Když automobilka Range Rove představila model Evoque se stahovací střechou, řada lidí to brala jako úlet, který zůstane na trhu osamocen. Jenže pak Volkswagen oznámil plány na stavbu modelu T-Roc kabriolet, který by měl na trh dorazit v roce 2020. Pomalu se tak vytváří nový trend, kterého se chytila i Kia. Ze svého sedmimístného Santa Fe totiž vyrobila pravděpodobně první a jediný čtyřdveřový kabriolet pro sedmičlennou posádkou na základě SUV.
Naprosto jedinečný stroj je možné spatřit zatím pouze v Austrálii, kde se občas pohybuje v okolí Sydney. Ještě než začnete doufat, že se jedná o zkušební testy před zahájením produkce, musíme vás zklamat. Nejedná se totiž o koncept ani před-produkční vůz.
Stavba vozu vlastně ani nezačala jako příprava kabrioletu. Australské zastoupení Hyundai totiž odřízlo střechu ze sedmimístného Santa Fe (modelový rok 2019) jen kvůli natáčení reklamního spotu pro místní televizi. Jedině díky odstranění střechy totiž bylo možné natočit interiérové detaily a všechny tři řady sedaček.
Jakmile filmování skončilo, zaparkovalo australské zastoupení automobilky jedinečný kabriolet do garáží pod svou centrálou. A zde by vůz pravděpodobně zůstal skryt před zraky veřejnosti navěky, kdyby o možnost jeho vyzkoušení nepožádali lidé z australského motoristického magazínu CarAdvice.
Jelikož vůz nebyl schválen pro provoz na pozemních komunikacích, pravděpodobně ani neočekávali, že by odpověď mohla být pozitivní. Automobilka však s jejich nápadem souhlasila a sedmimístné Santa Fe Cabriolet z garáží opět vytáhla. Celé natáčení však muselo probíhat na tajném místě mimo veřejné silnice.
A jak auto fungovalo? Prý až překvapivě dobře. Odstraněním střechy přišla karoserie o svou tuhost, přesto auto zvládalo zatáčení i nerovnosti celkem dobře. Pokud by ale vůz měl jít do produkce, bylo by zapotřebí na tuhosti výrazně zapracovat. Také ochrana před počasím a větrem během jízdy nebyla zrovna prémiová. Vůz totiž postrádal střechu a čelní sklo ochránilo jen posádku v první řadě.
Kromě pár nedostatků byl ale vůz plně vybaven. V interiéru nechybělo nastavení ventilace pro třetí řadu sedadel, druhá řada měla nastavitelný sklon opěráku a sedačky řidiče a spolujezdce byly vyhřívané i odvětrávané. Pod kapotou byl ukryt 2.2 litrový čtyřválcový diesel o výkonu okolo 200 koní, což sice není pro kabriolet zrovna zajímavá volba, přesto dokázal udělit vozu slušnou dynamiku.
A jaký je váš názor na podobný stroj? Chtěli byste něco podobného parkovat v garáži? Nebo alespoň potkávat na ulicích?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?