Mona Lisa, která je nejslavnějším dílem Leonarda Da Vinciho, svým tajemným úsměvem okouzluje diváky již více než 500 let. Snad každého, kdo se na ni podívá, napadnou otázky: Kdo je? Co si myslí? BMW Group nyní odhaluje její tajemství poutavou kampaní umístěnou před pařížskou budovou Centre Georges Pompidou a zaměřenou na propagaci nového BMW Inteligentního osobního asistentu. Kolemjdoucí mohou této ikoně pokládat různé otázky a současně se o ní dozvědět zajímavé informace. BMW Inteligentní osobní asistent prolomil mlčení Mony Lisy.
10 metrů vysoko umístěná Mona Lisa promlouvá ke kolemjdoucím Každý, kdo si chtěl s Monou Lisou popovídat, mohl tak učinit od 1. do 3. října před budovou Centre Georges Pompidou v centru Paříže. Tato událost byla součástí prezentace BMW Group na pařížském autosalonu „Mondial de l’Automobile 2018“. Zatímco návštěvníci Louvru jsou často překvapeni, jak malá ve skutečnosti Mona Lisa je, její mluvící verze naopak zaujme svojí velikostí. Na výšku má celá instalace využívající LED displej 10 metrů a na šířku 7,5 metru. Celá konstrukce, odhalená v pondělí po čtyřech dnech stavby, vážila 36 tun.
Zásluhou sledování pohybů obličeje mohla Mona Lisa, zobrazovaná na LED displeji s plochou 75 m2, hýbat obličejem a rukama a současně byla schopná odpovídat na otázky, které kolemjdoucí kladli do mikrofonu. Velká dáma mluvila francouzsky, anglicky a německy. Ukázalo se, že má ráda automobily, a zejména nové BMW řady 3 Sedan, které přichází s integrovanou novinkou v podobě BMW Inteligentního osobního asistentu a mělo premiéru na probíhajícím pařížském autosalonu.
„Instalace BMW Mona Lisa přenáší ikonu světové kultury do 21. století a vytváří platformu pro nový BMW Inteligentní osobní asistent. Výsledkem je jasná ukázka toho, jak inovativní funkce a hlasoví asistenti mohou změnit svět a interakci mezi lidmi a stroji,“ vysvětluje Stefan Ponikva, který je v BMW Group odpovědný za akce a účast BMW na autosalonech. „BMW Group již mnoho desetiletí udává trendy v oblastech konektivity a intuitivnosti obsluhy. BMW Inteligentní osobní asistent zcela nově definuje jízdní zážitky a vzájemnou interakci s vozidlem.“
Živá instalace byla doplněna kampaní na sociálních médiích. Ti, kdo si nemohli udělat výlet do Paříže, aby si instalaci prohlédli, ji mohli navštívit na mezinárodním facebookovém profilu BMW (www.facebook.com/bmw). Mluvící Mona Lisa zcela v duchu právě započaté komunikační kampaně na nové BMW řady 3 Sedan odpovídala na dotazy nejen o automobilu samotném, ale také o BMW Inteligentním osobním asistentu.
Nový BMW Inteligentní osobní asistent bude k dispozici od března 2019
Kampaň BMW Group se zaměřuje na funkci BMW Inteligentního osobního asistentu, který bude v různých modelech BMW k dispozici od března 2019. Bude řidičům pomáhat s obsluhou vozu nastavováním různých funkcí. Když například řidiči vysloví příkaz „Hej BMW, je mi zima“, automobil zvýší nastavení teploty v interiéru. Současně dokáže vysvětlit fungování různých systémů ve voze („Jak pracuje asistent dálkových světel?), pomůže najít parkovací místo a zajistí, že se řidič bude cítit komfortně, například tím, že aktivuje vitalizační program prostřednictvím vnitřního osvětlení, klimatizace a volby vhodné hudby. Specialitou je, že novému digitálnímu asistentu lze přiřadit vlastní jméno.
Na silnicích je již více než 11 milionů vozidel BMW připojených k internetu a současně tři miliony registrovaných uživatelů BMW Connected. BMW Inteligentní osobní asistent je pokračovatelem tohoto úspěšného příběhu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.