V poslední době se objevila celá řada extrémních cestovatelských speciálů, které slibují nevídanou míru luxusu, bezpečí nebo terénních dovedností. Jedním z nich je i GAV Adventure Truck, kterému se však podařilo koncentrovat veškeré potřebné i komfortní vybavení pro cestu na konec světa na půdorys pickupu.
Pokud se chcete vydat na dobrodružnou výpravu mimo civilizaci, pravděpodobně si na cestu vyberete buď některé z drsnějších SUV, nebo pravověrný offroad. Zkrátka stroj, který dokáže překonávat náročný terén a současně poskytne dostatek prostoru pro nezbytné vybavení.
Pokud se vám ale nechce na každé zastávce rozbalovat stan a vytahovat spacák, nejspíš začnete hledat další možnosti. Tou snadnější ale méně pohodlnou je stan na střeše. Podstatně více komfortu ale nabídne pick-up, u kterého vyměníte ložnou korbu za obytnou nástavbu, která připomíná malý karavan. A právě tuhle zajímavou kombinaci nabízí společnost Global Expedition Vehicles (GEV) a její novinka Adventure Truck.
Hned na začátek dostává zákazník na vybranou, zda se má stát základem jeho expedičního speciálu Dodge RAM 5500, nebo Ford F550. Oba vozy jsou již v základu skutečně schopnými stroji, podle fotografií je však zřejmé, že minimálně jejich podvozek se dočkal drobných úprav.
Tím nejzajímavějším je však laminátová kompozitní nástavba, ve které se ukrývá pohodlné ubytování pro dvě osoby. Ty mají k dispozici kuchyň, koupelnu, prostor na spaní i malý skládací stolek s posezením. V interiéru navíc nechybí ani výbava v podobě lednice a malé trouby. Dostatek oken po obvodu by pak měl zajistit dostatek světla.
Aby vydržel Adventure Truck na cestách co nejdéle, dostal palivovou nádrž s kapacitou 378,5 litrů, 340 litrovou nádrž na vodu a 98 litrovou nádrž na odpadní vodu. Obavy s pravidelným doplňováním zásob paliva a pitné vody tak nemusí dobrodruhy v tomto speciálu příliš trápit.
Na střeše je kromě ventilátoru umístěno i několik solárních panelů s kapacitou 400-watů, které se starají o napájení vybavení i v odlehlých oblastech. Kromě přídavných světel namířených před vůz jsou na nástavbě i světla pro nasvícení nejbližšího okolí. Vzadu je vidět pořádná offroadová rezerva, vyprošťovací nářadí a kanystr.
Parametry typu výkon, světlá výška či nájezdové úhly bohužel neznáme, šnorchl na straně spolujezdce však naznačuje, že ani brodění hlubokých řek by nemělo být problém.
Tradičním problémem podobných přestaveb však bývá cena. Ta v případě GEV Adventure Trucku startuje u 198 000 dolarů. V přepočtu tedy přes 4,5 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.