Slunná Kalifornie bývá často nazývána „Zlatým státem" USA, což ostatně potvrzují stovky luxusních a okázalých automobilů na tamních silnicích. K těm by se velice brzy rádo připojilo i čínské Super-SUV, které se svým drsným vzhledem může klidně měřit i s Mercedesem třídy G. Jeho luxusní interiér však připomíná spíše ty nejluxusnější vozy Rolls-Royce.
Přezdívka „Zlatý stát" USA se s Kalifornií táhne již od prvních objevů zlata, po kterých následovala tzv. zlatá horečka. S postupem let se však Kalifornie stala i centrem filmového průmyslu a v posledních desetiletích zejména technologického průmyslu.
Nádherná příroda navíc do Kalifornie přitahuje řadu majetných lidí, kteří si zde budují svá honosná sídla a po místních silnicích, mezi které patří i jedna z nejkrásnějších silnic světa Pacific Coast Highway, prohánějí své luxusní vozy.
A to včetně luxusních SUV, jejichž segment se v posledních letech výrazně rozrostl. Jeden z nejexkluzivnějších vozů této kategorie však na kalifornských silnicích dlouho chyběl: Karlmann King. Čínské obrněné Super-SUV se však nyní podle zpráv webu Carscoops objevilo na autosalonu v Los Angeles a to s jasným cílem: přetáhnout na sebe pozornost lidí, kteří se zajímají o vozy jako Rolls-Royce Cullinan, Bentley Bentayga nebe Mercedes-Benz třídy G v některé z bláznivých úprav od AMG.
Karlmann King je bezesporu jedním z nejpodivnějších ale současně nejluxusnějších a nejbezpečnějších SUV, jaké můžete na silnicích potkat. Jeho základem je sice Ford F-550, ten však čínská společnost IAT zcela přepracovala a stvořila z něj stroj, jehož základní cena se pohybuje okolo 2 milionů dolarů (45,6 mil Kč).
Pokud na to ale máte, pravděpodobně vás základní provedení neuspokojí. Možností příplatků vás však nakonec mohou zavést až k částce 3.8 milionů dolarů (86,8 mil Kč), což už je na auto skutečně dost. Na druhou stranu je však potřeba přiznat, že tohle SUV poskytne prostor i luxus jako soukromé letadlo.
Oproti běžným luxusním vozům však nabízí ještě jeden benefit, kterým je vysoká míra bezpečí. Karoserie tohoto 2.5 metru širokého drobka je totiž pancéřovaná, což jeho váhu zvedlo na 6 run. Není sice příliš rychlý, zato dokáže projet téměř kudykoliv.
Pod kapotou ukrývá 6.8 litrový motor V10 o výkonu 400 koní, který dokáže i přes ohromnou váhu vyvinout rychlost až 140 km/h. Majitele podobných vozů však spíš než rychlost bude zajímat výbava. Ta se v případě Karlmann-King skládá z ambientního osvětlení, vysouvací širokoúhlé televize, lednice, kávovaru, zabudovaných tabletů, atd.
Otázkou však zůstává, zda všechny tyto vymoženosti dokáží kompenzovat dosud chybějící renomé značky. Problémem by mohly být i charakteristické tvary, které zkrátka ve srovnání s etalony luxusu mezi SUV nenabídnou takovou okázalost. a prémiovost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.