S extrémně výkonnými SUV se v posledních letech roztrhl pytel. Řada automobilek tímto konceptem původně pohrdala, ovšem enormní zájem zákazníků nakonec přiměl ke stavbě SUV či crossoveru i tradiční výrobce zejména sportovních vozidel, jako Aston-Martin, Lamborghini nebo Ferrari.Klub výjimečných by se však měl brzy rozrůst ještě o jednoho hráče - a to ze země vycházejícího slunce.
Jak informoval web TheDrive, automobilka Lexus by údajně měla pracovat na novém výkonném crossoveru, který by měl dorazit v roce 2020. Jeho hlavním konkurentem by se mělo stát údajně Lamborghini Urus, oproti kterému by měl Lexus nabídnout vyšší výkon a překvapivě i nižší cenu.
Novinka, která by se měla stát jednou z vlajkových lodí automobilky, má vycházet z konceptu LF-1 Limitless, který se poprvé světu představil na jaře, jak uvádí japonský web Spyder7. Základní model by měl být poháněn 3.5 litrovým motorem V6 twin-trubo z modelu Lexus 500, který nabídne výkon 424 koní. Motor by navíc měl být schopen spolupráce s dvojicí elektromotorů, díky čemuž by mohl nabídnout ještě vyšší výkon a současně i lepší ekonomiku provozu.
Ve hře je i extrémně výkonná varianta s označením F, pod jejíž kapotou by měl být stejný 4.0 litrový twin-turbo motor V8, jaký se očekává pod kapotou výkonného Lexusu LC F. Pod kapotou SUV by motor mohl být naladěn na výkon cca 670 koní, čímž by mohl o cca 20 koní překonat i Lamborghini Urus.
Výkon však není to jediné, s čím by mohl Lexus zabodovat. Očekávaná cena hotového produkčního modelu LF-1 F, pokud ho tak tedy můžeme nazývat, by se mohla pohybovat okolo 150 000 dolarů, tedy cca 3,4 milionu Kč. Na Lamborghini Urus však musí mít zájemci našetřeno cca 200 000 dolarů, tedy cca 4,5 mil. Kč.
Jakým směrem se však nová vlajková loď automobilky vydá se dozvíme nejspíš až v roce 2020, kdy by měla proběhnout premiéra. V následujícím roce by pak model mohl dorazit na trh.
Web TheDrive zkoušel kvůli novému modelu kontaktovat přímo automobilku, ta však zopakovala svou zásadu nezveřejňovat žádné informace ohledně potencionálních modelů. Nejspíš si tak budeme muset na oficiální zprávy ještě pár měsíců počkat.
Do té doby ale můžeme sledovat alespoň hlavního konkurenta, Lamborghini Urus, které čeká „zkouška ohněm." Když totiž automobilka nový model představovala, hovořila o něm jako o prvním supersportovním SUV. Nikdo však stále nezná jeho čas na slavném německém Nürburgring, kde před časem zazářil Mercedes-AMG GLC 63S. Ten zde totiž zajel nový traťový rekord mezi SUV a to s časem 7:49.4.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.