V poslední době se objevila celá řada extrémních cestovatelských speciálů, které slibují nevídanou míru luxusu, bezpečí nebo terénních dovedností. Jedním z nich je i GAV Adventure Truck, kterému se však podařilo koncentrovat veškeré potřebné i komfortní vybavení pro cestu na konec světa na půdorys pickupu.
Pokud se chcete vydat na dobrodružnou výpravu mimo civilizaci, pravděpodobně si na cestu vyberete buď některé z drsnějších SUV, nebo pravověrný offroad. Zkrátka stroj, který dokáže překonávat náročný terén a současně poskytne dostatek prostoru pro nezbytné vybavení.
Pokud se vám ale nechce na každé zastávce rozbalovat stan a vytahovat spacák, nejspíš začnete hledat další možnosti. Tou snadnější ale méně pohodlnou je stan na střeše. Podstatně více komfortu ale nabídne pick-up, u kterého vyměníte ložnou korbu za obytnou nástavbu, která připomíná malý karavan. A právě tuhle zajímavou kombinaci nabízí společnost Global Expedition Vehicles (GEV) a její novinka Adventure Truck.
Hned na začátek dostává zákazník na vybranou, zda se má stát základem jeho expedičního speciálu Dodge RAM 5500, nebo Ford F550. Oba vozy jsou již v základu skutečně schopnými stroji, podle fotografií je však zřejmé, že minimálně jejich podvozek se dočkal drobných úprav.
Tím nejzajímavějším je však laminátová kompozitní nástavba, ve které se ukrývá pohodlné ubytování pro dvě osoby. Ty mají k dispozici kuchyň, koupelnu, prostor na spaní i malý skládací stolek s posezením. V interiéru navíc nechybí ani výbava v podobě lednice a malé trouby. Dostatek oken po obvodu by pak měl zajistit dostatek světla.
Aby vydržel Adventure Truck na cestách co nejdéle, dostal palivovou nádrž s kapacitou 378,5 litrů, 340 litrovou nádrž na vodu a 98 litrovou nádrž na odpadní vodu. Obavy s pravidelným doplňováním zásob paliva a pitné vody tak nemusí dobrodruhy v tomto speciálu příliš trápit.
Na střeše je kromě ventilátoru umístěno i několik solárních panelů s kapacitou 400-watů, které se starají o napájení vybavení i v odlehlých oblastech. Kromě přídavných světel namířených před vůz jsou na nástavbě i světla pro nasvícení nejbližšího okolí. Vzadu je vidět pořádná offroadová rezerva, vyprošťovací nářadí a kanystr.
Parametry typu výkon, světlá výška či nájezdové úhly bohužel neznáme, šnorchl na straně spolujezdce však naznačuje, že ani brodění hlubokých řek by nemělo být problém.
Tradičním problémem podobných přestaveb však bývá cena. Ta v případě GEV Adventure Trucku startuje u 198 000 dolarů. V přepočtu tedy přes 4,5 milionu korun.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?