Až donedávna kolovaly světem spekulace, že motoristický pořad The Grand Tour, za kterým stojí slavná trojice Clarkson, Hammond a May, po třetí sérii skončí. Amazon, který pořad vysílá, však před několika hodinami potvrdil, že show bude pokračovat 4. sérií a slavná trojice nalezne u Amazonu "domov" i během následujících let.
Ještě před pár měsíci se objevovaly zprávy, podle kterých nemá štáb The Grand Tour žádné zprávy o prodloužení smlouvy s Amazonem a k natáčení čtvrté série tak nejspíš ani nedojde. Mnoho z nás už proto považovalo za hotové, že The Grand Tour zkrátka po třetí sezóně zmizí a slavní moderátoři budou pokračovat už jen ve svém projektu Drive Tribe.
Před pár hodinami se však na sociálních sítích objevil vzkaz od Amazonu, který jistě každého příznivce The Grand Tour musel potěšit. Kromě samotného oznámení o čtvrté sérii totiž slibuje i budoucí spolupráci a předznamenává změny v obsahu The Grand Tour:
„S radostí oznamujeme, že jsme prodloužili smlouvu s The Grand Tour na čtvrtou sezónu a jsme hrdí, že Prime Video bude i v následujících letech domovem pro Jeremyho, Richarda a Jamese. Ve čtvrté sezóně zahodí chlapi stan a vypraví se na dobrodružné cesty, které členové Amazon Prime milují."
Fráze „v následujících letech" tedy naznačuje, že Amazon se slavnou trojicí moderátorů i nadále počítá. Rozpočet na jejich show přitom rozhodně není nízký, přesto se zdá, že se Amazonu vyplácí.
Další celkem vítanou novinkou je konec stanu, který býval poměrně často terčem kritiky. Po opuštění Top Gearu však trojice moderátorů dostala od BBC poměrně přísná pravidla, podle kterých se jejich nový program nesměl svým obsahem Top Gearu ani přiblížit. A tak si místo klasického studia vymysleli stan, se kterým nejprve objížděli svět a následně už ho nechali na jednom místě.
Good news: After season 3 #TheGrandTour will be returning for an even bigger adventure. Bad News: We have a tent to sell. pic.twitter.com/GIz60N4ngA
— The Grand Tour (@thegrandtour) 13. prosince 2018
Následující epizody tedy budou bez stanu a tak se nabízí dvě varianty. BBC možná po najmutí nových "moderátorských hvězd" upustila od svých náročných podmínek a tak se slavná trojice vrátí zpátky do studia. Druhou možností je uvádění pořadu přímo z jejich dobrodružných cest, což by také nemuselo být špatné. Nezbývá tedy než se nechat překvapit.
My už jen můžeme připomenout, že třetí série se na obrazovky Amazon Prime vrátí již v 18. ledna 2019 a podle prvního traileru se opět máme na co těšit.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.