České silnice bývají často lemovány nesmyslnými kvanty dopravního značení, které v řidičích často vyvolává jen zbytečný zmatek. Zatím nikde jsme se však nesetkali se značením, které by řidiče úmyslně posílalo do protisměru. V Mexiku už ale tuhle myšlenku zrealizovali a navíc jí i smysluplně obhajují.
Jednou z prvních věcí, které se v autoškole učí, je jízda ve správném jízdním pruhu. Většina světa jezdi vpravo, v některých zemích světa se jezdí vlevo. V žádném státě však není povoleno pruhy střídat po padesáti metrech. Tedy alespoň pokud nejedete po horském úseku mexické dálnice 150 východně od Veracruz, kde si řidiči pravidelně pruhy mění.
Vidět na silnici pruhy, které vás posílají do protisměru, může působit jako něčí pokus o způsobení hromadné havárie. V Mexiku se však jedná o oficiální značení poměrně frekventované dálnice 150, která propojuje Mexico City s Veracruz City. V nejširších úsecích má tato dálnice dokonce 6 pruhů, ovšem v horském úseku Sierra Madre Oriental Mountains se jejich počet smrskává jen na dva a věci začínají být šílené.
Na dvou místech této silnice, která překonává poměrně výrazné převýšení, se nachází divoká směs šipek, která navádí řidiče k přejetí do protějšího pruhu. Bez jakéhokoliv dodatkového značení, bariér nebo semaforů tak řidiči křižují silnici podle vzoru písmene X, z pravého pruhu přejíždí do levého a naopak.
Jízdu po tomto úseku dálnice jsme si bohužel nemohli vyzkoušet na vlastní kůži, přesto se alespoň můžeme podívat na video z kabiny vozu, na které upozornil web The Drive. Jak je z videa patrné, všichni jedou po silnici pomalu a obezřetně. Ostatně nikdo se přeci nechce čelně střetnout s některým z náklaďáků, které po silnici často jezdí.
A právě nákladní vozy mohou být jedním z důvodů, proč tento chaos na silnici vznikl. Pokud se totiž podíváme na záběry z Google Maps, můžeme si všimnout, že vozy jedoucí do kopce jsou vždy navedeny do vnějšího pruhu - řidiči nákladních vozů si tak mohou bezpečně najet, aby se v zatáčce a stoupání vytočili.
V jiných oblastech by bylo bezpečnější silnici spíše rozšířit, ovšem to zřejmě v tomto náročném hornatém terénu nebylo možné a tak museli silničáři přijít s tímto nevšedním nápadem. Jak moc je zdařilý či bezpečný necháme na vašem zvážení. Jako zpestření bychom si úsek dálnice rádi projeli, ale pravidelně bychom po něm rozhodně cestovat nechtěli.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.