Ačkoliv nám sotva začal listopad a vánoce jsou ještě daleko, některé automobilky se iž rozhodly naladit na sváteční atmosféru. Jednou z nich je i americký Dodge, který připravil nové saně pro Sunta Clause. Pod kapotou mají 808 koňských sil a jejich základem se stal Dodge Challenger Hellcat Redeye
Hlavním hrdinou krátkého videa s názvem „Upgrade" je poněkud drsnější Santa Claus, kterého si střihl profesionální americký wrestler Bill Goldberg. Santa evidentně není spokojen se svými současnými saněmi a tak se mu jeho věrní pomocníci rozhodnou postavit nové.
Jejich základem se stal Dodge Challenger Hellcat Redeye, podle spotu nejrychlejší Muscle car světa, který pod svou kapotou ukrývá 6.2 litrový motor V8 Hemi o výkonu 808 koní. V tomto případě ale kola nahradily klasické ližiny, chybí dveře i část střechy a vzadu je vidět nákladový prostor pro dárky.
Kromě slavného wrestlera se podle webu The Drive ve videu objevuje i Christy Lee z „All Girls Garage" v roli paní Clausové a celou atmosféru poněkud punkových vánoc doplňuje skladba Santa Claus is Back in Town z alba We Wish you a Metal Xmas and Headbanging New Year.
Video by mělo být začátkem větší propagační kampaně na sociálních sítích, která by se měla rozjíždět s blížícími se svátky. Postupně bychom tak měli být svědky úprav Dodge na saně a to ve stylu televizních pořadů, které se zabývají renovacemi či úpravami automobilů.
Automobilka Dodge by navíc měla mít ke kampani přepravený i merchandisingový program. V něm by se měla objevit například trička s logem Hellcat Redeye a soby, případně další motivy kombinující výkonný sporťák s vánocemi a Santou.
Web The Drive se navíc s dotazy ohledně upraveného vozu obrátil přímo na automobilku, od které dostal zajímavé informace. Ukázalo se totiž, že speciální saně skutečně vznikly předělávkou funkčního Dodge Challenger widebody. Pod jeho kapotou navíc zůstal i původní motor, který se dá stále nastartovat. Na otázku, zde je vůz stále řiditelný, ale redaktoři dostali (nepřekvapivě) negativní odpověď, neboť „místo kol byly instalovány ližiny." Pokud by ovšem byla vůle, jistě by se dal i tento problém překonat.
Do vánoc sice zbývá dost času a jakkoliv podobně unáhlené reklamy a spoty nemáme příliš v oblibě, je potřeba uznat, že tohle se v zámoří celkem povedlo. A jsme docela zvědaví, jak budou další díly této propagační série pokračovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.