Elektrický hypersport Pininfarina se může zapsat do historie, pod kapotou má mít 1900 koní

Pininfarina PF0
Pininfarina PF0, foto: carscoops.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. prosince 2018 14:04
Sdílej:

Jméno Pininfarina si většina z nás spojuje s automobilovým designem, již brzy se však dočkáme prvního elektrického hypersportu značky Automobili Pininfarina, který nabídne neskutečné parametry. Podle dosud zveřejněných informací by se totiž PF0 mohlo stát nejsilnějším produkčním automobilem světa.

Již nějakou chvíli se dobře ví, že pohonný systém pro elektrický hypersport Pininfarina PF0 vyvíjí chorvatská společnost Rimac, která si získala světovou pozornost díky modelu Concept One a konceptu C_Two, který se představil na letošním ženevském autosalonu. Přesné parametry systému byly dlouho neznámé, přesto již dříve z Automobili Pininfarina zaznělo, že akceleraci z 0 na 100 km/h by měl vůz pokořit pod 2 sekundy a pokoření 300 km/h by se mělo odehrát během 12 sekund. A nyní se začínáme dozvídat proč.

Podle informací Auto Express by měl být PF0 osazen elektromotorem u každého kola, jejichž kombinovaný výkon se má pohybovat okolo 1927 koní a 2300 Nm točivého momentu. Podle webu Piston Head by měl být výkon dokonce ještě vyšší.

Elektrický hypersport Pininfarina by se tak mohl stát výkonnějším než Rimac C_Two a celkem snadno by mohl dosáhnout i na titul nejvýkonnějšího produkčního vozu světa, jak dodává Carscoops. PF0 zkrátka ukazuje, že Automobili Pininfarina bere svůj vstup mezi výrobce elektrických hypersportů skutečně vážně.

Jak už společnost dříve potvrdila, design PF0 vznikal v italském designovém studiu Pininfarina, které je nezávislou společností - nikoliv součástí Automobili Pininfarina. Tvary vozu by se měly řídit novou designovou filosofií „Pura," díky které je na voze minimum různých otvorů pro přísun vzduchu, atd. Cílem je zkrátka vytvořit co „nejčistší" karoserii, která nabídne lepší aerodynamiku.

PF0 by mělo vzniknout pouze ve 150 kusech, přičemž cena jednoho by se měla pohybovat okolo 1.5 milionu liber - tedy cca 43,6 milionu korun.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.