Většina motoristů vystřídá za svůj život několik automobilů. Převážná část z nich plní jen roli dopravního prostředku, který nás má rychle, pohodlně a bezpečně dostat z bodu A do bodu B. Pár automobilů se pro nás však stane něčím výjimečným, vryjí se nám pod kůži a nemůžeme je dostat z paměti. S přibývajícími roky pak litujeme jejich prodeje a sníme o dni, kdy si stejný automobil budeme moci znovu koupit. Stejně jako to nyní udělal Jeremy Clarkson.
Jeremy Clarkson vystřídal za svůj život celou řadu zajímavých automobilů, od exotických sporťáků, přes luxusní modely, SUV až po ostré hatchbacky. Věděli jste ale, který z jeho bývalých automobilů mu nejvíce utkvěl v paměti? Na tuto otázku kdysi odpověděl v show „Evening With Top Gear," která byla součástí 22. série tohoto oblíbeného motoristického pořadu.
Během vystoupení mohli lidé pokládat známým moderátorům různé otázky, přičemž jednou z nich bylo „Prodeje jakého automobilu nejvíce litujete?." U Clarksona jsme mohli očekávat prakticky cokoliv, většinu z nás však odpověď nejspíše překvapila. Šlo totiž o Alfu Romeo GTV6.
„Vůz, jehož prodeje nejvíce lituji, byla nejspíš moje Alfa GTV6," uvedl zamyšlený Clarkson. Stejně jako jeho Ford GT sice často nefungovala, ovšem podle Clarksona nefunguje žádný z automobilů, který si koupí. Dokonce i jeho Range Rover, který tou dobou vlastnil, fungoval jen na sedm válců. Alfa však podle něj měla „ve srovnání se všemi auty jaké jsem kdy řídil ten nejkrásnější zvuk."
Dokonce i James May litoval prodeje Alfy Romeo. V jeho případě se sice jednalo o model 164, ovšem obě Alfy sdílely stejný motor a tak měl James pro Clarksonovu lásku k jeho zvuku naprosté pochopení. Hammond, který Alfu Romeo nikdy nevlastnil, nejvíce litoval prodeje Ferrari F550.
Tím už se ale vzdalujeme hlavnímu tématu, kterým je nový vůz Jeremy Clarksona. Na svém Instagramu se totiž včera večer pochlubil fotografií nádherně červené Alfy Romeo GTV6 s komentářem „Podruhé ve svém životě vlastním Alfu Romeo GTV6."
Zanedlouho poté přidal druhou fotku stejného vozu, na které děkuje společnosti Bridgestone za nalezení vhodných pneumatik pro obutí této klasiky a jejích stylových původních ráfků. Hledání pneumatik na starší sportovní vozy totiž nemusí být vzhledem k atypickým rozměrům úplně snadné.
A co je vlastně Alfa Romeo GTV6 zač? Vůz vyráběný mezi lety 1974 až 1986, známý také jako Alfetta GTV, byl ve své době pýchou automobilky. Jeho design navrhl mistr Giorgetto Giugiaro a jeho technika byla tím nejlepším, co měla automobilka v té době k dispozici.
Zobrazit příspěvek na InstagramuFor the second time in my life, I own a GTV6.
Model GTV6 byl představen během roku 1980 a pod jeho kapotou se ukrýval 2.5 litrový benzínový šestiválec, za jehož vznikem bychom našli další ikonické jméno spojované s Alfou Romeo: Giuseppe Busso. Atmosferická V6 spojená s manuální pětistupňovou převodovkou nabízela řidiči výkon 160 koní a 332 Nm točivého momentu.
Stylové kupé, které vážilo cca 1 210 kilogramů, se tak dokázalo rozjet z 0 na 100 km/h za cca 8.3 sekundy a maximální rychlost se údajně pohybovala okolo 210 km/h. Tím vůbec nejúžasnějším na celém autě a jeho motoru však měl být surový bublavý zvuk, který připomínal závodní stroje.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.