O vyjednáváních mezi automobilkou Volkswagen a Ford jsme psali již dříve, nyní se k nám však ze zámoří dostávají nové zprávy, podle kterých by aliance těchto dvou gigantů automobilového průmyslu mohla být skutečně významnou událostí.
Herbert Diess, CEO automobilky Volkswagen, po úterním setkání v Bílém domě uvedl, že německá automobilka pracuje na hlubší spolupráci s americkým gigantem Ford, v rámci které by dokonce mohlo dojít k využití amerických továren s nevyužitou kapacitou k produkci vozů značky VW.
Diess ovšem také podle webu Autoblog naznačil, že v úvahu připadá i výstavba další továrny. Následně však dodal: „Vedeme rozsáhlá vyjednávání a rozhovory s Ford Corporation o vybudování globální automobilové aliance, která by současně posílila americký automobilový průmysl." Ford se k záležitosti odmítl vyjádřit a poskytovat další informace, ovšem již dříve automobilka potvrdila, že vede jednání o možné spolupráci.
Analytik Joseph Spak z RBC Capital Markets situaci komentoval tak, že Diessovo úterní vyjádření zvýšilo šance, že Volkswagen v rámci širší spolupráce skutečně využije nevyužité kapacity některých závodů Ford. To by podle Spaka mohlo vést k tomu, že se další evropské nebo asijské automobilky začnou zajímat například o nevyužité továrny automobilky GM, která minulý týden oznámila, že se jich chystá uzavřít rovnou pět.
„Volkswagen by mohl vyjednávat i o odkoupení některých továren GM, ačkoliv to by mohlo narušit jeho hlubší partnerství s automobilkou Ford," uvedl Spak.
V současnosti vlastní Volkswagen na území USA závod Chattanooga v Tennesse. Ohledně výstavby nového závodu se Diess vyjádřil ve smyslu pokročilých vyjednávání v Tennesse, kromě toho má však automobilka údajně připravené i další možnosti.
V rámci partnerství však zatím Volkswagen nemá plán odkupovat podíl ve Fordu. „Budujeme spojenectví s Fordem, které posílí pozici Fordu v Evropě, neboť budeme vyrábět na stejných platformách," uvedl Diess. „My bychom mohli využít volné kapacity Fordu zde v USA, aby vyráběl auta pro nás."
Vyjednávání již probíhají delší dobu, dohodnutí takto výrazného spojenectví však bude nejspíš ještě nějakou dobu trvat. Další jednání jsou však již naplánována na leden příštího roku a uskutečnit by se měla ve Francii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?