Ačkoliv nám sotva začal listopad a vánoce jsou ještě daleko, některé automobilky se iž rozhodly naladit na sváteční atmosféru. Jednou z nich je i americký Dodge, který připravil nové saně pro Sunta Clause. Pod kapotou mají 808 koňských sil a jejich základem se stal Dodge Challenger Hellcat Redeye
Hlavním hrdinou krátkého videa s názvem „Upgrade" je poněkud drsnější Santa Claus, kterého si střihl profesionální americký wrestler Bill Goldberg. Santa evidentně není spokojen se svými současnými saněmi a tak se mu jeho věrní pomocníci rozhodnou postavit nové.
Jejich základem se stal Dodge Challenger Hellcat Redeye, podle spotu nejrychlejší Muscle car světa, který pod svou kapotou ukrývá 6.2 litrový motor V8 Hemi o výkonu 808 koní. V tomto případě ale kola nahradily klasické ližiny, chybí dveře i část střechy a vzadu je vidět nákladový prostor pro dárky.
Kromě slavného wrestlera se podle webu The Drive ve videu objevuje i Christy Lee z „All Girls Garage" v roli paní Clausové a celou atmosféru poněkud punkových vánoc doplňuje skladba Santa Claus is Back in Town z alba We Wish you a Metal Xmas and Headbanging New Year.
Video by mělo být začátkem větší propagační kampaně na sociálních sítích, která by se měla rozjíždět s blížícími se svátky. Postupně bychom tak měli být svědky úprav Dodge na saně a to ve stylu televizních pořadů, které se zabývají renovacemi či úpravami automobilů.
Automobilka Dodge by navíc měla mít ke kampani přepravený i merchandisingový program. V něm by se měla objevit například trička s logem Hellcat Redeye a soby, případně další motivy kombinující výkonný sporťák s vánocemi a Santou.
Web The Drive se navíc s dotazy ohledně upraveného vozu obrátil přímo na automobilku, od které dostal zajímavé informace. Ukázalo se totiž, že speciální saně skutečně vznikly předělávkou funkčního Dodge Challenger widebody. Pod jeho kapotou navíc zůstal i původní motor, který se dá stále nastartovat. Na otázku, zde je vůz stále řiditelný, ale redaktoři dostali (nepřekvapivě) negativní odpověď, neboť „místo kol byly instalovány ližiny." Pokud by ovšem byla vůle, jistě by se dal i tento problém překonat.
Do vánoc sice zbývá dost času a jakkoliv podobně unáhlené reklamy a spoty nemáme příliš v oblibě, je potřeba uznat, že tohle se v zámoří celkem povedlo. A jsme docela zvědaví, jak budou další díly této propagační série pokračovat.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.