Elektrický hypersport Pininfarina se může zapsat do historie, pod kapotou má mít 1900 koní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. prosince 2018, 14:04 Google+

Jméno Pininfarina si většina z nás spojuje s automobilovým designem, již brzy se však dočkáme prvního elektrického hypersportu značky Automobili Pininfarina, který nabídne neskutečné parametry. Podle dosud zveřejněných informací by se totiž PF0 mohlo stát nejsilnějším produkčním automobilem světa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pininfarina PF0

Pininfarina PF0 | foto: carscoops.com

Sdílejte článek

Již nějakou chvíli se dobře ví, že pohonný systém pro elektrický hypersport Pininfarina PF0 vyvíjí chorvatská společnost Rimac, která si získala světovou pozornost díky modelu Concept One a konceptu C_Two, který se představil na letošním ženevském autosalonu. Přesné parametry systému byly dlouho neznámé, přesto již dříve z Automobili Pininfarina zaznělo, že akceleraci z 0 na 100 km/h by měl vůz pokořit pod 2 sekundy a pokoření 300 km/h by se mělo odehrát během 12 sekund. A nyní se začínáme dozvídat proč.

Podle informací Auto Express by měl být PF0 osazen elektromotorem u každého kola, jejichž kombinovaný výkon se má pohybovat okolo 1927 koní a 2300 Nm točivého momentu. Podle webu Piston Head by měl být výkon dokonce ještě vyšší.

Elektrický hypersport Pininfarina by se tak mohl stát výkonnějším než Rimac C_Two a celkem snadno by mohl dosáhnout i na titul nejvýkonnějšího produkčního vozu světa, jak dodává Carscoops. PF0 zkrátka ukazuje, že Automobili Pininfarina bere svůj vstup mezi výrobce elektrických hypersportů skutečně vážně.

Jak už společnost dříve potvrdila, design PF0 vznikal v italském designovém studiu Pininfarina, které je nezávislou společností - nikoliv součástí Automobili Pininfarina. Tvary vozu by se měly řídit novou designovou filosofií „Pura," díky které je na voze minimum různých otvorů pro přísun vzduchu, atd. Cílem je zkrátka vytvořit co „nejčistší" karoserii, která nabídne lepší aerodynamiku.

PF0 by mělo vzniknout pouze ve 150 kusech, přičemž cena jednoho by se měla pohybovat okolo 1.5 milionu liber - tedy cca 43,6 milionu korun.

Vytisknout

Diskuze: Elektrický hypersport Pininfarina se může zapsat do historie, pod kapotou má mít 1900 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

ZAZ 970B

Sovětská odpověď na slavný Hippie Van? ZAZ 970 byl ambiciozní, ale chorobně…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud