Mona Lisa, která je nejslavnějším dílem Leonarda Da Vinciho, svým tajemným úsměvem okouzluje diváky již více než 500 let. Snad každého, kdo se na ni podívá, napadnou otázky: Kdo je? Co si myslí? BMW Group nyní odhaluje její tajemství poutavou kampaní umístěnou před pařížskou budovou Centre Georges Pompidou a zaměřenou na propagaci nového BMW Inteligentního osobního asistentu. Kolemjdoucí mohou této ikoně pokládat různé otázky a současně se o ní dozvědět zajímavé informace. BMW Inteligentní osobní asistent prolomil mlčení Mony Lisy.
10 metrů vysoko umístěná Mona Lisa promlouvá ke kolemjdoucím Každý, kdo si chtěl s Monou Lisou popovídat, mohl tak učinit od 1. do 3. října před budovou Centre Georges Pompidou v centru Paříže. Tato událost byla součástí prezentace BMW Group na pařížském autosalonu „Mondial de l’Automobile 2018“. Zatímco návštěvníci Louvru jsou často překvapeni, jak malá ve skutečnosti Mona Lisa je, její mluvící verze naopak zaujme svojí velikostí. Na výšku má celá instalace využívající LED displej 10 metrů a na šířku 7,5 metru. Celá konstrukce, odhalená v pondělí po čtyřech dnech stavby, vážila 36 tun.
Zásluhou sledování pohybů obličeje mohla Mona Lisa, zobrazovaná na LED displeji s plochou 75 m2, hýbat obličejem a rukama a současně byla schopná odpovídat na otázky, které kolemjdoucí kladli do mikrofonu. Velká dáma mluvila francouzsky, anglicky a německy. Ukázalo se, že má ráda automobily, a zejména nové BMW řady 3 Sedan, které přichází s integrovanou novinkou v podobě BMW Inteligentního osobního asistentu a mělo premiéru na probíhajícím pařížském autosalonu.
„Instalace BMW Mona Lisa přenáší ikonu světové kultury do 21. století a vytváří platformu pro nový BMW Inteligentní osobní asistent. Výsledkem je jasná ukázka toho, jak inovativní funkce a hlasoví asistenti mohou změnit svět a interakci mezi lidmi a stroji,“ vysvětluje Stefan Ponikva, který je v BMW Group odpovědný za akce a účast BMW na autosalonech. „BMW Group již mnoho desetiletí udává trendy v oblastech konektivity a intuitivnosti obsluhy. BMW Inteligentní osobní asistent zcela nově definuje jízdní zážitky a vzájemnou interakci s vozidlem.“
Živá instalace byla doplněna kampaní na sociálních médiích. Ti, kdo si nemohli udělat výlet do Paříže, aby si instalaci prohlédli, ji mohli navštívit na mezinárodním facebookovém profilu BMW (www.facebook.com/bmw). Mluvící Mona Lisa zcela v duchu právě započaté komunikační kampaně na nové BMW řady 3 Sedan odpovídala na dotazy nejen o automobilu samotném, ale také o BMW Inteligentním osobním asistentu.
Nový BMW Inteligentní osobní asistent bude k dispozici od března 2019
Kampaň BMW Group se zaměřuje na funkci BMW Inteligentního osobního asistentu, který bude v různých modelech BMW k dispozici od března 2019. Bude řidičům pomáhat s obsluhou vozu nastavováním různých funkcí. Když například řidiči vysloví příkaz „Hej BMW, je mi zima“, automobil zvýší nastavení teploty v interiéru. Současně dokáže vysvětlit fungování různých systémů ve voze („Jak pracuje asistent dálkových světel?), pomůže najít parkovací místo a zajistí, že se řidič bude cítit komfortně, například tím, že aktivuje vitalizační program prostřednictvím vnitřního osvětlení, klimatizace a volby vhodné hudby. Specialitou je, že novému digitálnímu asistentu lze přiřadit vlastní jméno.
Na silnicích je již více než 11 milionů vozidel BMW připojených k internetu a současně tři miliony registrovaných uživatelů BMW Connected. BMW Inteligentní osobní asistent je pokračovatelem tohoto úspěšného příběhu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?