Lexus prý staví super-crossover, konkurovat by měl Lamborghini Urus

Lexus LF-1 Limitless
Lexus LF-1 Limitless, foto: Lexus
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. listopadu 2018 10:06
Sdílej:

S extrémně výkonnými SUV se v posledních letech roztrhl pytel. Řada automobilek tímto konceptem původně pohrdala, ovšem enormní zájem zákazníků nakonec přiměl ke stavbě SUV či crossoveru i tradiční výrobce zejména sportovních vozidel, jako Aston-Martin, Lamborghini nebo Ferrari.Klub výjimečných by se však měl brzy rozrůst ještě o jednoho hráče - a to ze země vycházejícího slunce.

Jak informoval web TheDrive, automobilka Lexus by údajně měla pracovat na novém výkonném crossoveru, který by měl dorazit v roce 2020. Jeho hlavním konkurentem by se mělo stát údajně Lamborghini Urus, oproti kterému by měl Lexus nabídnout vyšší výkon a překvapivě i nižší cenu.

Novinka, která by se měla stát jednou z vlajkových lodí automobilky, má vycházet z konceptu LF-1 Limitless, který se poprvé světu představil na jaře, jak uvádí japonský web Spyder7. Základní model by měl být poháněn 3.5 litrovým motorem V6 twin-trubo z modelu Lexus 500, který nabídne výkon 424 koní. Motor by navíc měl být schopen spolupráce s dvojicí elektromotorů, díky čemuž by mohl nabídnout ještě vyšší výkon a současně i lepší ekonomiku provozu.

Ve hře je i extrémně výkonná varianta s označením F, pod jejíž kapotou by měl být stejný 4.0 litrový twin-turbo motor V8, jaký se očekává pod kapotou výkonného Lexusu LC F. Pod kapotou SUV by motor mohl být naladěn na výkon cca 670 koní, čímž by mohl o cca 20 koní překonat i Lamborghini Urus.

Výkon však není to jediné, s čím by mohl Lexus zabodovat. Očekávaná cena hotového produkčního modelu LF-1 F, pokud ho tak tedy můžeme nazývat, by se mohla pohybovat okolo 150 000 dolarů, tedy cca 3,4 milionu Kč. Na Lamborghini Urus však musí mít zájemci našetřeno cca 200 000 dolarů, tedy cca 4,5 mil. Kč.

Jakým směrem se však nová vlajková loď automobilky vydá se dozvíme nejspíš až v roce 2020, kdy by měla proběhnout premiéra. V následujícím roce by pak model mohl dorazit na trh.

Web TheDrive zkoušel kvůli novému modelu kontaktovat přímo automobilku, ta však zopakovala svou zásadu nezveřejňovat žádné informace ohledně potencionálních modelů. Nejspíš si tak budeme muset na oficiální zprávy ještě pár měsíců počkat.

Do té doby ale můžeme sledovat alespoň hlavního konkurenta, Lamborghini Urus, které čeká „zkouška ohněm." Když totiž automobilka nový model představovala, hovořila o něm jako o prvním supersportovním SUV. Nikdo však stále nezná jeho čas na slavném německém Nürburgring, kde před časem zazářil Mercedes-AMG GLC 63S. Ten zde totiž zajel nový traťový rekord mezi SUV a to s časem 7:49.4.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.