Jméno Pininfarina si většina z nás spojuje s automobilovým designem, již brzy se však dočkáme prvního elektrického hypersportu značky Automobili Pininfarina, který nabídne neskutečné parametry. Podle dosud zveřejněných informací by se totiž PF0 mohlo stát nejsilnějším produkčním automobilem světa.
Již nějakou chvíli se dobře ví, že pohonný systém pro elektrický hypersport Pininfarina PF0 vyvíjí chorvatská společnost Rimac, která si získala světovou pozornost díky modelu Concept One a konceptu C_Two, který se představil na letošním ženevském autosalonu. Přesné parametry systému byly dlouho neznámé, přesto již dříve z Automobili Pininfarina zaznělo, že akceleraci z 0 na 100 km/h by měl vůz pokořit pod 2 sekundy a pokoření 300 km/h by se mělo odehrát během 12 sekund. A nyní se začínáme dozvídat proč.
Podle informací Auto Express by měl být PF0 osazen elektromotorem u každého kola, jejichž kombinovaný výkon se má pohybovat okolo 1927 koní a 2300 Nm točivého momentu. Podle webu Piston Head by měl být výkon dokonce ještě vyšší.
Elektrický hypersport Pininfarina by se tak mohl stát výkonnějším než Rimac C_Two a celkem snadno by mohl dosáhnout i na titul nejvýkonnějšího produkčního vozu světa, jak dodává Carscoops. PF0 zkrátka ukazuje, že Automobili Pininfarina bere svůj vstup mezi výrobce elektrických hypersportů skutečně vážně.
Jak už společnost dříve potvrdila, design PF0 vznikal v italském designovém studiu Pininfarina, které je nezávislou společností - nikoliv součástí Automobili Pininfarina. Tvary vozu by se měly řídit novou designovou filosofií „Pura," díky které je na voze minimum různých otvorů pro přísun vzduchu, atd. Cílem je zkrátka vytvořit co „nejčistší" karoserii, která nabídne lepší aerodynamiku.
PF0 by mělo vzniknout pouze ve 150 kusech, přičemž cena jednoho by se měla pohybovat okolo 1.5 milionu liber - tedy cca 43,6 milionu korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.