GEV Adventure Truck: Další divoká kreace pro snovou dovolenou na konci světa

GEV Adventure Truck
GEV Adventure Truck, foto: Adventure Trucks **https://www.adventuretrucks.com/**
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. prosince 2018 15:30
Sdílej:

V poslední době se objevila celá řada extrémních cestovatelských speciálů, které slibují nevídanou míru luxusu, bezpečí nebo terénních dovedností. Jedním z nich je i GAV Adventure Truck, kterému se však podařilo koncentrovat veškeré potřebné i komfortní vybavení pro cestu na konec světa na půdorys pickupu.

Pokud se chcete vydat na dobrodružnou výpravu mimo civilizaci, pravděpodobně si na cestu vyberete buď některé z drsnějších SUV, nebo pravověrný offroad. Zkrátka stroj, který dokáže překonávat náročný terén a současně poskytne dostatek prostoru pro nezbytné vybavení.

Pokud se vám ale nechce na každé zastávce rozbalovat stan a vytahovat spacák, nejspíš začnete hledat další možnosti. Tou snadnější ale méně pohodlnou je stan na střeše. Podstatně více komfortu ale nabídne pick-up, u kterého vyměníte ložnou korbu za obytnou nástavbu, která připomíná malý karavan. A právě tuhle zajímavou kombinaci nabízí společnost Global Expedition Vehicles (GEV) a její novinka Adventure Truck.

Hned na začátek dostává zákazník na vybranou, zda se má stát základem jeho expedičního speciálu Dodge RAM 5500, nebo Ford F550. Oba vozy jsou již v základu skutečně schopnými stroji, podle fotografií je však zřejmé, že minimálně jejich podvozek se dočkal drobných úprav.

Tím nejzajímavějším je však laminátová kompozitní nástavba, ve které se ukrývá pohodlné ubytování pro dvě osoby. Ty mají k dispozici kuchyň, koupelnu, prostor na spaní i malý skládací stolek s posezením. V interiéru navíc nechybí ani výbava v podobě lednice a malé trouby. Dostatek oken po obvodu by pak měl zajistit dostatek světla.

Aby vydržel Adventure Truck na cestách co nejdéle, dostal palivovou nádrž s kapacitou 378,5 litrů, 340 litrovou nádrž na vodu a 98 litrovou nádrž na odpadní vodu. Obavy s pravidelným doplňováním zásob paliva a pitné vody tak nemusí dobrodruhy v tomto speciálu příliš trápit.

Na střeše je kromě ventilátoru umístěno i několik solárních panelů s kapacitou 400-watů, které se starají o napájení vybavení i v odlehlých oblastech. Kromě přídavných světel namířených před vůz jsou na nástavbě i světla pro nasvícení nejbližšího okolí. Vzadu je vidět pořádná offroadová rezerva, vyprošťovací nářadí a kanystr.

Parametry typu výkon, světlá výška či nájezdové úhly bohužel neznáme, šnorchl na straně spolujezdce však naznačuje, že ani brodění hlubokých řek by nemělo být problém.

Tradičním problémem podobných přestaveb však bývá cena. Ta v případě GEV Adventure Trucku startuje u 198 000 dolarů. V přepočtu tedy přes 4,5 milionu korun.

Stalo se
Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.

Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.