Většina motoristů vystřídá za svůj život několik automobilů. Převážná část z nich plní jen roli dopravního prostředku, který nás má rychle, pohodlně a bezpečně dostat z bodu A do bodu B. Pár automobilů se pro nás však stane něčím výjimečným, vryjí se nám pod kůži a nemůžeme je dostat z paměti. S přibývajícími roky pak litujeme jejich prodeje a sníme o dni, kdy si stejný automobil budeme moci znovu koupit. Stejně jako to nyní udělal Jeremy Clarkson.
Jeremy Clarkson vystřídal za svůj život celou řadu zajímavých automobilů, od exotických sporťáků, přes luxusní modely, SUV až po ostré hatchbacky. Věděli jste ale, který z jeho bývalých automobilů mu nejvíce utkvěl v paměti? Na tuto otázku kdysi odpověděl v show „Evening With Top Gear," která byla součástí 22. série tohoto oblíbeného motoristického pořadu.
Během vystoupení mohli lidé pokládat známým moderátorům různé otázky, přičemž jednou z nich bylo „Prodeje jakého automobilu nejvíce litujete?." U Clarksona jsme mohli očekávat prakticky cokoliv, většinu z nás však odpověď nejspíše překvapila. Šlo totiž o Alfu Romeo GTV6.
„Vůz, jehož prodeje nejvíce lituji, byla nejspíš moje Alfa GTV6," uvedl zamyšlený Clarkson. Stejně jako jeho Ford GT sice často nefungovala, ovšem podle Clarksona nefunguje žádný z automobilů, který si koupí. Dokonce i jeho Range Rover, který tou dobou vlastnil, fungoval jen na sedm válců. Alfa však podle něj měla „ve srovnání se všemi auty jaké jsem kdy řídil ten nejkrásnější zvuk."
Dokonce i James May litoval prodeje Alfy Romeo. V jeho případě se sice jednalo o model 164, ovšem obě Alfy sdílely stejný motor a tak měl James pro Clarksonovu lásku k jeho zvuku naprosté pochopení. Hammond, který Alfu Romeo nikdy nevlastnil, nejvíce litoval prodeje Ferrari F550.
Tím už se ale vzdalujeme hlavnímu tématu, kterým je nový vůz Jeremy Clarksona. Na svém Instagramu se totiž včera večer pochlubil fotografií nádherně červené Alfy Romeo GTV6 s komentářem „Podruhé ve svém životě vlastním Alfu Romeo GTV6."
Zanedlouho poté přidal druhou fotku stejného vozu, na které děkuje společnosti Bridgestone za nalezení vhodných pneumatik pro obutí této klasiky a jejích stylových původních ráfků. Hledání pneumatik na starší sportovní vozy totiž nemusí být vzhledem k atypickým rozměrům úplně snadné.
A co je vlastně Alfa Romeo GTV6 zač? Vůz vyráběný mezi lety 1974 až 1986, známý také jako Alfetta GTV, byl ve své době pýchou automobilky. Jeho design navrhl mistr Giorgetto Giugiaro a jeho technika byla tím nejlepším, co měla automobilka v té době k dispozici.
Zobrazit příspěvek na InstagramuFor the second time in my life, I own a GTV6.
Model GTV6 byl představen během roku 1980 a pod jeho kapotou se ukrýval 2.5 litrový benzínový šestiválec, za jehož vznikem bychom našli další ikonické jméno spojované s Alfou Romeo: Giuseppe Busso. Atmosferická V6 spojená s manuální pětistupňovou převodovkou nabízela řidiči výkon 160 koní a 332 Nm točivého momentu.
Stylové kupé, které vážilo cca 1 210 kilogramů, se tak dokázalo rozjet z 0 na 100 km/h za cca 8.3 sekundy a maximální rychlost se údajně pohybovala okolo 210 km/h. Tím vůbec nejúžasnějším na celém autě a jeho motoru však měl být surový bublavý zvuk, který připomínal závodní stroje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.