O vyjednáváních mezi automobilkou Volkswagen a Ford jsme psali již dříve, nyní se k nám však ze zámoří dostávají nové zprávy, podle kterých by aliance těchto dvou gigantů automobilového průmyslu mohla být skutečně významnou událostí.
Herbert Diess, CEO automobilky Volkswagen, po úterním setkání v Bílém domě uvedl, že německá automobilka pracuje na hlubší spolupráci s americkým gigantem Ford, v rámci které by dokonce mohlo dojít k využití amerických továren s nevyužitou kapacitou k produkci vozů značky VW.
Diess ovšem také podle webu Autoblog naznačil, že v úvahu připadá i výstavba další továrny. Následně však dodal: „Vedeme rozsáhlá vyjednávání a rozhovory s Ford Corporation o vybudování globální automobilové aliance, která by současně posílila americký automobilový průmysl." Ford se k záležitosti odmítl vyjádřit a poskytovat další informace, ovšem již dříve automobilka potvrdila, že vede jednání o možné spolupráci.
Analytik Joseph Spak z RBC Capital Markets situaci komentoval tak, že Diessovo úterní vyjádření zvýšilo šance, že Volkswagen v rámci širší spolupráce skutečně využije nevyužité kapacity některých závodů Ford. To by podle Spaka mohlo vést k tomu, že se další evropské nebo asijské automobilky začnou zajímat například o nevyužité továrny automobilky GM, která minulý týden oznámila, že se jich chystá uzavřít rovnou pět.
„Volkswagen by mohl vyjednávat i o odkoupení některých továren GM, ačkoliv to by mohlo narušit jeho hlubší partnerství s automobilkou Ford," uvedl Spak.
V současnosti vlastní Volkswagen na území USA závod Chattanooga v Tennesse. Ohledně výstavby nového závodu se Diess vyjádřil ve smyslu pokročilých vyjednávání v Tennesse, kromě toho má však automobilka údajně připravené i další možnosti.
V rámci partnerství však zatím Volkswagen nemá plán odkupovat podíl ve Fordu. „Budujeme spojenectví s Fordem, které posílí pozici Fordu v Evropě, neboť budeme vyrábět na stejných platformách," uvedl Diess. „My bychom mohli využít volné kapacity Fordu zde v USA, aby vyráběl auta pro nás."
Vyjednávání již probíhají delší dobu, dohodnutí takto výrazného spojenectví však bude nejspíš ještě nějakou dobu trvat. Další jednání jsou však již naplánována na leden příštího roku a uskutečnit by se měla ve Francii.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.