České silnice bývají často lemovány nesmyslnými kvanty dopravního značení, které v řidičích často vyvolává jen zbytečný zmatek. Zatím nikde jsme se však nesetkali se značením, které by řidiče úmyslně posílalo do protisměru. V Mexiku už ale tuhle myšlenku zrealizovali a navíc jí i smysluplně obhajují.
Jednou z prvních věcí, které se v autoškole učí, je jízda ve správném jízdním pruhu. Většina světa jezdi vpravo, v některých zemích světa se jezdí vlevo. V žádném státě však není povoleno pruhy střídat po padesáti metrech. Tedy alespoň pokud nejedete po horském úseku mexické dálnice 150 východně od Veracruz, kde si řidiči pravidelně pruhy mění.
Vidět na silnici pruhy, které vás posílají do protisměru, může působit jako něčí pokus o způsobení hromadné havárie. V Mexiku se však jedná o oficiální značení poměrně frekventované dálnice 150, která propojuje Mexico City s Veracruz City. V nejširších úsecích má tato dálnice dokonce 6 pruhů, ovšem v horském úseku Sierra Madre Oriental Mountains se jejich počet smrskává jen na dva a věci začínají být šílené.
Na dvou místech této silnice, která překonává poměrně výrazné převýšení, se nachází divoká směs šipek, která navádí řidiče k přejetí do protějšího pruhu. Bez jakéhokoliv dodatkového značení, bariér nebo semaforů tak řidiči křižují silnici podle vzoru písmene X, z pravého pruhu přejíždí do levého a naopak.
Jízdu po tomto úseku dálnice jsme si bohužel nemohli vyzkoušet na vlastní kůži, přesto se alespoň můžeme podívat na video z kabiny vozu, na které upozornil web The Drive. Jak je z videa patrné, všichni jedou po silnici pomalu a obezřetně. Ostatně nikdo se přeci nechce čelně střetnout s některým z náklaďáků, které po silnici často jezdí.
A právě nákladní vozy mohou být jedním z důvodů, proč tento chaos na silnici vznikl. Pokud se totiž podíváme na záběry z Google Maps, můžeme si všimnout, že vozy jedoucí do kopce jsou vždy navedeny do vnějšího pruhu - řidiči nákladních vozů si tak mohou bezpečně najet, aby se v zatáčce a stoupání vytočili.
V jiných oblastech by bylo bezpečnější silnici spíše rozšířit, ovšem to zřejmě v tomto náročném hornatém terénu nebylo možné a tak museli silničáři přijít s tímto nevšedním nápadem. Jak moc je zdařilý či bezpečný necháme na vašem zvážení. Jako zpestření bychom si úsek dálnice rádi projeli, ale pravidelně bychom po něm rozhodně cestovat nechtěli.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.