Začátkem léta otřásla motoristickým světem zpráva, která informovala o zadržení Ruperta Stadlera, šéfa automobilky Audi. Ten se stal dosud nejvyšším představitelem z koncernu Volkswagen, který skončil v cele kvůli spojitostem s aférou Dieselgate. Stadler, který je zadržován ve vazbě, byl již dříve suspendován ze své pozice. Nyní však dozorčí rada Volkswagenu rozhodla o okamžitém ukončení smlouvy.
Stadler, který je ve vazbě zadržován již od června tohoto roku, byl krátce po svém zadržení suspendován. Nyní však z automobilky Volkswagen přichází zpráva, že jeho smlouva byla s okamžitou platností zrušena. Podle Volkswagenu se však nejednal o jednostranný akt, ale vzájemnou dohodu.
Stadler v současnosti nemůže zastávat žádnou ze svých funkcí člena představenstva automobilky Volkswagen ani funkci předsedy představenstva (CEO) automobilky Audi. Místo toho se chce plně soustředit na svou obhajobu v blížícím se soudním řízení.
Stadler samozřejmě neodejde z Volkswagenu s prázdnou, ovšem výše jeho odškodného se bude odvíjet podle výsledku soudu a jeho dalších kroků pro propuštění. Jak uvádí web AutoNews s odkazem na ekonomický magazín Handelsblatt - pokud by se prokázala Stadlerova nevina, vznikl by mu nárok na odškodné za předčasné ukončení smlouvy ve výši až 7 milionů Euro.
Pokud se navíc Stadler do prosince roku 2019 nenechá zaměstnat u jiného konkurenčního výrobce automobilů, vyplatí mu podle informací německého magazínu automobilka dalších 1.5 milionů Euro. Navíc by mohl Stadler získat ještě další 1 milion euro zpětného platu a bonusů z roku 2015, kdy vypukla kauza Dieselgate.
Stadler by se měl německému soudu zpovídat z toho, že jako šéf automobilky Audi údajně věděl o existenci tzv. podvodných zařízení, která falšovala výsledky emisních testů. I přes tuto vědomost však údajně nezasáhl a koncern Volkswagen tak tímto zařízením osadil cca 11 milionů automobilů.
Za Stadlera se již dříve postavila mateřská Audi i celý koncern Volkswagen, podle kterého neměl žádný z vrcholně postavených managerů, včetně Stadlera, o existenci tohoto zařízení ani ponětí. Soud to však nepřesvědčilo a Stadlera ponechal ve vazbě z důvodů obav týkajících se maření vyšetřování a ovlivňování svědků.
Stadler nastoupil do automobilky Audi v roce 1990 a od té doby se pohybuje v koncernu Volkswagen. V roce 2003 se stal součástí představenstva Audi a o 4 roku později mu začal dokonce předsedat. V roce 2010 se stal navíc i členem představenstva Volkswagenu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.