O vyjednáváních mezi automobilkou Volkswagen a Ford jsme psali již dříve, nyní se k nám však ze zámoří dostávají nové zprávy, podle kterých by aliance těchto dvou gigantů automobilového průmyslu mohla být skutečně významnou událostí.
Herbert Diess, CEO automobilky Volkswagen, po úterním setkání v Bílém domě uvedl, že německá automobilka pracuje na hlubší spolupráci s americkým gigantem Ford, v rámci které by dokonce mohlo dojít k využití amerických továren s nevyužitou kapacitou k produkci vozů značky VW.
Diess ovšem také podle webu Autoblog naznačil, že v úvahu připadá i výstavba další továrny. Následně však dodal: „Vedeme rozsáhlá vyjednávání a rozhovory s Ford Corporation o vybudování globální automobilové aliance, která by současně posílila americký automobilový průmysl." Ford se k záležitosti odmítl vyjádřit a poskytovat další informace, ovšem již dříve automobilka potvrdila, že vede jednání o možné spolupráci.
Analytik Joseph Spak z RBC Capital Markets situaci komentoval tak, že Diessovo úterní vyjádření zvýšilo šance, že Volkswagen v rámci širší spolupráce skutečně využije nevyužité kapacity některých závodů Ford. To by podle Spaka mohlo vést k tomu, že se další evropské nebo asijské automobilky začnou zajímat například o nevyužité továrny automobilky GM, která minulý týden oznámila, že se jich chystá uzavřít rovnou pět.
„Volkswagen by mohl vyjednávat i o odkoupení některých továren GM, ačkoliv to by mohlo narušit jeho hlubší partnerství s automobilkou Ford," uvedl Spak.
V současnosti vlastní Volkswagen na území USA závod Chattanooga v Tennesse. Ohledně výstavby nového závodu se Diess vyjádřil ve smyslu pokročilých vyjednávání v Tennesse, kromě toho má však automobilka údajně připravené i další možnosti.
V rámci partnerství však zatím Volkswagen nemá plán odkupovat podíl ve Fordu. „Budujeme spojenectví s Fordem, které posílí pozici Fordu v Evropě, neboť budeme vyrábět na stejných platformách," uvedl Diess. „My bychom mohli využít volné kapacity Fordu zde v USA, aby vyráběl auta pro nás."
Vyjednávání již probíhají delší dobu, dohodnutí takto výrazného spojenectví však bude nejspíš ještě nějakou dobu trvat. Další jednání jsou však již naplánována na leden příštího roku a uskutečnit by se měla ve Francii.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.