Projet křižovatku na červenou je jedním z nejzávažnějších provinění, jakých se na silnici můžete dopustit. Kromě toho, že vám hrozí jeden z nejpřísnějších bodových postihů, se totiž také vystavujete riziku nehody, která může mít fatální následky. To ostatně ukazuje i experiment, který nedávno publikovala organizace IIHS.
Americký pojišťovací institut pro bezpečnost silničního provozu (Insurance Institute for Highway Safety), dobře známý pod zkratkou IIHS, nedávno zveřejnil video, které ukazuje jedno z největších rizik spojených s průjezdem křižovatky na červenou.
Video bohužel nevzniklo podle náhodného scénáře, ale inspirovalo se skutečnou dopravní nehodou, která se v roce 2012 uskutečnila v Arizoně. Pick-up Ford F-150 tehdy projel křižovatku na červenou a bočně narazil do Chrysleru Sebring, , jehož řidič utrpěl nárazem vážná zranění.
Řidič Chrysleru z roku 2007 měl přitom obrovské štěstí, že byl jeho vůz vybaven i bočními airbagy, které mu zřejmě zachránily život. Jak totiž můžeme vidět při pohledu z kabiny, náraz byl skutečně silný a prakticky nic v interiéru nezůstalo na svém místě.
A co vlastně k vzniku tohoto videa vzniklo? Podle dat IIHS vzrostl mezi lety 2012 až 2016 počet lidí zabitých během nehod způsobených jízdou na červenou o 17 procent. To znamená zhruba 800 zbytečných úmrtí každý rok.
IIHS doufá, že změnu by mohl přinést větší počet kamer dohlížejících na křižovatky a monitorujících právě jízdu na červenou, do té doby se však snaží varovat lidi alespoň touto připomínkou, k čemu až může jejich ignorace či snaha projet křižovatku na poslední chvíli vést.
Problém s rostoucím počtem řidičů projíždějících křižovatku na červenou přitom netrápí jen USA. Na podobný problém se v posledních letech bohužel stále častěji upozorňuje i Česku.
Zda by problém vyřešil vyšší počet kamer monitorujcích průjezdy na červenou je otázkou diskuze mezi odborníky, situace však řešení vyžaduje a podobná videa jsou zatím zřejmě jedinou možností, jak lidi od průjezdu křižovatek na poslední chvíli / na červenou odradit.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.