Čínské obrněné Super-SUV zamířilo do Kalifornie, dokáže zaujmout místní milionáře?

Karlmann King
Karlmann King, foto: Karlmann King
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. listopadu 2018 15:59
Sdílej:

Slunná Kalifornie bývá často nazývána „Zlatým státem" USA, což ostatně potvrzují stovky luxusních a okázalých automobilů na tamních silnicích. K těm by se velice brzy rádo připojilo i čínské Super-SUV, které se svým drsným vzhledem může klidně měřit i s Mercedesem třídy G. Jeho luxusní interiér však připomíná spíše ty nejluxusnější vozy Rolls-Royce.

Přezdívka „Zlatý stát" USA se s Kalifornií táhne již od prvních objevů zlata, po kterých následovala tzv. zlatá horečka. S postupem let se však Kalifornie stala i centrem filmového průmyslu a v posledních desetiletích zejména technologického průmyslu.

Nádherná příroda navíc do Kalifornie přitahuje řadu majetných lidí, kteří si zde budují svá honosná sídla a po místních silnicích, mezi které patří i jedna z nejkrásnějších silnic světa Pacific Coast Highway, prohánějí své luxusní vozy.

A to včetně luxusních SUV, jejichž segment se v posledních letech výrazně rozrostl. Jeden z nejexkluzivnějších vozů této kategorie však na kalifornských silnicích dlouho chyběl: Karlmann King. Čínské obrněné Super-SUV se však nyní podle zpráv webu Carscoops objevilo na autosalonu v Los Angeles a to s jasným cílem: přetáhnout na sebe pozornost lidí, kteří se zajímají o vozy jako Rolls-Royce Cullinan, Bentley Bentayga nebe Mercedes-Benz třídy G v některé z bláznivých úprav od AMG.

Karlmann King je bezesporu jedním z nejpodivnějších ale současně nejluxusnějších a nejbezpečnějších SUV, jaké můžete na silnicích potkat. Jeho základem je sice Ford F-550, ten však čínská společnost IAT zcela přepracovala a stvořila z něj stroj, jehož základní cena se pohybuje okolo 2 milionů dolarů (45,6 mil Kč).

Pokud na to ale máte, pravděpodobně vás základní provedení neuspokojí. Možností příplatků vás však nakonec mohou zavést až k částce 3.8 milionů dolarů (86,8 mil Kč), což už je na auto skutečně dost. Na druhou stranu je však potřeba přiznat, že tohle SUV poskytne prostor i luxus jako soukromé letadlo.

Oproti běžným luxusním vozům však nabízí ještě jeden benefit, kterým je vysoká míra bezpečí. Karoserie tohoto 2.5 metru širokého drobka je totiž pancéřovaná, což jeho váhu zvedlo na 6 run. Není sice příliš rychlý, zato dokáže projet téměř kudykoliv.

Pod kapotou ukrývá 6.8 litrový motor V10 o výkonu 400 koní, který dokáže i přes ohromnou váhu vyvinout rychlost až 140 km/h. Majitele podobných vozů však spíš než rychlost bude zajímat výbava. Ta se v případě Karlmann-King skládá z ambientního osvětlení, vysouvací širokoúhlé televize, lednice, kávovaru, zabudovaných tabletů, atd.

Otázkou však zůstává, zda všechny tyto vymoženosti dokáží kompenzovat dosud chybějící renomé značky. Problémem by mohly být i charakteristické tvary, které zkrátka ve srovnání s etalony luxusu mezi SUV nenabídnou takovou okázalost. a prémiovost.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.