Jméno Pininfarina si většina z nás spojuje s automobilovým designem, již brzy se však dočkáme prvního elektrického hypersportu značky Automobili Pininfarina, který nabídne neskutečné parametry. Podle dosud zveřejněných informací by se totiž PF0 mohlo stát nejsilnějším produkčním automobilem světa.
Již nějakou chvíli se dobře ví, že pohonný systém pro elektrický hypersport Pininfarina PF0 vyvíjí chorvatská společnost Rimac, která si získala světovou pozornost díky modelu Concept One a konceptu C_Two, který se představil na letošním ženevském autosalonu. Přesné parametry systému byly dlouho neznámé, přesto již dříve z Automobili Pininfarina zaznělo, že akceleraci z 0 na 100 km/h by měl vůz pokořit pod 2 sekundy a pokoření 300 km/h by se mělo odehrát během 12 sekund. A nyní se začínáme dozvídat proč.
Podle informací Auto Express by měl být PF0 osazen elektromotorem u každého kola, jejichž kombinovaný výkon se má pohybovat okolo 1927 koní a 2300 Nm točivého momentu. Podle webu Piston Head by měl být výkon dokonce ještě vyšší.
Elektrický hypersport Pininfarina by se tak mohl stát výkonnějším než Rimac C_Two a celkem snadno by mohl dosáhnout i na titul nejvýkonnějšího produkčního vozu světa, jak dodává Carscoops. PF0 zkrátka ukazuje, že Automobili Pininfarina bere svůj vstup mezi výrobce elektrických hypersportů skutečně vážně.
Jak už společnost dříve potvrdila, design PF0 vznikal v italském designovém studiu Pininfarina, které je nezávislou společností - nikoliv součástí Automobili Pininfarina. Tvary vozu by se měly řídit novou designovou filosofií „Pura," díky které je na voze minimum různých otvorů pro přísun vzduchu, atd. Cílem je zkrátka vytvořit co „nejčistší" karoserii, která nabídne lepší aerodynamiku.
PF0 by mělo vzniknout pouze ve 150 kusech, přičemž cena jednoho by se měla pohybovat okolo 1.5 milionu liber - tedy cca 43,6 milionu korun.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.