Že je elektromobilita mezi automobilkami tématem číslo jedna zřejmě není potřeba znovu opakovat, ovšem věděli jste, že automobilky se kromě elektromobilů zaměřují i na menší elektrické dopravní prostředky? Například General Motors nedávno zahájilo vývoj vlastní elektrické motorky a Seat představil vlastní elektrickou koloběžku.
Možná jste překvapeni, ovšem z pohledu Seatu se jedná o skvělý nápad. Evropský trh s automobily se bohužel zmenšil a řada lidí, zejména mezi mladšími ročníky, nemá o automobily zájem. Podle výzkumu Seatu se počet lidí ve věku pod 30 let, kteří si chtějí pořídit automobil, zmenšil o 30 %.
A vlastně se ani není příliš čemu divit - vždyť se podívejme kolem sebe: dopravní zácpy, nedostatek parkovacích míst a to ani nemluvíme o možném vzniku emisních zón. Automobily tak ztrácejí řadu svých benefitů, z řízení se vytrácí zábava a mezi lidmi klesá zájem.
Automobilky zkrátka dostávají řadu znamení, že segment přepravy potřebuje změnu. Zejména pak ve městech a jejich okrajových oblastech, kde lidé mohou nechat auta a potřebují se rychle a pohodlně přepravit. A právě tady by mohl zabodovat Seat xEX KickScooter.
Automobilka popisuje svou elektrickou koloběžku jako „perfektní řešení mikro-mobility pro všechny, kteří se chtějí pohybovat po městě efektivním a udržitelným způsobem." Design koloběžky byl vytvořen přímo Seatem, část její techniky však pochází ze Segway ES2.
eXS KickScooter tak může být využit k překonání posledních kilometrů na vaší cestě, zvláště pokud jsou v místech, kam se s automobily nesmí. Elektromotor umožňuje dosáhnout rychlosti cca 25 km/h a maximální dojezd by se měl pohybovat okolo 45 km. A pokud by to nestačilo, mohou si zákazníci zvýšit dojezd přidáním dalších baterií.
Pro maximální pohodlí a ovladatelnost je koloběžka vybavena 8-palcovými kolečky vpředu a vzadu, která jsou navíc vybavena odpružením. K další výbavě patří přední a zadní LED osvětlení, nastavitelné ambientní osvětlení, LCD displej, tempomat nebo zařízení proti odcizení.
Elektrická koloběžka eXS by se měla dostat do prodeje za cca 599 Euro, tedy cca 15 600 Kč, již v prosinci tohoto roku a dealerství Seatu by ji měla nabízet nejprve ve Španělsku, Francii, Německu, Rakousku, Švýcarsku a Portugalsku. Zbytek Evropy si podle webu CarScoops bude muset počkat na rok 2019.
Oficiální představení je naplánováno na Smart City Expo World Congress v Barceloně, který se uskuteční 13. listopadu. Návštěvníci si zde budou moci kromě jiného i koloběžku vyzkoušet.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?