Washington - Americký výrobce elektrických aut Tesla a jeho generální ředitel Elon Musk se dohodli na urovnání s americkou Komisí pro cenné papíry a burzy (SEC) kvůli Muskovu tweetu z počátku srpna, ve kterém informoval o možném stažení podniku z burzy. Tesla i Musk podle urovnání každý zaplatí 20 milionů USD (443,5 milionu Kč) a Musk musí odstoupit z funkce předsedy správní rady, zůstane však generálním ředitelem. Informovala o tom SEC.
Musk na počátku srpna překvapil finanční trhy, když na svém twitterovém účtu napsal, že uvažuje o převzetí Tesly a stažení jejích akcií z veřejného obchodování. Dodal, že má pro svůj záměr zajištěno financování a za každou akcii podniku by nabídl 420 dolarů. Později však uvedl, že s potenciálními investory stále jedná a že žádná dohoda zatím uzavřena nebyla. Musk má na twitteru 22 milionů přívrženců.
SEC ve čtvrtek podala žalobu, ve které uvedla, že výrok o převzetí Tesly a stažení akcií neměl žádný skutečný podklad, byl nepravdivý a zavádějící a vedl k chaosu na burze a poškodil investory.
Musk nyní musí odstoupit z funkce předsedy správní rady Tesly do 45 dní a nemůže být znovu zvolen do této funkce v příštích třech letech. Tesla bude muset do své rady jmenovat dva nezávislé ředitele. SEC původně požadovala, aby Musk odstoupil z vedení firmy a bylo mu zakázáno zastávat vysokou funkci nejen v čele Tesly, ale i v čele jiné veřejně obchodované společnosti. Podle mnoha investorů by odchod Muska z Tesly byl katastrofou pro ztrátového výrobce elektrických aut.
Firmu Tesla SEC obvinila z nedostatečných kontrol a postupů pro zveřejňování Muskových tweetů. Firma podle komise nemá žádné postupy, jak určit, zda Muskovy tweety obsahují informace, které musí být zveřejněny ve firemních prohlášeních pro burzu, nebo zda obsahují úplné a přesné informace.
Musk ani Tesla v rámci urovnání nepřiznali ani nepopřeli zjištění SEC, napsala agentura Reuters.
Cena akcií Tesly se v pátek v reakci na žalobu propadla o téměř 14 procent. Zaznamenala tak nejprudší jednodenní pokles za téměř pět let. Tržní hodnota Tesly se v důsledku tohoto poklesu snížila o zhruba sedm miliard dolarů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.