Nejlevnější Seat na trhu? Za 16 000 Kč vás sveze 45 kilometrů

Seat eXS KickScooter
Seat eXS KickScooter, foto: Seat
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. listopadu 2018 16:35
Sdílej:

Že je elektromobilita mezi automobilkami tématem číslo jedna zřejmě není potřeba znovu opakovat, ovšem věděli jste, že automobilky se kromě elektromobilů zaměřují i na menší elektrické dopravní prostředky? Například General Motors nedávno zahájilo vývoj vlastní elektrické motorky a Seat představil vlastní elektrickou koloběžku.

Možná jste překvapeni, ovšem z pohledu Seatu se jedná o skvělý nápad. Evropský trh s automobily se bohužel zmenšil a řada lidí, zejména mezi mladšími ročníky, nemá o automobily zájem. Podle výzkumu Seatu  se počet lidí ve věku pod 30 let, kteří si chtějí pořídit automobil, zmenšil o 30 %.

A vlastně se ani není příliš čemu divit - vždyť se podívejme kolem sebe: dopravní zácpy, nedostatek parkovacích míst a to ani nemluvíme o možném vzniku emisních zón. Automobily tak ztrácejí řadu svých benefitů, z řízení se vytrácí zábava a mezi lidmi klesá zájem. 

Automobilky zkrátka dostávají řadu znamení, že segment přepravy potřebuje změnu. Zejména pak ve městech a jejich okrajových oblastech, kde lidé mohou nechat auta a potřebují se rychle a pohodlně přepravit. A právě tady by mohl zabodovat Seat xEX KickScooter.

Automobilka popisuje svou elektrickou koloběžku jako „perfektní řešení mikro-mobility pro všechny, kteří se chtějí pohybovat po městě efektivním a udržitelným způsobem." Design koloběžky byl vytvořen přímo Seatem, část její techniky však pochází ze Segway ES2.

eXS KickScooter tak může být využit k překonání posledních kilometrů na vaší cestě, zvláště pokud jsou v místech, kam se s automobily nesmí. Elektromotor umožňuje dosáhnout rychlosti cca 25 km/h a maximální dojezd by se měl pohybovat okolo 45 km. A pokud by to nestačilo, mohou si zákazníci zvýšit dojezd přidáním dalších baterií.

Pro maximální pohodlí a ovladatelnost je koloběžka vybavena 8-palcovými kolečky vpředu a vzadu, která jsou navíc vybavena odpružením. K další výbavě patří přední a zadní LED osvětlení, nastavitelné ambientní osvětlení, LCD displej, tempomat nebo zařízení proti odcizení.

Elektrická koloběžka eXS by se měla dostat do prodeje za cca 599 Euro, tedy cca 15 600 Kč, již v prosinci tohoto roku a dealerství Seatu by ji měla nabízet nejprve ve Španělsku, Francii, Německu, Rakousku, Švýcarsku a Portugalsku. Zbytek Evropy si podle webu CarScoops bude muset počkat na rok 2019. 

Oficiální představení je naplánováno na Smart City Expo World Congress v Barceloně, který se uskuteční 13. listopadu. Návštěvníci si zde budou moci kromě jiného i koloběžku vyzkoušet.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.