Že je elektromobilita mezi automobilkami tématem číslo jedna zřejmě není potřeba znovu opakovat, ovšem věděli jste, že automobilky se kromě elektromobilů zaměřují i na menší elektrické dopravní prostředky? Například General Motors nedávno zahájilo vývoj vlastní elektrické motorky a Seat představil vlastní elektrickou koloběžku.
Možná jste překvapeni, ovšem z pohledu Seatu se jedná o skvělý nápad. Evropský trh s automobily se bohužel zmenšil a řada lidí, zejména mezi mladšími ročníky, nemá o automobily zájem. Podle výzkumu Seatu se počet lidí ve věku pod 30 let, kteří si chtějí pořídit automobil, zmenšil o 30 %.
A vlastně se ani není příliš čemu divit - vždyť se podívejme kolem sebe: dopravní zácpy, nedostatek parkovacích míst a to ani nemluvíme o možném vzniku emisních zón. Automobily tak ztrácejí řadu svých benefitů, z řízení se vytrácí zábava a mezi lidmi klesá zájem.
Automobilky zkrátka dostávají řadu znamení, že segment přepravy potřebuje změnu. Zejména pak ve městech a jejich okrajových oblastech, kde lidé mohou nechat auta a potřebují se rychle a pohodlně přepravit. A právě tady by mohl zabodovat Seat xEX KickScooter.
Automobilka popisuje svou elektrickou koloběžku jako „perfektní řešení mikro-mobility pro všechny, kteří se chtějí pohybovat po městě efektivním a udržitelným způsobem." Design koloběžky byl vytvořen přímo Seatem, část její techniky však pochází ze Segway ES2.
eXS KickScooter tak může být využit k překonání posledních kilometrů na vaší cestě, zvláště pokud jsou v místech, kam se s automobily nesmí. Elektromotor umožňuje dosáhnout rychlosti cca 25 km/h a maximální dojezd by se měl pohybovat okolo 45 km. A pokud by to nestačilo, mohou si zákazníci zvýšit dojezd přidáním dalších baterií.
Pro maximální pohodlí a ovladatelnost je koloběžka vybavena 8-palcovými kolečky vpředu a vzadu, která jsou navíc vybavena odpružením. K další výbavě patří přední a zadní LED osvětlení, nastavitelné ambientní osvětlení, LCD displej, tempomat nebo zařízení proti odcizení.
Elektrická koloběžka eXS by se měla dostat do prodeje za cca 599 Euro, tedy cca 15 600 Kč, již v prosinci tohoto roku a dealerství Seatu by ji měla nabízet nejprve ve Španělsku, Francii, Německu, Rakousku, Švýcarsku a Portugalsku. Zbytek Evropy si podle webu CarScoops bude muset počkat na rok 2019.
Oficiální představení je naplánováno na Smart City Expo World Congress v Barceloně, který se uskuteční 13. listopadu. Návštěvníci si zde budou moci kromě jiného i koloběžku vyzkoušet.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.