Před pár dny se na sociálních sítích objevila první fotografie odhalující část přídě omlazeného BMW řady 7, která prozradila použití poněkud kontroverzních obřích ledvinek. Nyní však přichází další fotografie, na které si můžeme prohlédnout celou přední masku bez jakéhokoliv maskování. A zřejmě rovnou v jedné z nejvyšších výbav.
Již první fotografie nové masky omlazeného BMW řady 7 vzbudila vášnivé diskuze, a to zejména kvůli použití obřích ledvinek. Ty chce zřejmě automobilka používat jako charakteristický znak všech větších modelů, ačkoliv odezva veřejnosti je poněkud kontroverzní.
Been waiting for this! The all new 2020 @BMWUSA #750i sneak peek #7series #bmw #bmw750i @bimmerpost @BMWUSAnews @bmw pic.twitter.com/Ufrwn31PPe
— Stan Rudman (@StanRudman) 6. ledna 2019
Ovšem zatímco první fotografie byla pořízena za špatných světelných podmínek a zřejmě ještě někde v zázemí, druhá fotografie pochází pravděpodobně ze soukromé akce, na které byla vybraným hostům představena omlazená řada 7 a to zřejmě rovnou ve výbavě 750i.
Kromě nepřehlédnutelných ledvinek se konečně naplno odhalují i úzké (zřejmě laserové) světlomety. V dolní části přepracovaného nárazníku můžeme vidět výrazné otvory pro přísun vzduchu k motoru a brzdám, což naznačuje, že máme čest s modelem vybaveným M-paketem. NA kapotě jsou pak dobře viditelné dva prosily po stranách.
Kromě nových fotografií se však objevují i nové informace o technických parametrech, jak upozornil web Motor1. Podle webu BMW Blog bychom se tak pod kapotou modelu 740i měli bez rozdílu poháněných náprav (zadní / 4x4) dočkat výkonu 335 až 340 koní - a to v závislosti na trhu.
Varianta 745e, tedy plug-in hybrid, by měla kombinovat 3.0 litrový řadový šestiválec s elektromotorem, díky čemuž by měl celkový výkon dosahovat cca 388 koní a 600 Nm točivého momentu. U varianty 750i pak máme čekat výkon okolo 530 koní a točivý moment cca 750 Nm.
Exciting new pics of the 2020 @BMWUSA #750i #7series #BMW #SneakPeek #bmw7er #740i #bmw750i @stanrudman @BMWUSAnews @BMW @BMWMotorsport #cars pic.twitter.com/2M2Zx74jJT
— Stan Rudman (@StanRudman) 7. ledna 2019
Nejvýkonnější model M760i xDrive s motorem V12 by měl nabízet výkon okolo 600 koní a počítá se i s jeho návratem na evropský trh. Předtím však bude muset být osazen filtrem pevných částic, aby dokázal splnit náročnější emisní limity.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.