Nejlepší z 5 ostrých hatchbacků dle syrových výkonů na dráze

Působivý souboj ostrých hatchbacků
Působivý souboj ostrých hatchbacků, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. září 2018 12:12
Sdílej:

Pokud vybíráte ostrý hatchback, pravděpodobně se na váš seznam potencionálního nového vozu dostane Honda Civic Type-R, Hyundai i30 N, Seat Leon Cupra, Peugeot 308 GTi nebo Renault Megane R.S. Jistě, nabídka ostrých hatchbacků nabízí ještě pár působivých vozů, ovšem který z výše jmenovaných je podle vás tím nejrychlejším?

Nabídka ostrých hatchbacků je v současné době skutečně bohatá, takže si svého favorita jistě najde každý. Nabízí se ale otázka, který z nich je nejrychlejší? Vyskládat na závodní dráhu všechny nabízené modely by byl zřejmě nadlidský úkol, Mat Watson proto vybral alespoň působivou pětici.

Hned na začátek musíme říci, že jedna ze stálic trhu s ostrými hatchbacky zde bohužel chybí. Proč na startu nestojí i Volkswagen Golf GTI bohužel nevíme, na druhou stranu však musíme uznat, že ani zbývající pětice ve složení Renault Megane R.S., Sean Leon Cupra R, Honda Civic Type-R, Peugeot 308 GTI a Hyundai i30 N není marná.

Srovnání se skládalo již tradičně ze tří disciplín: sprint na 400 metrů s pevným startem, závod s volným startem při rychlosti 80 km/h při zařazeném třetím rychlostním stupni a test brzdění z rychlosti 70 km/h.

Během prvního závodu předvedl Megane R.S. působivou akceleraci, po pár desítkách metrů se však souboj smrskl jen na Hondu a Seat. Cílovou čáru nakonec jako první překonala Honda, Seat však zůstal pozadu jen o pár desítek centimetrů. Jako poslední dorazil do cíle Peugeot 308 GTI, kterému nepomohl ani profi závodník za volantem.

Ve druhém závodě se pořadí automobilů celkem zajímavě promíchalo. Zatímco v prvním závodě předvedl Renault skvělou akceleraci, během druhé jízdy naprosto pohořel. Naopak 308 GTI dokázala při volném startu zužitkovat svůj výkon a dlouho se držela. Nakonec se však souboj omezil jen na Seat a Hondu, přičemž v cíli byl první Seat Leon Cupra R.

Poslední test, kterým bylo brzdění z rychlosti 112 km/h, měl jasného poraženého a nejasného vítěze. Megane RS bohužel skončil daleko před konkurencí, nepatrně dřív zastavil i Seat Leon. O vítězi pak rozhodovaly centimetry, které nakonec přiřkly výhru Hondě Civic Type R.

Ta tedy soutěž celkově ovládla a nakonec si vysloužila pochvalu i během jízdy na konci videa, kde si Mat Watson pochvaloval téměř vše - tedy až na nepříliš povedený infotainment a design exteriéru, který nemusí sednout každému. Celkově je však Civic Type R údajně naprosto excelentním vozem.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.