O vyjednáváních mezi automobilkou Volkswagen a Ford jsme psali již dříve, nyní se k nám však ze zámoří dostávají nové zprávy, podle kterých by aliance těchto dvou gigantů automobilového průmyslu mohla být skutečně významnou událostí.
Herbert Diess, CEO automobilky Volkswagen, po úterním setkání v Bílém domě uvedl, že německá automobilka pracuje na hlubší spolupráci s americkým gigantem Ford, v rámci které by dokonce mohlo dojít k využití amerických továren s nevyužitou kapacitou k produkci vozů značky VW.
Diess ovšem také podle webu Autoblog naznačil, že v úvahu připadá i výstavba další továrny. Následně však dodal: „Vedeme rozsáhlá vyjednávání a rozhovory s Ford Corporation o vybudování globální automobilové aliance, která by současně posílila americký automobilový průmysl." Ford se k záležitosti odmítl vyjádřit a poskytovat další informace, ovšem již dříve automobilka potvrdila, že vede jednání o možné spolupráci.
Analytik Joseph Spak z RBC Capital Markets situaci komentoval tak, že Diessovo úterní vyjádření zvýšilo šance, že Volkswagen v rámci širší spolupráce skutečně využije nevyužité kapacity některých závodů Ford. To by podle Spaka mohlo vést k tomu, že se další evropské nebo asijské automobilky začnou zajímat například o nevyužité továrny automobilky GM, která minulý týden oznámila, že se jich chystá uzavřít rovnou pět.
„Volkswagen by mohl vyjednávat i o odkoupení některých továren GM, ačkoliv to by mohlo narušit jeho hlubší partnerství s automobilkou Ford," uvedl Spak.
V současnosti vlastní Volkswagen na území USA závod Chattanooga v Tennesse. Ohledně výstavby nového závodu se Diess vyjádřil ve smyslu pokročilých vyjednávání v Tennesse, kromě toho má však automobilka údajně připravené i další možnosti.
V rámci partnerství však zatím Volkswagen nemá plán odkupovat podíl ve Fordu. „Budujeme spojenectví s Fordem, které posílí pozici Fordu v Evropě, neboť budeme vyrábět na stejných platformách," uvedl Diess. „My bychom mohli využít volné kapacity Fordu zde v USA, aby vyráběl auta pro nás."
Vyjednávání již probíhají delší dobu, dohodnutí takto výrazného spojenectví však bude nejspíš ještě nějakou dobu trvat. Další jednání jsou však již naplánována na leden příštího roku a uskutečnit by se měla ve Francii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.