Slunná Kalifornie bývá často nazývána „Zlatým státem" USA, což ostatně potvrzují stovky luxusních a okázalých automobilů na tamních silnicích. K těm by se velice brzy rádo připojilo i čínské Super-SUV, které se svým drsným vzhledem může klidně měřit i s Mercedesem třídy G. Jeho luxusní interiér však připomíná spíše ty nejluxusnější vozy Rolls-Royce.
Přezdívka „Zlatý stát" USA se s Kalifornií táhne již od prvních objevů zlata, po kterých následovala tzv. zlatá horečka. S postupem let se však Kalifornie stala i centrem filmového průmyslu a v posledních desetiletích zejména technologického průmyslu.
Nádherná příroda navíc do Kalifornie přitahuje řadu majetných lidí, kteří si zde budují svá honosná sídla a po místních silnicích, mezi které patří i jedna z nejkrásnějších silnic světa Pacific Coast Highway, prohánějí své luxusní vozy.
A to včetně luxusních SUV, jejichž segment se v posledních letech výrazně rozrostl. Jeden z nejexkluzivnějších vozů této kategorie však na kalifornských silnicích dlouho chyběl: Karlmann King. Čínské obrněné Super-SUV se však nyní podle zpráv webu Carscoops objevilo na autosalonu v Los Angeles a to s jasným cílem: přetáhnout na sebe pozornost lidí, kteří se zajímají o vozy jako Rolls-Royce Cullinan, Bentley Bentayga nebe Mercedes-Benz třídy G v některé z bláznivých úprav od AMG.
Karlmann King je bezesporu jedním z nejpodivnějších ale současně nejluxusnějších a nejbezpečnějších SUV, jaké můžete na silnicích potkat. Jeho základem je sice Ford F-550, ten však čínská společnost IAT zcela přepracovala a stvořila z něj stroj, jehož základní cena se pohybuje okolo 2 milionů dolarů (45,6 mil Kč).
Pokud na to ale máte, pravděpodobně vás základní provedení neuspokojí. Možností příplatků vás však nakonec mohou zavést až k částce 3.8 milionů dolarů (86,8 mil Kč), což už je na auto skutečně dost. Na druhou stranu je však potřeba přiznat, že tohle SUV poskytne prostor i luxus jako soukromé letadlo.
Oproti běžným luxusním vozům však nabízí ještě jeden benefit, kterým je vysoká míra bezpečí. Karoserie tohoto 2.5 metru širokého drobka je totiž pancéřovaná, což jeho váhu zvedlo na 6 run. Není sice příliš rychlý, zato dokáže projet téměř kudykoliv.
Pod kapotou ukrývá 6.8 litrový motor V10 o výkonu 400 koní, který dokáže i přes ohromnou váhu vyvinout rychlost až 140 km/h. Majitele podobných vozů však spíš než rychlost bude zajímat výbava. Ta se v případě Karlmann-King skládá z ambientního osvětlení, vysouvací širokoúhlé televize, lednice, kávovaru, zabudovaných tabletů, atd.
Otázkou však zůstává, zda všechny tyto vymoženosti dokáží kompenzovat dosud chybějící renomé značky. Problémem by mohly být i charakteristické tvary, které zkrátka ve srovnání s etalony luxusu mezi SUV nenabídnou takovou okázalost. a prémiovost.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.