Lexus se opět vrací na moře, tentokrát s jachtou LY 650 navazující na vývojovou studii Lexus Sport Yacht Concept. První sériová plavidla by měla být dokončena v druhé polovině roku 2019 a v témže roce by se měla představit v celosvětové premiéře. Na výstavbě jachty se podílela firma Marquis-Larson z amerického Wisconsinu, se kterou Lexus spolupracuje již 30 let.
Přechod z automobilového světa do světa námořních plavidel
Řada nejpůsobivějších prvků 42' konceptu se promítla i do sériové verze LY 650. Nejnovější jachta Lexus o celkové délce 19,8 metrů s maximální šířkou 5,8 metrů zaujme robustní a nápadnou přední částí trupu, zaoblenou palubou a zvýrazněnými boky na zádi plavidla. Při pohledu z boku je patrná linie střechy s elegantním náběhem a klesáním, typická pro značku Lexus, přecházející ve stoupající široké boky v zadní části plavidla.
Historie
Společnost Toyota Motor Corporation (TMC), pod kterou patří i značka Lexus vyvíjí prémiové jachty od roku 1997.
Řada Ponam divize Toyota Marine zahrnuje lodě pro sportovní rybaření o délce 8 a 8,5 metru, a dále luxusní cestovní motorové jachty s odolným a tichým trupem ze svařované hliníkové slitiny A5083. Modely Ponam jsou poháněny úspornými turbo-diesely, které vycházejí z pohonných jednotek určených pro luxusní SUV Lexus GX 300d (přeplňovaný naftový čtyřválec 3,0 litru), resp. LX 450d (dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,5 litru). Modelová řada Toyota Ponam zaujímá přední místo na japonském trhu prémiových jachet.
V letech 1998 až 2002 divize Toyota Marine rovněž vyvíjela a vyráběla modelovou řadu Epic, zahrnující sklolaminátové sportovní čluny pro vodní lyžování a wakeboarding, především pro americký trh, poháněné výhradně benzínovými motory 1UZ-FE 4,0 litru V8 DOHC z luxusního sedanu Lexus LS 400.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.