Zadržený šéf Audi dostal padáka. Milionové odškodné závisí na rozhodnutí soudu

Rupert Stadler, předseda představenstva automobilky Audi, skončil kvůli kauze Dieselgate ve vazbě
Rupert Stadler, předseda představenstva automobilky Audi, skončil kvůli kauze Dieselgate ve vazbě, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. října 2018 13:15
Sdílej:

Začátkem léta otřásla motoristickým světem zpráva, která informovala o zadržení Ruperta Stadlera, šéfa automobilky Audi. Ten se stal dosud nejvyšším představitelem z koncernu Volkswagen, který skončil v cele kvůli spojitostem s aférou Dieselgate. Stadler, který je zadržován ve vazbě, byl již dříve suspendován ze své pozice. Nyní však dozorčí rada Volkswagenu rozhodla o okamžitém ukončení smlouvy.

Stadler, který je ve vazbě zadržován již od června tohoto roku, byl krátce po svém zadržení suspendován. Nyní však z automobilky Volkswagen přichází zpráva, že jeho smlouva byla s okamžitou platností zrušena. Podle Volkswagenu se však nejednal o jednostranný akt, ale vzájemnou dohodu.

Stadler v současnosti nemůže zastávat žádnou ze svých funkcí člena představenstva automobilky Volkswagen ani funkci předsedy představenstva (CEO) automobilky Audi. Místo toho se chce plně soustředit na svou obhajobu v blížícím se soudním řízení.

Stadler samozřejmě neodejde z Volkswagenu s prázdnou, ovšem výše jeho odškodného se bude odvíjet podle výsledku soudu a jeho dalších kroků pro propuštění. Jak uvádí web AutoNews s odkazem na ekonomický magazín Handelsblatt - pokud by se prokázala Stadlerova nevina, vznikl by mu nárok na odškodné za předčasné ukončení smlouvy ve výši až 7 milionů Euro.

Pokud se navíc Stadler do prosince roku 2019 nenechá zaměstnat u jiného konkurenčního výrobce automobilů, vyplatí mu podle informací německého magazínu automobilka dalších 1.5 milionů Euro. Navíc by mohl Stadler získat ještě další 1 milion euro zpětného platu a bonusů z roku 2015, kdy vypukla kauza Dieselgate.

Stadler by se měl německému soudu zpovídat z toho, že jako šéf automobilky Audi údajně věděl o existenci tzv. podvodných zařízení, která falšovala výsledky emisních testů. I přes tuto vědomost však údajně nezasáhl a koncern Volkswagen tak tímto zařízením osadil cca 11 milionů automobilů.

Za Stadlera se již dříve postavila mateřská Audi i celý koncern Volkswagen, podle kterého neměl žádný z vrcholně postavených managerů, včetně Stadlera, o existenci tohoto zařízení ani ponětí. Soud to však nepřesvědčilo a Stadlera ponechal ve vazbě z důvodů obav týkajících se maření vyšetřování a ovlivňování svědků.

Stadler nastoupil do automobilky Audi v roce 1990 a od té doby se pohybuje v koncernu Volkswagen. V roce 2003 se stal součástí představenstva Audi a o 4 roku později mu začal dokonce předsedat. V roce 2010 se stal navíc i členem představenstva Volkswagenu. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.