Slunná Kalifornie bývá často nazývána „Zlatým státem" USA, což ostatně potvrzují stovky luxusních a okázalých automobilů na tamních silnicích. K těm by se velice brzy rádo připojilo i čínské Super-SUV, které se svým drsným vzhledem může klidně měřit i s Mercedesem třídy G. Jeho luxusní interiér však připomíná spíše ty nejluxusnější vozy Rolls-Royce.
Přezdívka „Zlatý stát" USA se s Kalifornií táhne již od prvních objevů zlata, po kterých následovala tzv. zlatá horečka. S postupem let se však Kalifornie stala i centrem filmového průmyslu a v posledních desetiletích zejména technologického průmyslu.
Nádherná příroda navíc do Kalifornie přitahuje řadu majetných lidí, kteří si zde budují svá honosná sídla a po místních silnicích, mezi které patří i jedna z nejkrásnějších silnic světa Pacific Coast Highway, prohánějí své luxusní vozy.
A to včetně luxusních SUV, jejichž segment se v posledních letech výrazně rozrostl. Jeden z nejexkluzivnějších vozů této kategorie však na kalifornských silnicích dlouho chyběl: Karlmann King. Čínské obrněné Super-SUV se však nyní podle zpráv webu Carscoops objevilo na autosalonu v Los Angeles a to s jasným cílem: přetáhnout na sebe pozornost lidí, kteří se zajímají o vozy jako Rolls-Royce Cullinan, Bentley Bentayga nebe Mercedes-Benz třídy G v některé z bláznivých úprav od AMG.
Karlmann King je bezesporu jedním z nejpodivnějších ale současně nejluxusnějších a nejbezpečnějších SUV, jaké můžete na silnicích potkat. Jeho základem je sice Ford F-550, ten však čínská společnost IAT zcela přepracovala a stvořila z něj stroj, jehož základní cena se pohybuje okolo 2 milionů dolarů (45,6 mil Kč).
Pokud na to ale máte, pravděpodobně vás základní provedení neuspokojí. Možností příplatků vás však nakonec mohou zavést až k částce 3.8 milionů dolarů (86,8 mil Kč), což už je na auto skutečně dost. Na druhou stranu je však potřeba přiznat, že tohle SUV poskytne prostor i luxus jako soukromé letadlo.
Oproti běžným luxusním vozům však nabízí ještě jeden benefit, kterým je vysoká míra bezpečí. Karoserie tohoto 2.5 metru širokého drobka je totiž pancéřovaná, což jeho váhu zvedlo na 6 run. Není sice příliš rychlý, zato dokáže projet téměř kudykoliv.
Pod kapotou ukrývá 6.8 litrový motor V10 o výkonu 400 koní, který dokáže i přes ohromnou váhu vyvinout rychlost až 140 km/h. Majitele podobných vozů však spíš než rychlost bude zajímat výbava. Ta se v případě Karlmann-King skládá z ambientního osvětlení, vysouvací širokoúhlé televize, lednice, kávovaru, zabudovaných tabletů, atd.
Otázkou však zůstává, zda všechny tyto vymoženosti dokáží kompenzovat dosud chybějící renomé značky. Problémem by mohly být i charakteristické tvary, které zkrátka ve srovnání s etalony luxusu mezi SUV nenabídnou takovou okázalost. a prémiovost.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.