Když automobilka Range Rove představila model Evoque se stahovací střechou, řada lidí to brala jako úlet, který zůstane na trhu osamocen. Jenže pak Volkswagen oznámil plány na stavbu modelu T-Roc kabriolet, který by měl na trh dorazit v roce 2020. Pomalu se tak vytváří nový trend, kterého se chytila i Kia. Ze svého sedmimístného Santa Fe totiž vyrobila pravděpodobně první a jediný čtyřdveřový kabriolet pro sedmičlennou posádkou na základě SUV.
Naprosto jedinečný stroj je možné spatřit zatím pouze v Austrálii, kde se občas pohybuje v okolí Sydney. Ještě než začnete doufat, že se jedná o zkušební testy před zahájením produkce, musíme vás zklamat. Nejedná se totiž o koncept ani před-produkční vůz.
Stavba vozu vlastně ani nezačala jako příprava kabrioletu. Australské zastoupení Hyundai totiž odřízlo střechu ze sedmimístného Santa Fe (modelový rok 2019) jen kvůli natáčení reklamního spotu pro místní televizi. Jedině díky odstranění střechy totiž bylo možné natočit interiérové detaily a všechny tři řady sedaček.
Jakmile filmování skončilo, zaparkovalo australské zastoupení automobilky jedinečný kabriolet do garáží pod svou centrálou. A zde by vůz pravděpodobně zůstal skryt před zraky veřejnosti navěky, kdyby o možnost jeho vyzkoušení nepožádali lidé z australského motoristického magazínu CarAdvice.
Jelikož vůz nebyl schválen pro provoz na pozemních komunikacích, pravděpodobně ani neočekávali, že by odpověď mohla být pozitivní. Automobilka však s jejich nápadem souhlasila a sedmimístné Santa Fe Cabriolet z garáží opět vytáhla. Celé natáčení však muselo probíhat na tajném místě mimo veřejné silnice.
A jak auto fungovalo? Prý až překvapivě dobře. Odstraněním střechy přišla karoserie o svou tuhost, přesto auto zvládalo zatáčení i nerovnosti celkem dobře. Pokud by ale vůz měl jít do produkce, bylo by zapotřebí na tuhosti výrazně zapracovat. Také ochrana před počasím a větrem během jízdy nebyla zrovna prémiová. Vůz totiž postrádal střechu a čelní sklo ochránilo jen posádku v první řadě.
Kromě pár nedostatků byl ale vůz plně vybaven. V interiéru nechybělo nastavení ventilace pro třetí řadu sedadel, druhá řada měla nastavitelný sklon opěráku a sedačky řidiče a spolujezdce byly vyhřívané i odvětrávané. Pod kapotou byl ukryt 2.2 litrový čtyřválcový diesel o výkonu okolo 200 koní, což sice není pro kabriolet zrovna zajímavá volba, přesto dokázal udělit vozu slušnou dynamiku.
A jaký je váš názor na podobný stroj? Chtěli byste něco podobného parkovat v garáži? Nebo alespoň potkávat na ulicích?
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?