Když automobilka Range Rove představila model Evoque se stahovací střechou, řada lidí to brala jako úlet, který zůstane na trhu osamocen. Jenže pak Volkswagen oznámil plány na stavbu modelu T-Roc kabriolet, který by měl na trh dorazit v roce 2020. Pomalu se tak vytváří nový trend, kterého se chytila i Kia. Ze svého sedmimístného Santa Fe totiž vyrobila pravděpodobně první a jediný čtyřdveřový kabriolet pro sedmičlennou posádkou na základě SUV.
Naprosto jedinečný stroj je možné spatřit zatím pouze v Austrálii, kde se občas pohybuje v okolí Sydney. Ještě než začnete doufat, že se jedná o zkušební testy před zahájením produkce, musíme vás zklamat. Nejedná se totiž o koncept ani před-produkční vůz.
Stavba vozu vlastně ani nezačala jako příprava kabrioletu. Australské zastoupení Hyundai totiž odřízlo střechu ze sedmimístného Santa Fe (modelový rok 2019) jen kvůli natáčení reklamního spotu pro místní televizi. Jedině díky odstranění střechy totiž bylo možné natočit interiérové detaily a všechny tři řady sedaček.
Jakmile filmování skončilo, zaparkovalo australské zastoupení automobilky jedinečný kabriolet do garáží pod svou centrálou. A zde by vůz pravděpodobně zůstal skryt před zraky veřejnosti navěky, kdyby o možnost jeho vyzkoušení nepožádali lidé z australského motoristického magazínu CarAdvice.
Jelikož vůz nebyl schválen pro provoz na pozemních komunikacích, pravděpodobně ani neočekávali, že by odpověď mohla být pozitivní. Automobilka však s jejich nápadem souhlasila a sedmimístné Santa Fe Cabriolet z garáží opět vytáhla. Celé natáčení však muselo probíhat na tajném místě mimo veřejné silnice.
A jak auto fungovalo? Prý až překvapivě dobře. Odstraněním střechy přišla karoserie o svou tuhost, přesto auto zvládalo zatáčení i nerovnosti celkem dobře. Pokud by ale vůz měl jít do produkce, bylo by zapotřebí na tuhosti výrazně zapracovat. Také ochrana před počasím a větrem během jízdy nebyla zrovna prémiová. Vůz totiž postrádal střechu a čelní sklo ochránilo jen posádku v první řadě.
Kromě pár nedostatků byl ale vůz plně vybaven. V interiéru nechybělo nastavení ventilace pro třetí řadu sedadel, druhá řada měla nastavitelný sklon opěráku a sedačky řidiče a spolujezdce byly vyhřívané i odvětrávané. Pod kapotou byl ukryt 2.2 litrový čtyřválcový diesel o výkonu okolo 200 koní, což sice není pro kabriolet zrovna zajímavá volba, přesto dokázal udělit vozu slušnou dynamiku.
A jaký je váš názor na podobný stroj? Chtěli byste něco podobného parkovat v garáži? Nebo alespoň potkávat na ulicích?
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?