Slunná Kalifornie bývá často nazývána „Zlatým státem" USA, což ostatně potvrzují stovky luxusních a okázalých automobilů na tamních silnicích. K těm by se velice brzy rádo připojilo i čínské Super-SUV, které se svým drsným vzhledem může klidně měřit i s Mercedesem třídy G. Jeho luxusní interiér však připomíná spíše ty nejluxusnější vozy Rolls-Royce.
Přezdívka „Zlatý stát" USA se s Kalifornií táhne již od prvních objevů zlata, po kterých následovala tzv. zlatá horečka. S postupem let se však Kalifornie stala i centrem filmového průmyslu a v posledních desetiletích zejména technologického průmyslu.
Nádherná příroda navíc do Kalifornie přitahuje řadu majetných lidí, kteří si zde budují svá honosná sídla a po místních silnicích, mezi které patří i jedna z nejkrásnějších silnic světa Pacific Coast Highway, prohánějí své luxusní vozy.
A to včetně luxusních SUV, jejichž segment se v posledních letech výrazně rozrostl. Jeden z nejexkluzivnějších vozů této kategorie však na kalifornských silnicích dlouho chyběl: Karlmann King. Čínské obrněné Super-SUV se však nyní podle zpráv webu Carscoops objevilo na autosalonu v Los Angeles a to s jasným cílem: přetáhnout na sebe pozornost lidí, kteří se zajímají o vozy jako Rolls-Royce Cullinan, Bentley Bentayga nebe Mercedes-Benz třídy G v některé z bláznivých úprav od AMG.
Karlmann King je bezesporu jedním z nejpodivnějších ale současně nejluxusnějších a nejbezpečnějších SUV, jaké můžete na silnicích potkat. Jeho základem je sice Ford F-550, ten však čínská společnost IAT zcela přepracovala a stvořila z něj stroj, jehož základní cena se pohybuje okolo 2 milionů dolarů (45,6 mil Kč).
Pokud na to ale máte, pravděpodobně vás základní provedení neuspokojí. Možností příplatků vás však nakonec mohou zavést až k částce 3.8 milionů dolarů (86,8 mil Kč), což už je na auto skutečně dost. Na druhou stranu je však potřeba přiznat, že tohle SUV poskytne prostor i luxus jako soukromé letadlo.
Oproti běžným luxusním vozům však nabízí ještě jeden benefit, kterým je vysoká míra bezpečí. Karoserie tohoto 2.5 metru širokého drobka je totiž pancéřovaná, což jeho váhu zvedlo na 6 run. Není sice příliš rychlý, zato dokáže projet téměř kudykoliv.
Pod kapotou ukrývá 6.8 litrový motor V10 o výkonu 400 koní, který dokáže i přes ohromnou váhu vyvinout rychlost až 140 km/h. Majitele podobných vozů však spíš než rychlost bude zajímat výbava. Ta se v případě Karlmann-King skládá z ambientního osvětlení, vysouvací širokoúhlé televize, lednice, kávovaru, zabudovaných tabletů, atd.
Otázkou však zůstává, zda všechny tyto vymoženosti dokáží kompenzovat dosud chybějící renomé značky. Problémem by mohly být i charakteristické tvary, které zkrátka ve srovnání s etalony luxusu mezi SUV nenabídnou takovou okázalost. a prémiovost.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.