Lexus se opět vrací na moře, tentokrát s jachtou LY 650 navazující na vývojovou studii Lexus Sport Yacht Concept. První sériová plavidla by měla být dokončena v druhé polovině roku 2019 a v témže roce by se měla představit v celosvětové premiéře. Na výstavbě jachty se podílela firma Marquis-Larson z amerického Wisconsinu, se kterou Lexus spolupracuje již 30 let.
Přechod z automobilového světa do světa námořních plavidel
Řada nejpůsobivějších prvků 42' konceptu se promítla i do sériové verze LY 650. Nejnovější jachta Lexus o celkové délce 19,8 metrů s maximální šířkou 5,8 metrů zaujme robustní a nápadnou přední částí trupu, zaoblenou palubou a zvýrazněnými boky na zádi plavidla. Při pohledu z boku je patrná linie střechy s elegantním náběhem a klesáním, typická pro značku Lexus, přecházející ve stoupající široké boky v zadní části plavidla.
Historie
Společnost Toyota Motor Corporation (TMC), pod kterou patří i značka Lexus vyvíjí prémiové jachty od roku 1997.
Řada Ponam divize Toyota Marine zahrnuje lodě pro sportovní rybaření o délce 8 a 8,5 metru, a dále luxusní cestovní motorové jachty s odolným a tichým trupem ze svařované hliníkové slitiny A5083. Modely Ponam jsou poháněny úspornými turbo-diesely, které vycházejí z pohonných jednotek určených pro luxusní SUV Lexus GX 300d (přeplňovaný naftový čtyřválec 3,0 litru), resp. LX 450d (dvojitě přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,5 litru). Modelová řada Toyota Ponam zaujímá přední místo na japonském trhu prémiových jachet.
V letech 1998 až 2002 divize Toyota Marine rovněž vyvíjela a vyráběla modelovou řadu Epic, zahrnující sklolaminátové sportovní čluny pro vodní lyžování a wakeboarding, především pro americký trh, poháněné výhradně benzínovými motory 1UZ-FE 4,0 litru V8 DOHC z luxusního sedanu Lexus LS 400.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?