Pokud vybíráte ostrý hatchback, pravděpodobně se na váš seznam potencionálního nového vozu dostane Honda Civic Type-R, Hyundai i30 N, Seat Leon Cupra, Peugeot 308 GTi nebo Renault Megane R.S. Jistě, nabídka ostrých hatchbacků nabízí ještě pár působivých vozů, ovšem který z výše jmenovaných je podle vás tím nejrychlejším?
Nabídka ostrých hatchbacků je v současné době skutečně bohatá, takže si svého favorita jistě najde každý. Nabízí se ale otázka, který z nich je nejrychlejší? Vyskládat na závodní dráhu všechny nabízené modely by byl zřejmě nadlidský úkol, Mat Watson proto vybral alespoň působivou pětici.
Hned na začátek musíme říci, že jedna ze stálic trhu s ostrými hatchbacky zde bohužel chybí. Proč na startu nestojí i Volkswagen Golf GTI bohužel nevíme, na druhou stranu však musíme uznat, že ani zbývající pětice ve složení Renault Megane R.S., Sean Leon Cupra R, Honda Civic Type-R, Peugeot 308 GTI a Hyundai i30 N není marná.
Srovnání se skládalo již tradičně ze tří disciplín: sprint na 400 metrů s pevným startem, závod s volným startem při rychlosti 80 km/h při zařazeném třetím rychlostním stupni a test brzdění z rychlosti 70 km/h.
Během prvního závodu předvedl Megane R.S. působivou akceleraci, po pár desítkách metrů se však souboj smrskl jen na Hondu a Seat. Cílovou čáru nakonec jako první překonala Honda, Seat však zůstal pozadu jen o pár desítek centimetrů. Jako poslední dorazil do cíle Peugeot 308 GTI, kterému nepomohl ani profi závodník za volantem.
Ve druhém závodě se pořadí automobilů celkem zajímavě promíchalo. Zatímco v prvním závodě předvedl Renault skvělou akceleraci, během druhé jízdy naprosto pohořel. Naopak 308 GTI dokázala při volném startu zužitkovat svůj výkon a dlouho se držela. Nakonec se však souboj omezil jen na Seat a Hondu, přičemž v cíli byl první Seat Leon Cupra R.
Poslední test, kterým bylo brzdění z rychlosti 112 km/h, měl jasného poraženého a nejasného vítěze. Megane RS bohužel skončil daleko před konkurencí, nepatrně dřív zastavil i Seat Leon. O vítězi pak rozhodovaly centimetry, které nakonec přiřkly výhru Hondě Civic Type R.
Ta tedy soutěž celkově ovládla a nakonec si vysloužila pochvalu i během jízdy na konci videa, kde si Mat Watson pochvaloval téměř vše - tedy až na nepříliš povedený infotainment a design exteriéru, který nemusí sednout každému. Celkově je však Civic Type R údajně naprosto excelentním vozem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.