V poslední době se objevila celá řada extrémních cestovatelských speciálů, které slibují nevídanou míru luxusu, bezpečí nebo terénních dovedností. Jedním z nich je i GAV Adventure Truck, kterému se však podařilo koncentrovat veškeré potřebné i komfortní vybavení pro cestu na konec světa na půdorys pickupu.
Pokud se chcete vydat na dobrodružnou výpravu mimo civilizaci, pravděpodobně si na cestu vyberete buď některé z drsnějších SUV, nebo pravověrný offroad. Zkrátka stroj, který dokáže překonávat náročný terén a současně poskytne dostatek prostoru pro nezbytné vybavení.
Pokud se vám ale nechce na každé zastávce rozbalovat stan a vytahovat spacák, nejspíš začnete hledat další možnosti. Tou snadnější ale méně pohodlnou je stan na střeše. Podstatně více komfortu ale nabídne pick-up, u kterého vyměníte ložnou korbu za obytnou nástavbu, která připomíná malý karavan. A právě tuhle zajímavou kombinaci nabízí společnost Global Expedition Vehicles (GEV) a její novinka Adventure Truck.
Hned na začátek dostává zákazník na vybranou, zda se má stát základem jeho expedičního speciálu Dodge RAM 5500, nebo Ford F550. Oba vozy jsou již v základu skutečně schopnými stroji, podle fotografií je však zřejmé, že minimálně jejich podvozek se dočkal drobných úprav.
Tím nejzajímavějším je však laminátová kompozitní nástavba, ve které se ukrývá pohodlné ubytování pro dvě osoby. Ty mají k dispozici kuchyň, koupelnu, prostor na spaní i malý skládací stolek s posezením. V interiéru navíc nechybí ani výbava v podobě lednice a malé trouby. Dostatek oken po obvodu by pak měl zajistit dostatek světla.
Aby vydržel Adventure Truck na cestách co nejdéle, dostal palivovou nádrž s kapacitou 378,5 litrů, 340 litrovou nádrž na vodu a 98 litrovou nádrž na odpadní vodu. Obavy s pravidelným doplňováním zásob paliva a pitné vody tak nemusí dobrodruhy v tomto speciálu příliš trápit.
Na střeše je kromě ventilátoru umístěno i několik solárních panelů s kapacitou 400-watů, které se starají o napájení vybavení i v odlehlých oblastech. Kromě přídavných světel namířených před vůz jsou na nástavbě i světla pro nasvícení nejbližšího okolí. Vzadu je vidět pořádná offroadová rezerva, vyprošťovací nářadí a kanystr.
Parametry typu výkon, světlá výška či nájezdové úhly bohužel neznáme, šnorchl na straně spolujezdce však naznačuje, že ani brodění hlubokých řek by nemělo být problém.
Tradičním problémem podobných přestaveb však bývá cena. Ta v případě GEV Adventure Trucku startuje u 198 000 dolarů. V přepočtu tedy přes 4,5 milionu korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.