Elektrický hypersport Pininfarina se může zapsat do historie, pod kapotou má mít 1900 koní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. prosince 2018, 14:04 Google+

Jméno Pininfarina si většina z nás spojuje s automobilovým designem, již brzy se však dočkáme prvního elektrického hypersportu značky Automobili Pininfarina, který nabídne neskutečné parametry. Podle dosud zveřejněných informací by se totiž PF0 mohlo stát nejsilnějším produkčním automobilem světa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pininfarina PF0

Pininfarina PF0 | foto: carscoops.com

Sdílejte článek

Již nějakou chvíli se dobře ví, že pohonný systém pro elektrický hypersport Pininfarina PF0 vyvíjí chorvatská společnost Rimac, která si získala světovou pozornost díky modelu Concept One a konceptu C_Two, který se představil na letošním ženevském autosalonu. Přesné parametry systému byly dlouho neznámé, přesto již dříve z Automobili Pininfarina zaznělo, že akceleraci z 0 na 100 km/h by měl vůz pokořit pod 2 sekundy a pokoření 300 km/h by se mělo odehrát během 12 sekund. A nyní se začínáme dozvídat proč.

Podle informací Auto Express by měl být PF0 osazen elektromotorem u každého kola, jejichž kombinovaný výkon se má pohybovat okolo 1927 koní a 2300 Nm točivého momentu. Podle webu Piston Head by měl být výkon dokonce ještě vyšší.

Elektrický hypersport Pininfarina by se tak mohl stát výkonnějším než Rimac C_Two a celkem snadno by mohl dosáhnout i na titul nejvýkonnějšího produkčního vozu světa, jak dodává Carscoops. PF0 zkrátka ukazuje, že Automobili Pininfarina bere svůj vstup mezi výrobce elektrických hypersportů skutečně vážně.

Jak už společnost dříve potvrdila, design PF0 vznikal v italském designovém studiu Pininfarina, které je nezávislou společností - nikoliv součástí Automobili Pininfarina. Tvary vozu by se měly řídit novou designovou filosofií „Pura," díky které je na voze minimum různých otvorů pro přísun vzduchu, atd. Cílem je zkrátka vytvořit co „nejčistší" karoserii, která nabídne lepší aerodynamiku.

PF0 by mělo vzniknout pouze ve 150 kusech, přičemž cena jednoho by se měla pohybovat okolo 1.5 milionu liber - tedy cca 43,6 milionu korun.

Vytisknout

Diskuze: Elektrický hypersport Pininfarina se může zapsat do historie, pod kapotou má mít 1900 koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

ZAZ 970B

Sovětská odpověď na slavný Hippie Van? ZAZ 970 byl ambiciozní, ale chorobně…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud