Projet křižovatku na červenou je jedním z nejzávažnějších provinění, jakých se na silnici můžete dopustit. Kromě toho, že vám hrozí jeden z nejpřísnějších bodových postihů, se totiž také vystavujete riziku nehody, která může mít fatální následky. To ostatně ukazuje i experiment, který nedávno publikovala organizace IIHS.
Americký pojišťovací institut pro bezpečnost silničního provozu (Insurance Institute for Highway Safety), dobře známý pod zkratkou IIHS, nedávno zveřejnil video, které ukazuje jedno z největších rizik spojených s průjezdem křižovatky na červenou.
Video bohužel nevzniklo podle náhodného scénáře, ale inspirovalo se skutečnou dopravní nehodou, která se v roce 2012 uskutečnila v Arizoně. Pick-up Ford F-150 tehdy projel křižovatku na červenou a bočně narazil do Chrysleru Sebring, , jehož řidič utrpěl nárazem vážná zranění.
Řidič Chrysleru z roku 2007 měl přitom obrovské štěstí, že byl jeho vůz vybaven i bočními airbagy, které mu zřejmě zachránily život. Jak totiž můžeme vidět při pohledu z kabiny, náraz byl skutečně silný a prakticky nic v interiéru nezůstalo na svém místě.
A co vlastně k vzniku tohoto videa vzniklo? Podle dat IIHS vzrostl mezi lety 2012 až 2016 počet lidí zabitých během nehod způsobených jízdou na červenou o 17 procent. To znamená zhruba 800 zbytečných úmrtí každý rok.
IIHS doufá, že změnu by mohl přinést větší počet kamer dohlížejících na křižovatky a monitorujících právě jízdu na červenou, do té doby se však snaží varovat lidi alespoň touto připomínkou, k čemu až může jejich ignorace či snaha projet křižovatku na poslední chvíli vést.
Problém s rostoucím počtem řidičů projíždějících křižovatku na červenou přitom netrápí jen USA. Na podobný problém se v posledních letech bohužel stále častěji upozorňuje i Česku.
Zda by problém vyřešil vyšší počet kamer monitorujcích průjezdy na červenou je otázkou diskuze mezi odborníky, situace však řešení vyžaduje a podobná videa jsou zatím zřejmě jedinou možností, jak lidi od průjezdu křižovatek na poslední chvíli / na červenou odradit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?