vozy ve stylu SUV a crossovery, malé a praktické hatchbacky však stále patří ke stálicím na trhu a proto není divu, že je jejich nabídka poměrně bohatá. Tentokrát se však do zajímavého srovnávacího testu dostali pouze tři zástupci: domácí Škoda Fabia, španělská Seat Ibiza a japonská Toyota Yaris. A který z nich vyhrál?
Odpověď na tuto otázku se rozhodl najít Matt Watson z YouTube kanálu CarWow, který se vrhl na srovnávání několika rozhodujících faktorů: ceny, designu, výbavy, dílenského zpracování, prostoru v kabině, velikosti zavazadlového prostoru a v neposlední řadě i spotřeby a jízdního komfortu.
Jistě, zástupců v tomto segmentu je samozřejmě podstatně víc, za připojení do testu by stála například nová Fiesta nebo Citroen C3, ovšem jaký vůz vybrat, pokud se dostanete do patové situace mezi těmito třemi? Na první pohled jsou si možná vozy podobné, během bližšího zkoumání však drtivě vítězí jediný. A Škoda to překvapivě tentokrát není.
Fabia si sice získává vítězství v kategorii „poměr cena / výkon," jinak ji ovšem Seat válcuje téměř ve všech kategoriích. A to snad jen s výjimkou ceny, kde vítězí Yaris a Ibiza se stává nejdražší. Tomu se ale příliš nelze divit, neboť se jedná o nejmodernější vůz z celé trojice.
Jak Matt ve videu poznamenává, Ibiza vyniká modernějšími technologiemi, což je vidět zejména na panelu infotainmentu. Její interiér navíc působí obecně moderněji a snad i útulněji. Krom toho však nabízí i více místa na zadních sedadlech a dokonce i prostornější kufr. Papírově sice jen o pár litrů, díky lepší šířce však není problém do něj uložit třeba golfové hole, nebo po sklopení sedadel převážet celé kolo. Naopak Fabia vyniká praktičtějším uspořádáním kufru pro převoz menších věcí a svými „Simply Clever" řešeními - zda Seat výrazně ztrácí.
Vítězství si však Ibiza připisuje i po stránce jízdních dojmů, za což však opět vděčí novější platformě. Ačkoliv Ibiza a Fabia sdílí stejné motory, Ibiza dokázala nabídnout lepší spotřebu. V tomto ohledu však naprosto vyhrává Yaris, který navíc byl osazen čtyřválcovým motorem a navíc je možné ho kombinovat s hybridním pohonem.
Jak tedy Matt ve výsledku shrnuje, Toyota je sázka na jistotu, která vám bezpochyby nabídne dlouhou životnost a vysokou spolehlivost. Škoda si zachovala svůj statut skvělého poměru ceny a kvality. Naprostým vítězem tohoto srovnání se však bez debat a vcelku oprávněně stává Seat Ibiza.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?