Hyundai Santa Fe kabriolet: Sedmimístné SUV bez střechy je světový unikát

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 11. září 2018, 10:07 Google+

Když automobilka Range Rove představila model Evoque se stahovací střechou, řada lidí to brala jako úlet, který zůstane na trhu osamocen. Jenže pak Volkswagen oznámil plány na stavbu modelu T-Roc kabriolet, který by měl na trh dorazit v roce 2020. Pomalu se tak vytváří nový trend, kterého se chytila i Kia. Ze svého sedmimístného Santa Fe totiž vyrobila pravděpodobně první a jediný čtyřdveřový kabriolet pro sedmičlennou posádkou na základě SUV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Santa Fe Cabriolet

Hyundai Santa Fe Cabriolet | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Naprosto jedinečný stroj je možné spatřit zatím pouze v Austrálii, kde se občas pohybuje v okolí Sydney. Ještě než začnete doufat, že se jedná o zkušební testy před zahájením produkce, musíme vás zklamat. Nejedná se totiž o koncept ani před-produkční vůz.

Stavba vozu vlastně ani nezačala jako příprava kabrioletu. Australské zastoupení Hyundai totiž odřízlo střechu ze sedmimístného Santa Fe (modelový rok 2019) jen kvůli natáčení reklamního spotu pro místní televizi. Jedině díky odstranění střechy totiž bylo možné natočit interiérové detaily a všechny tři řady sedaček.

Jakmile filmování skončilo, zaparkovalo australské zastoupení automobilky jedinečný kabriolet do garáží pod svou centrálou. A zde by vůz pravděpodobně zůstal skryt před zraky veřejnosti navěky, kdyby o možnost jeho vyzkoušení nepožádali lidé z australského motoristického magazínu CarAdvice.

Jelikož vůz nebyl schválen pro provoz na pozemních komunikacích, pravděpodobně ani neočekávali, že by odpověď mohla být pozitivní. Automobilka však s jejich nápadem souhlasila a sedmimístné Santa Fe Cabriolet z garáží opět vytáhla. Celé natáčení však muselo probíhat na tajném místě mimo veřejné silnice.

A jak auto fungovalo? Prý až překvapivě dobře. Odstraněním střechy přišla karoserie o svou tuhost, přesto auto zvládalo zatáčení i nerovnosti celkem dobře. Pokud by ale vůz měl jít do produkce, bylo by zapotřebí na tuhosti výrazně zapracovat. Také ochrana před počasím a větrem během jízdy nebyla zrovna prémiová. Vůz totiž postrádal střechu a čelní sklo ochránilo jen posádku v první řadě.

zdroj: youtube.com

Kromě pár nedostatků byl ale vůz plně vybaven. V interiéru nechybělo nastavení ventilace pro třetí řadu sedadel, druhá řada měla nastavitelný sklon opěráku a sedačky řidiče a spolujezdce byly vyhřívané i odvětrávané. Pod kapotou byl ukryt 2.2 litrový čtyřválcový diesel o výkonu okolo 200 koní, což sice není pro kabriolet zrovna zajímavá volba, přesto dokázal udělit vozu slušnou dynamiku.

A jaký je váš názor na podobný stroj? Chtěli byste něco podobného parkovat v garáži? Nebo alespoň potkávat na ulicích?

Vytisknout

Diskuze: Hyundai Santa Fe kabriolet: Sedmimístné SUV bez střechy je světový unikát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Proč jsou pneumatiky vždy černé? Dříve to samozřejmostí nebylo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud