Pokud vybíráte ostrý hatchback, pravděpodobně se na váš seznam potencionálního nového vozu dostane Honda Civic Type-R, Hyundai i30 N, Seat Leon Cupra, Peugeot 308 GTi nebo Renault Megane R.S. Jistě, nabídka ostrých hatchbacků nabízí ještě pár působivých vozů, ovšem který z výše jmenovaných je podle vás tím nejrychlejším?
Nabídka ostrých hatchbacků je v současné době skutečně bohatá, takže si svého favorita jistě najde každý. Nabízí se ale otázka, který z nich je nejrychlejší? Vyskládat na závodní dráhu všechny nabízené modely by byl zřejmě nadlidský úkol, Mat Watson proto vybral alespoň působivou pětici.
Hned na začátek musíme říci, že jedna ze stálic trhu s ostrými hatchbacky zde bohužel chybí. Proč na startu nestojí i Volkswagen Golf GTI bohužel nevíme, na druhou stranu však musíme uznat, že ani zbývající pětice ve složení Renault Megane R.S., Sean Leon Cupra R, Honda Civic Type-R, Peugeot 308 GTI a Hyundai i30 N není marná.
Srovnání se skládalo již tradičně ze tří disciplín: sprint na 400 metrů s pevným startem, závod s volným startem při rychlosti 80 km/h při zařazeném třetím rychlostním stupni a test brzdění z rychlosti 70 km/h.
Během prvního závodu předvedl Megane R.S. působivou akceleraci, po pár desítkách metrů se však souboj smrskl jen na Hondu a Seat. Cílovou čáru nakonec jako první překonala Honda, Seat však zůstal pozadu jen o pár desítek centimetrů. Jako poslední dorazil do cíle Peugeot 308 GTI, kterému nepomohl ani profi závodník za volantem.
Ve druhém závodě se pořadí automobilů celkem zajímavě promíchalo. Zatímco v prvním závodě předvedl Renault skvělou akceleraci, během druhé jízdy naprosto pohořel. Naopak 308 GTI dokázala při volném startu zužitkovat svůj výkon a dlouho se držela. Nakonec se však souboj omezil jen na Seat a Hondu, přičemž v cíli byl první Seat Leon Cupra R.
Poslední test, kterým bylo brzdění z rychlosti 112 km/h, měl jasného poraženého a nejasného vítěze. Megane RS bohužel skončil daleko před konkurencí, nepatrně dřív zastavil i Seat Leon. O vítězi pak rozhodovaly centimetry, které nakonec přiřkly výhru Hondě Civic Type R.
Ta tedy soutěž celkově ovládla a nakonec si vysloužila pochvalu i během jízdy na konci videa, kde si Mat Watson pochvaloval téměř vše - tedy až na nepříliš povedený infotainment a design exteriéru, který nemusí sednout každému. Celkově je však Civic Type R údajně naprosto excelentním vozem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.